با هدف ارتقای سطح دانش علمی مربیان دوومیدانی؛

برگزاری دوره مربیگری در کیش با حضور مربی برجسته آمریکایی

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۹:۳۶:۰۱
کد خبر: ۶۱۰۹۸۹
برگزاری دوره مربیگری در کیش با حضور مربی برجسته آمریکایی
یک دوره مربیگری دوومیدانی با تدریس رکورددار پرش طول جهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  دوره مربیگری دوومیدانی با گرایش دوهای سرعت و موانع و پرش های افقی (طول و سه گام) با حضور "رندی هاینتینگتون" مربی مشهور دو و میدانی دنیا و جمعی از مربیان داخلی استان های سراسر کشور از صبح روز سه شنبه 21 شهریور ماه در جزیره کیش برگزار می شود. در این دوره 5 روزه که با هدف ارتقای سطح دانش علمی و تجربه اندوزی مربیان دو و میدانی کشور برگزار می شود، هاینتیگتون به آموزش مطالبی در خصوص تکنیک های دوهای سرعت و موانع و پرش های طول و سه گام خواهد پرداخت.

از سوابق این مربی آمریکایی می توان به رکورد پرش طول جهان اشاره کرد که توسط "مایک پاول" به ثبت رسیده است. پاول رکورد دار پرش طول جهان است که در سال 1991 توانست پرشی به طول 8.95 متر را داشته باشد و نامش را در صدر رکوردداران قرار بدهد. از دیگر شاگردان موفق هانتینگتون می‌توان "دونگ بین" چینی را نام برد که سال گذشته در مسابقات داخل سالن جهان به مقام قهرمانی پرش سه‌گام دست یافت.

او در المپیک 2016 ریو نیز سوم شده بود. البته دیگر شاگردش به نام "چانگ ژو هوانگ" در پرش طول به مقام سومی بسنده کرد. وی در رشته دوهای سرعت و موانع نیز با شاگردانش رکوردهای قابل توجهی را در سطح دنیا به ثبت رسانده است که می توان به رکورد 47.79 ثانیه 400 متر بامانع که توسط "نیکولاس بت" کنیایی ثبت شده اشاره نمود. "دنیس کودریاچف" از روسیه نیز با رکورد 48.05 ثانیه در 400 متر بامانع یکی از موفق ترین شاگردان هاینتیگتون در دوهای سرعت و موانع محسوب می شود.

نظر شما