تأسیس خانه های جوان در مراکز استان ها را در دستور کار داریم؛

احمدی: تعداد سمن‌ها در دولت یازدهم افزایش داشته است/ در دولت دوازدهم برنامه‌ها را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۴:۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۱۳۴۱۰
احمدی: تعداد سمن‌ها در دولت یازدهم افزایش داشته است/ در دولت دوازدهم برنامه‌ها را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بدون شک همگانی شدن ورزش در کشور مهمترین اولویت و مسئولیت دست اندرکاران ورزش کشور است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر عبدالحمید احمدی طی سفر یکروزه خود به استان خراسان جنوبی، در نشست روسای هیت‌های ورزشی و مدیران سمن‌های جوانان این استان در شهر بیرجند شرکت کرد.

در این نشست دکتر احمدی ضمن استماع مشکلات پیش روی ورزش استان از زبان روسای هیئتهای ورزشی استان و مسائل حوزه جوانان از زبان میزان منتخب سمنهای جوانان، در ابتدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به حوزه جوانان اشاره داشته و با بیان اینکه در حوزه جوانان مطالبات بسیار است که بخش عمده ای از انتظارات به حق و به جا هم میباشند، لازمه فعالیت مناسب و پاسخگویی همه جانبه در حوزه جوانان را مشارکت تمامی دستگاه ها و نهاد ها دانست.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از تأسیس و فعالیت سمن های جوانان گفت: هر چه تعداد سمن ها فعال و مشارکت جوانان در در بخش های مختلف بیشتر باشد کشور با سرعت بیشتری به سمت توسعه گام برخواهد داشت. بر همین اساس در وزارت ورزش و جونان در دولت یازدهم و دوازدهم بحث فعال سازی سمن ها و افزایش تعداد آن ها با جدیت دنبال شده و خواهد شد. ضمن آن که تأسیس خانه های جوان در مراکز استان ها و شهرستان ها نیز به جد در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و از این طریق در پی برآورده شدن خواسته ها و انتظارات جوانان عزیز با حضور و مشارکت گسترده جوانان تا پایان سال ۱۴۰۰  هستیم.

وی ادامه داد: هم حوزه ورزش و هم حوزه جوانان حوزه هایی ملی هستند که خوشبختانه با هماهنگی  تعامل دولت و مجلس پیش بینی های خوبی در هر دو حوزه در برنامه ششم توسعه انجام شده که بزودی اجرایی خواهند شد.

امسال هم با تخصصیص اعتبارات پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه امیدواریم در دو حوزه ورزش و جوانان شاهد رفع موانع موجود و رشد و پیشرفت ورزش و جوانان در استانها و شهرستان های کشور و به تبع آن در استان خراسان جنوبی باشیم.

دکتر احمدی جوانان و ورزشکاران استان خراسان جنوبی را دارای پتانسیل ویژه ای دانست که بدون شک میتوانند قهرمانان ،مدال آوران  و نخبگان جوان بیشتری را در ۴ سال آینده با حمایت دولت تدبیر و امید به کشور و دنیا معرفی کنند.

وی در خصوص مشکلات حوزه ورزش هم گفت: با توجه به شیوع بیماری های ناشی از کم تحرکی و فقر حرکتی نظیر چاقی و اضافه وزن، دیابت، و بیماری های قلبی عروقی، موضوع ورزش همگانی و نهادینه سازی آن در بین أقشار جامعه را وظیفه همه دلسوزان ورزش دانست و تاکید کرد که عدم توجه به آن می تواند آینده کشور را به لحاظ سلامت دچار مخاطره کند. وی گفت: بدون شک همگانی شدن ورزش در کشور مهمترین اولویت و مسئولیت دست اندرکاران ورزش کشور است. سلامت جسمانی و روحی مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان در گرو توسعه همگانی ورزش و ایجاد زمینه حضور مردم در انواع ورزش ها است که این مسئله عزمی ملی را میطلبد.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت افزود افزود : ورزش پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه علم مربیان هر رشته با برنامه ریزی به روز شود. با این نگاه ما در دفتر برنامه ریزی آموزش وزارت با همکاری فدراسیون های ورزشی برای روزآمدسازی دانش مربیان برنامه های خوبی داشته و داریم و آمادگی داریم در قالب کلنیک های آموزشی در خراسان جنوبی نیز دوره های مربوطه را برگزار کنیم .

دکتر احمدی در پایان در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی هیات های ورزشی و درخواست آنان مبنی بر واگذاری اماکن تخصصی ورزشی به هیأت های ورزشی خاطر نشان ساخت بزودی با انجام بازنگری در دستورالعمل واگذاری ها، این موضوع به استان ها ابلاغ خواهد شد که در ابتدا اماکن ورزشی در اختیار هیأت های فعال قرار بگیرد و سپس مکان های مازاد نیاز به بخش خصوصی واگذار شود و به دنبال این هستیم که در ۴ سال اینده شاهد شرایط بهتری برای ورزش همگانی، قهرمانی و بانوان ایجاد کنیم و انشالله شاهد افتخار آفرینی های بسیاری در سطح بین الملل باشیم.

نظر شما