پرسپولیس-الاهلی؛ مهم ترین آزمون پروفسور و شاگردانش!

کارشناسان و پیشکسوتان: این پرسپولیس می‌تواند الاهلی را شکست دهد

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۵:۰۴:۱۰
کد خبر: ۶۱۱۷۱۶
کارشناسان و پیشکسوتان: این پرسپولیس می‌تواند الاهلی را شکست دهد
پرسپولیس عصر امروز در جریان دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در ابوظبی میهمان الاهلی عربستان خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز در جریان دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ١٩:٤٥ در ابوظبی مهمان الاهلی عربستان خواهد بود.

با توجه به نتیجه دیدار رفت دو تیم که به میزبانی پرسپولیس در مسقط و با تساوی دو بر دو به پایان رسید، نماینده ایران در این مرحله شانس زیادی را برای صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا برای خود متصور است، دیداری که بی تردید مهمترین آزمون برانکو و شاگردانش در دو سال اخیر خواهد بود. اگر به گذشته و نخستین هفته های حضور برانکو در پرسپولیس باز گردیم، زمانی که برانکو به عنوان سرمربی جایگزین حمید درخشان شد، تیمی را تحویل گرفت که با صعود به مرحله حذفی سعی داشت با گذشتن از سد الهلال به جمع 8تیم برتر آسیا راه پیدا کند اما نشد.

پرسپولیسی که به نوعی به باج دادن به هر تیمی عادت کرده بودبا حضور برانکو و حالا پس از گذشت 2 سال به تیمی تبدیل شده که همه به احترام آن می ایستند و کلاه خود را بر می دارند، تیمی که فراموش کرده بازیکنان اصلی باشند یا نباشند، باید ببرند و باخت در قاموس تیم برانکو جایگاهی ندارد. البته این به معنای برد قطعی پرسپولیس در این بازی یا بی ایراد بودن این تیم نیست ولی همه ما فراموش نمی کنیم پرسپولیس چه روزهای بحرانی و سختی را پشت سر گذاشت تا به اینجا برسد و حالا به جایی رسیده که در آسیا هم به دنبال این است که به تیمی باج ندهد. شرایط روحی و روانی سرخپوشان در این بازی بسیار خوب است و صدرنشین لیگ ایران، امید وشانس زیادی دارد تا به جمع 4تیم برتر آسیا برسد.

حدودا تمامی پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس از پروین تا گرفته تا اسماعیل حلالی در صحبت هایشان درباره بازی حساس امروز پرسپولیس بر این موضوع باور دارند که سرخپوشان می توانند الاهلی عربستان را شکست دهند اما اکثر این افراد بر این موضوع نیز تاکید داشتند که قرمزها جدالی سختی خواهد داشت. به هر حال شاید این بازی را باید مهمترین آزمون برانکو و شاگردانش دانست.

در ادامه به صحبت های برخی پیشکسوتان درباره این بازی می پردازیم:

علی انصاریان: مطمئن هستم پرسپولیس الاهلی را خواهد برد

علی انصاریان، مدافع پیشکسوت پرسپولیس، در این باره به خبرنگار برنا می گوید: من مطمئن هستم پرسپولیس، الاهلی را خواهد برد چراکه وقتی شما در 15 دقیقه بازی 2بر صفر باخته را مساوی می کنی حتما قدرت بردن حریف را داری و با توجه به قدرت آنالیز و بازی خوانی برانکو من مطمئن هستم پرسپولیس می تواند در ابوظبی و با حضور هواداران مشتاق ایرانی الاهلی را شکست دهد و به جمع 4تیم برتر آسیا صعود کند.

اسماعیل حلالی: پرسپولیس باید تهاجمی بازی کند

اسماعیل حلالی، دیگر پیشکسوت پرسپولیس، در رابطه با بازی پرسپولیس و الاهلی گفت: پرسپولیس در این بازی چیزی برای از دست دادن ندارد و باید تهاجمی پا به میدان بگذارد و اگر محتاط بازی کند به مشکل خواهد خورد. به هر ترتیب باید در بازی رفت محتاط به میدان می رفتیم تا گلی را دریافت نکنیم اما نتوانستیم به هدف خود برسیم بنابراین باید تمام تمرکز خود را در این بازی روی گل زدن بگذاریم. ضمن اینکه حریف هم این موضوع را می داند و باید حواس مان به ضد حملات آنها باشد. روی هم رفته فکر می کنم پرسپولیس این بازی را خواهد برد.

فنونی زاده: این پرسپولیس لیاقت حضور در فینال را دارد

مرتضی فنونی زاده با بیان اینکه پرسپولیس لیاقت حضور در فینال آسیا را دارد را دارد به خبرنگار برنا می گوید: من اعتقاد دارم پرسپولیس اگر مثل بازی لخویا بازی کند برنده این بازی خواهد شد. فکر می کنم نقش هافبک ها به ویژه مسلمان در این بازی بسیار اهمیت دارد و اگر مهاجمین به خوبی تغذیه شوند پرسپولیس می تواند در همان نیمه نخست کار الاهلی را تمام کند. این تیم لیاقت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

عبدی: موقعیت‌ها را نباید راحت از دست داد

حسین عبدی، مربی سابق پرسپولیس، نیز در این خصوص می گوید: تیمی که توانست در بازی رفت، بازی باخته را با نتیجه مساوی عوض کند ظرفیت زیادی دارد. فکر می‌کنم مهم‌ترین موضوعی که بازیکنان پرسپولیس باید به آن توجه کنند مدیریت زمان است. اینکه بدانند در چه زمانی از بازی، مهم‌ترین ضربه را به تیم حریف بزنند. موقعیت‌های نصفه و نیمه را هم نباید راحت از دست بدهند. این تیم باید در تک تک دقایق بازی، صاحب فکر و ایده باشد. در غیر این صورت توانایی‌هایش برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا از بین می‌رود.

کربکندی: حضور در مرحله بعد شدنی است

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران، هم درباره بازی حساس امروز می گوید: سرخپوشان بازی سختی دارند اما حضور در بین چهار تیم آسیا برای این تیم شدنی است و من فکر می کنم پرسپولیس با ارائه یک بازی هوشیارنه بتواند از سد الاهلی بگذرد.

ذوالفقارنسب: پرسپولیس استحقاق حضور در مراحل بالاتر را دارد

بازیکن اسبق پرسپولیس و مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره بازی پرسپولیس و الاهلی به برنا می گوید: پرسپولیس ها باید بدون شتابزدگی و با حفظ آرامش و تمرکز به مصاف این تیم بروند. من معتقدم بچه ها باید حواس شان به ضد حملات تیم مقابل باشد و با بسته نگه داشتن دروازه خودشان به بهترین نحو از موقعیت ها استفاده کنند. پرسپولیس استحقاق حضور در مراحل بالاتر را دارد و فکر می کنم در این بازی تعویض های طلایی برانکو تعیین کننده باشد.

***

به هر ترتیب فصل مشترک صحبت تمامی کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان پرسپولیس، امید به پیروزی و شاید مهم تر از آن تائید این مطلب است که این تیم با این پتانسیل استحقاق و لیاقت حضور در مرحله نیمه نهایی آسیا را دارند و 80 میلیون ایرانی امروز امیدوارند پرسپولیس با ارائه یک بازی هدفمند و منطقی حریف عربستانی را شکست داده و به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کند چراکه حتی اگر در ادامه رقابت‌ها نتواند به فینال برسد، با حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا، افتخار بزرگی را نصیب خود و فوتبال ایران کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز