یکه‌تازی قهرمان جویبار در جهان؛

اقتدار یزدانی، ترس سعدالله‌یف/ کشتی‌گیر روس از شکست گریخت

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۱:۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۸۶۰
اقتدار یزدانی، ترس سعدالله‌یف/ کشتی‌گیر روس از شکست گریخت
عملکرد خوب و بی‌نقص حسن یزدانی در این سال‌ها و ارتقای وزن او باعث شد که سعدالله‌یف پا پس بکشد و وزن خود را تغییر دهد که گرفتار قدرت یزدانی نشود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با رونق گرفتن ورزش کشتی در کشورمان از سالیان گذشته کشتی‌گیران بسیار خوبی در رشته آزاد و فرنگی در اوزان مختلف حضور پیدا کردند که هر کدام ویژگی‌های فنی و اخلاقی منحصر به فرد داشتند.

وجود خصوصیات فنی در بین کشتی‌گیران ایران از دیرباز باعث شد که که خیلی از فنون کشتی و اجرای درست آن به نام کشتی‌گیران ما ثبت شود. علاوه بر خصوصیات فنی، تلاش و جنگندگی نیز از دیگر ویژگی‌های کشتی‌گیران ماست. جهان پهلوان تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و تعداد زیادی دیگر از کشتی‌گیران از جمله افرادی بودند که در زمان خودشان افتخارآفرینی برای کشور داشته‌اند و حالا نوبت به حسن یزدانی رسیده که در میادین بین‌المللی یکه‌تازی کند. از چند سال پیش که این کشتی‌گیر خوب جویباری وارد گوی کشتی شد شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که بتواند در مدت زمان کم این همه افتخارآفرینی برای کشور داشته باشد و طلای رقابت‌های المپیک را به گردن بیاویزد.

بعد از رقابت‌های المپیک وقتی یزدانی اعلام کرد که در یک وزن بالاتر کشتی خواهد گرفت، شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند این بزرگترین اشتباه برای یزدانی خواهد بود که وزن خود را تغییر داده و با توجه به اینکه جردن باروز حریف نام‌آشنای آمریکایی دیگر آن صلابت قبل را ندارد باید همچنان در وزن قبل خود باقی بماند. ولی این جسارت کشتی‌گیر مازندرانی باعث شد که یزدانی خیلی زود در وزن جدید به آمادگی برسد و بتواند در رقابت‌های جهانی فرانسه بازهم قهرمان جهان شود. تنها ناکامی یزدانی در جام جهانی کرمانشاه بود و آن هم به خاطر این بود که تازه تغییر وزن داده و به نوعی نتیجه نگرفتن در آن رقابت‌ها طبیعی بود.

شاید یکی از دلایل موفقیت این کشتی‌گیر تیم ملی این است که قبل از ورود به زمین آنقدر با انرژی و صلابت وارد می‌شود که قبل از انجام رقابت برنده زمین است. این مصمم بودن و انرژی که در صورت یزدانی وجود دارد باعث می‌شود که حریف نیز از لحاظ روحی افت کند و اینکه یزدانی در رقابت‌های فرانسه توانست در چهار مبارزه خود با ضربه فنی به پیروزی برسد دلیلش این است که آنقدر قدرت خود را به حریف دیکته کرده که کشتی‌گیر مقابل حرفی برای گفتن ندارد و ناگزیر است بازی را واگذار کند.

عبدالرشید سعدالله‌یف کشتی‌گیر خوب روسیه که از سال 2012 تا 2017 چهارده مدال طلای جهانی، اروپا و المپیک را به همراه دارد در مسابقات جهانی امسال یک تصمیم بزرگ گرفت و با وجود اینکه طی چند سال قهرمان وزن 86 کیلوگرم بود یک وزن خود را بالا برد و در وزن 97 کیلوگرم کشتی گرفت. شاید بزرگترین دلیلی که باعث شد این کشتی‌گیر خوب روس این تصمیم را بگیرد، به خاطر حضور یزدانی در وزن 86 کیلوگرم بود و احساس خطری که از طرف کشتی‌گیر کشورمان می‌کرد. سعدالله‌یف در همه این سال‌ها که کشتی گرفته است در هر رویدادی که حضور داشت به مقام قهرمانی رسید و بهترین مدال وی نیز کسب طلای المپیک ریو بود. این کشتی گیر تنها دو مدال طلای خود را در دو وزن دیگر به دست آورده که یکی از آنها در همین وزن جدیدی است که انتخاب کرد. عملکرد خوب و بی‌نقص حسن یزدانی در این سال‌ها و ارتقای وزن او باعث شد که سعدالله‌یف پا پس بکشد و وزن خود را تغییر دهد که گرفتار قدرت یزدانی نشود. از آنجا که یزدانی در وزن جدیدش یعنی 86 کیلوگرم نمایش خوبی را داشته این احتمال وجود دارد که کشتی‌گیر مازندرانی در سال بعد تصمیم بگیرد که در وزن بالاتر یعنی 97 کیلوگرم کشتی بگیرد و این زنگ خطری است که از همین الان برای سعدالله‌یف به صدا در آمده است.

نظر شما
نظرات
عباس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
واقعا خجالت آوره، شرم کنید از این همه توهم و خودبزرگ بینی ایرانی!!! سعدالله یف نابغه کشتی قرن هستش، یزدانی همیشه از اسنایدر امریکایی شکست خورده و فقط یکبار تونسته اسنایدر رو شکست بده، ولی سعدالله یف چندین بار توانسته اسنایدر رو مغلوب کنه، پس کاملا معلومه کی قویتره، اینا رو به کسایی میگید که از کشتی سر در نمیارن
مهدی
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
درسته حسن یزدانی سلطانه و بی نظیره ولی دروغ ننویسین عبدالله اف ترسید و وزنشو برد بالا..خود عبدالله اف یک اسطوره به تمام معناست و به معنای واقعی تانکه و مطمئن باش ترسی از یزدانی نداره....شما نمیدونین وزن نگه داشتن وکم کردن و رژیم گرفتن بدن ادم رو نابود میکنه و اونم وقتی میتونه تو وزن بالاترم قهرمان شه دلیلی نمیبینه وزنشو نگه داره
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز