آشنایی با حریفان جهانی نوجوانان؛

رقابت ایران و چین با هدف مشترک

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۷۵۷
رقابت ایران و چین با هدف مشترک
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف چین می رود تا دو تیم آسیایی برای کسب جایگاه بهتر جدول گروه چهارم با هم مسابقه دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان از روز جمعه در بحرین آغاز شده است و به مدت 10 روز ادامه دارد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در گروه چهارم دور مقدماتی با تیم های ایتالیا، مکزیک، چین و جمهوری چک همگروه است و شاگردان محمد وکیلی روز دوشنبه در سومین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف چین می روند.

قاره آسیا در این رقابت ها پنج نماینده دارد که چین یکی از آنان است و با کسب مقام سومی رقابت های قهرمانی نوجوانان سال 2017 در میانمار سهمیه این رقابت ها را به دست آورد. والیبال نوجوانان چین در بحرین هفتمین حضور جهانی خود را تجربه می کند که نسبت به ایران چهار دوره کمتر در رقابت های جهانی بوده است. این کشور دو مدال نقره مسابقات جهانی نوجوانان در سال های 2007 و 2013 در پرونده کاری خود دارد و در چهار دوره دیگر رتبه های هشتمی (2011 و 2015) و نهمی (1999 و 2003) را به دست آورده است.

میانگین سنی بازیکنان تیم چین 17.7 سال هست که با تیم ایران برابر است. این تیم بازیکن با سن 16.4 سال دارد و مسن ترین بازیکن چینی ها 18.6 ساله است. از این نظر کمترین سن بازیکن تیم ایران 15.7 و مسن ترین 18.6 است. میانگین قدی بازیکنان چین 195 سانتی متر است و ایران 198 سانتی متر که ملی پوشان ایران سه سانتی متر از حریف روز چهارم خود بلندتر هستند. میانگین ارتفاع اسپک بازیکنان تیم چین 346 سانتی متر است اما ایران 331 سانتی متر و میانگین دفاع بازیکنان تیم چین 335 سانتی متر است و این داده آماری برای ایران 313 سانتی متر است که برتری با حریف چینی است.

نوجوانان چین در نخستین مسابقه خود در رقابت های جهانی بحرین سه بر صفر مکزیک را شکست دادند و در دومین روز استراحت داشتند و در سومین روز به مصاف جمهوری چک رفتند که سه بر یک مغلوب شدند و ایران در دو دیدار قبلی خود موفق به شکست ایتالیا و مکزیک شده است. هدف دو تیم ارتقای جایگاه خود در جدول گروه چهارم است که ایران اکنون در رتبه دوم است و چین در جایگاه چهارم قرار دارد.

اسامی 12 بازیکن تیم ملی والیبال نوجوانان چین در این رقابت ها بر اساس شماره پیراهن به قرار زیر است:
 
1-کونگ تیان (کاپیتان)
 
2- جین چنگ شی
 
3- آئو لی
 
4- یو دو
 
8- بولین وی
 
9- چینگای چن
 
10- کی کی
 
12- ونزوان سان
 
14- زین پنگ دنگ
 
16- زینگ لیو
 
17- چائو وانگ
 
18- هو چنگ

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز