باشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه ورزش دارند؛

شعبانی‌بهار: توسعه باشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۰:۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۳۲۱۰
شعبانی‌بهار: توسعه باشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که باشگاه ها نقش مهمی در توسعه ورزش دارند، گفت: توسعه باشگاهها از مهمترین برنامه های وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا شعبانی‌بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در همایش تجلیل از باشگاههای برتر فرهنگی ورزشی استان البرز اظهار کرد: باشگاههای مهمترین عامل رشد سرانه ورزشی بوده و بار اصلی و سهم عمده ورزش بر دوش آنها است.

وی افزود: هم اکنون 20 هزار باشگاه در سطح کشور وجود دارد که حدود 18 هزار باشگاه دارای مجوز و 2 هزار باشگاه فاقد مجوز می باشند که وزارت ورزش و جوانان با جدیت تمام به نظارت در این مورد پرداخته است.

دکتر شعبانی بهار با بیان این که باشگاه ها نقش مهمی در توسعه ورزش دارند، گفت: توسعه باشگاهها از مهمترین برنامه های وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه همایش تجلیل به پاس زحمات مدیران باشگاه‌های ورزشی و معرفی برترین‌ها برگزار شده است ادامه داد: در وزارت ورزش جوانان یکی از بازوان اصلی توسعه ورزش در بخش قهرمانی، حرفه‌ای و به‌خصوص بانوان باشگاه‌ها محسوب می‌شوند و نقش بسزایی در نهادینه کردن ورزش در کشور و بالا بردن آمادگی جسمانی افراد دارند.

معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: با توجه به ورود بخش خصوصی در ورزش ، عملکرد بهتری در این حوزه خواهیم دید چراکه در توسعه ورزش بار سنگینی از دوش دولت برداشته می‌شود و بخش اجرایی دولت را کم می‌کند.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات ما در وزارت ورزش جوانان، در سراسر کشور رضایتمندی مطلوبی توسط باشگاه‌ها میان کیفیت خدمات و رضایت مردم وجود دارد.

دکتر شعبانی بهار تأکید کرد: نکته مهم این است که باشگاه‌ها موجب ایجاد اشتغال شده‌اند و وزارت ورزش جوانان و دولت برنامه خوبی برای حمایت باشگاه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح نظام باشگاه‌داری در دولت به‌زودی تصویب می‌شود، افزود: به دنبال این طرح مصوبه‌هایی مانند تسهیلات بانکی، معافیت مالیاتی و ارائه 20 درصد از فضاهای شهر برای ایجاد فضاهای ورزشی در اختیار باشگاه‌داران قرار خواهد گرفت.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یک هزار و 100 باشگاه در استان البرز وجود دارد، ادامه داد: 6 درصد از باشگاه‌های کل کشور در استان البرز واقع ‌شده که 600 باشگاه به‌صورت مستقل در شهرستان کرج مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی این مباحث، نشان‌دهنده این است که ورزش در استان البرز جایگاه ویژه ای داشته و باشگاه‌ها موفق به کسب اعتماد مردم شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز