پولادگر در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی؛

تکواندو ایران از زیرساخت مستحکمی برخوردار است

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۸:۵۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۳۶۳۹
تکواندو ایران از زیرساخت مستحکمی برخوردار است
رییس فدراسیون تکواندو گفت: تکواندو ایران از زیرساخت مستحکمی برخوردار است و همچنین موفقیت کیمیا علیزاده به عنوان اولین بانوی ورزشکار ایرانی در المپیک 2016 ریو وی را تبدیل به الگوی ورزشی بانوان کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان که به دعوت فدراسیون جهانی تکواندو به کره جنوبی سفر کرده بود در کنار حضور در جشن روز جهانی تکواندو، از مقر WT نیز بازدید کرد. در این بازدید وی گفتگویی با سایت فدراسیون جهانی انجام داد که گزیده ای از آن در زیر آمده است:

برگزاری لیگ عامل اصلی پیشرفت تکواندو ایران

وی دلیل اصلی پیشرفت تکواندو ایران در سالهای اخیر را برگزاری لیگ های منظم در تمامی رده های سنی و در دو بخش مردان و زنان بیان کرد و اظهار داشت: در این لیگ ها کودکان از هشت سال به بالا حضور دارند. ثمره آن نیز قهرمانی در نخستین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان 2014 آذربایجان و نایب قهرمانی جهان2015 در موجوی کره جنوبی است.

گسترش تکواندو در سراسر ایران

پولادگر از توسعه تکواندو در تمام نقاط ایران خبر داد و افزود: تکواندو مشتاقان زیادی در ایران دارد. رقابتهای قهرمانی آزاد نونهالان با حضور ۵۰۰ تکواندوکار برگزار می شود و این برای تکواندو ایران یک موفقیت است. یک شبکه تلویزیونی با یک برنامه اختصاصی رویدادهای تکواندو را تحت پوشش قرار می دهد.

شاهکاری به نام علیزاده

رییس فدراسیون تکواندو ادامه داد: حضور گسترده تکواندوکاران در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ودو گروه مردان و زنان در تکواندو دستاورهای ارزنده ای برای تکواندو ایران داشته است. حضوری موفق در رقابتهای گرندپری(جایزه بزرگ) و کسب مدالهای متعدد جهانی و آسیایی در سالهای گذشته ثمره این حمایت است. شاهکار آن نیز کیمیا علیزاده بود که با کسب مدال با ارزش برنز المپیک2016 به قهرمان ملی و الگوی ورزشی زنان ایرانی تبدیل شده است.

فرصت های مالی

وی اظهار داشت: موفقیتهای سالهای اخیر تکواندو منجر به جذب منابع مالی شده است. دولت از کلیه رشته های ورزشی حمایت می کند، ولی تکواندو با درخشش در میدانهای جهانی و آسیایی فرصت های مالی خوبی را از سوی سازمان های غیردولتی جذب کرده است.

زیر ساخت مستحکم تکواندو ایران

پولادگر در پایان گفت: تکواندو ایران از یک زیرساخت مستحکم برخوردار است. برگزاری لیگ های منظم، اردوهای آماده سازی در تمام رده های سنی، کلاسهای آموزشی و برخورداری از امکانات مناسب از جمله مرکز جهانی تکواندو که مرکز آموزش منطقه ای است، آینده ای روشن را برای این رشته به تصویر خواهد کشید.

نظر شما