لغو کلاس‌های مفید؛

سهل‌انگاری فدراسیون دوومیدانی به ضرر مربیان آموزشی شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۹۷۹
سهل‌انگاری فدراسیون دوومیدانی به ضرر مربیان آموزشی شد
کارگاه مربیگری آموزشی دوومیدانی که قرار بود طی روزهای 21 تا 24 شهریور ماه و با حضور «رندی هانتینگ تون» مربی برجسته و نام آشنای آمریکایی در جزیره کیش برگزار شد لغو شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این دوره 4 روزه که قرار بود با حضور مربیان منتخب از سراسر کشور که توسط هیأت های استانی معرفی شدند در مواد دوهای سرعت و موانع و پرش های افقی (پرش های طول و سه گام) با حضور این مربی آمریکایی در محل ورزشگاه المپیک در جزیره کیش برگزار شود با توجه به اعلامیه دقیقه نودی فدراسیون دوومیدانی به دلیل کسالت مادر این مربی برگزاری کلاس در حال حاضر لغو شد و تاکنون تاریخ دیگری اعلام نشده است.

چندی پیش کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی در اقدامی بر آن شد تا با برگزاری دوره مربیگری در موادهای مختلف دوومیدانی را با حضور مدرسان بین المللی برگزار و در راستای ارتقاء سطح دانش مربیان داخلی خود قدمی بردارد. این اقدام هر چند در نگاه اول بسیار پسندیده و قابل تحسین بود اما در مواردی جای تأمل داشت.

نخستین نکته این بود که جزیره کیش به عنوان محل برگزاری این دوره انتخاب شد که با توجه به اینکه هر مربی مسئول پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب خود بود، شاید کار را برای برخی از شرکت کنندگان مشکل می ساخت.

اما در این میان نکته ای هم وجود داشت شاید فدراسیون برای سهولت در کار خود در امر پیگیری روادید و تهیه ویزا جزیره کیش را انتخاب کرد تا بیش از این به زحمت نیفتد البته بماند که برخی از مربیان به رغم دعوت از سوی هیأت استان مربوطه با تهیه بلیط و پرداخت هزینه ها مخالفت کردند و فدراسیون پذیرفت که خودش زیر بار تهیه بلیط برود.

نکته بعدی بحث انتخاب مربیان از استان ها است ظاهرا فدراسیون طی نامه ای از روسای هیأت های دوومیدانی خواسته تا گزینه های مورد تایید خود را برای حضور در این دوره معرفی کنند اما این انتخاب ها باز هم حرف و حدیث هایی را به همراه داشت چرا که فدراسیون با اینکه کار انتخاب مربیان را به هیأت واگذار کرده بود باز هم مخالفت خود را با حضور برخی از گزینه های معرفی شده اعلام و با اعمال نفوذ نام آن ها را از میان مدعوین خط زد. سوال اینجاست اگر کار تشخیص بر عهده هیأت ها بود دلیل این دخالت ها چیست و اگر معرفی شدگان از سوی هیأت مورد تایید فدراسیون نیستند چرا مسئولیت انتخاب مربیان به هیأت ها واگذار شد.

اما نکته قابل توجه این است که کیته آموزش فدراسیون که سکاندارش هنوز مشخص نیست، به جای برگزاری کلاس های بین المللی و ارتقاء سطح متوسل به برگزاری دوره های به اصطلاح دانش افزایی و کارگاه های یک روزه و چند ساعته شده است. حال آنکه بعد از این مشکل به وجود آمده چه کسی مشخصا پاسخگویی هزینه های پرداخت شده توسط مربیانی که به حقوق های بسیار ناچیز در هوای گرم و سرد به خدمت ورزشکاران دوومیدانی می پردازند را خواهد داد؟ چرا قبل از تایید و مشخص نشدن آمدن قطعی این مربی بزرگ آمریکایی، مربیان ایرانی را ناچار به تهیه بلیط آن هم با هزینه های شخصی کردند؟

البته شنیده ها حاکی از این است که فدراسیون هزینه بلیط ها را متحمل خواهد شد ولی حتی اگر این چنین باشد باز هم جای تأسف دارد، چرا که داوران زحمت کش دوومیدانی قریب به یک سال است که حق الزحمه های خود را دریافت نکرده اند و زمین مسابقات تقریبا خالی از حضور داوران باتجربه است این هزینه می توانست صرف پرداخت حق الزحمه داوران زحمتکش دوومیدانی شود.

نظر شما