از سوی فدراسیون اعلام شد؛

چهارمین جشن روز ملی کشتی برگزار می‌گردد

۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۱۲:۵۴:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۷۳۱
فدراسیون کشتی در بیانیه ای از برگزاری چهارمین جشن "روز ملی کشتی" به بهانه سالروز تولد جهان پهلوان تختی در سال جاری خبر داد.

به گزار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، چهارمین جشن "روز ملی کشتی" امسال نیز برگزار می گردد.

بر این اساس در  بیانیه فدراسیون کشتی آمده است:

"جهان پهلوان تختی" مردی برای تمام اعصار است. مردی که جایگاهش در میان مردم پس از سال ها از درگذشتش، حفظ شده و تمامی اقشار به این مرد بزرگ و تاریخ ساز عشق می ورزند. فدراسیون کشتی در سه سال گذشته تلاش کرده است، علیرغم تمامی مشکلات و بی مهری هایی که مردم عزیز و شریف ایران، و جامعه بزرگ کشتی کشور از آن آگاه هستند، به صورتی نمادین، پنجم شهریور ماه زاد روز تولد "جهان پهلوان تختی" ، پهلوان بزرگ معاصر را، با توجه به جایگاه تاریخی و فرهنگی ورزش کشتی ، بعنوان "روز ملی کشتی" در تقویم رسمی کشور ثبت نماید.

خوشبختانه با مساعدت صورت گرفته توسط اعضاء محترم شورای فرهنگ عمومی کشور، این موضوع در آن شورا به تایید رسیده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال گردیده است.

امید می رود با عنایت به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه ما بین فدراسیون کشتی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان، شاهد طرح هر چه سریعتر این موضوع مهم برای جامعه بزرگ و پر افتخار کشتی کشور، در اولین نشست این شورا که گویا با حضور رئیس جمهور محترم قرار است بزودی برگزار شود، باشیم.

ان شالله پس از تصویب این موضوع ، چهارمین جشن "روز ملی کشتی" در سال جاری با حضور جامعه بزرگ کشتی کشور بزودی برگزار خواهد شد

نظر شما