ایگور کولاکوویچ:

کسب مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان یک موفقیت باورنکردنی است

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۸:۳۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۴۱۳۲
کسب مدال برنز جام قهرمانان بزرگ جهان یک موفقیت باورنکردنی است
سرمربی تیم والیبال ایران گفت: این یک موفقیت باورنکردنی است و نشان می دهد که تا چه اندازه مستحق این مدال هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایگور کولاکوویچ پس از پایان مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان اظهار داشت: قبل از شروع رقابت های قهرمانان بزرگ و وقتی به ژاپن رسیدیم، در مورد رویاهامون در تیم ملی والیبال ایران حرف زدیم و حال در پایان مسابقات مدال برنز را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه این مقام اتفاق مهمی برای والیبال ایران است، گفت: برای تیم ملی، فدراسیون والیبال و برای مردم ایران. به این خاطر که فدراسیون والیبال ایران سال هاست سرمایه گذاری های سنگینی روی جوان ها و تیم بزرگسالان کرده و با صبری که در این راه پیشه کرد، در نهایت به این مدال که مستحق والیبال ایران بود، رسید.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با یادآوری اینکه این تورنمنت مثل سایر تورنمنت های دیگر بود، گفت: اما چیزی که مهمه تلاش هایی است که برای رسیدن به این مدال صورت گرفت. من خیلی خوشحالم چون این فرصت نصیب من شد تا با این گروه و این بازیکنان کار کنم و من خیلی آن ها را دوست دارم. در تمام مدت حضورم در تهران از تمرین با این بازیکنان لذت بردم. مخصوصا نوع بازی والیبالشان. همینطور از خنده، شوخی ها و لطیفه های قشنگی که همیشه برای تعریف کردن داشتند.

وی در ادامه گفت: واقعا والیبال زیباست و باید برای هر امتیازی که به دست آوریم، جشن بگیریم مثل مدال برنز جام قهرمانان بزرگ. ایران این توانایی را دارد تا هر مدالی را که می خواهد به دست آورد. شاید در سطح تیم هایی چون آمریکا یا ایتالیا نباشیم، اما بازیکنان ایران ویژگی هایی دارند مثل روح و قلب خاصی که می تواند موجب برتری آنان نسبت به بازیکنان دیگر کشورها شود. به همین دلیل است که این بازیکنان شایسته این جایگاه هستند. این دستاورد و موفقیت ایران علاوه براینکه برای فدراسیون و مردم ایران مهم است برای جهان نیز با اهمیت است.

کولاکوویچ تاکید کرد: فراموش نکنیم که ایران فقط برابر برزیل شکست خورد که قهرمان جهان و المپیک است و در رده بندی جهانی بهترین جایگاه را در اختیار دارد. ایران تیم های آمریکا، ایتالیا، فرانسه و ژاپن را شکست داد. این موفقیت بزرگ است و تعداد پیروزهای ایران، برزیل و ایتالیا در جام قهرمانان بزرگ برابر بود و تنها تفاوت ایران این بود که پیروزی ها را در بازی های پنج سته به دست آوردیم.

ایگور در ادامه گفت: این موضوع نشان می دهد که بازیکنان ایران قلب بزرگی دارند و آمادگی لازم برای بازی در شرایط سخت و حساس را نیز دارند. این یک موفقیت باورنکردنی است و نشان می دهد که تا چه اندازه مستحق این مدال هستیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: فکر می کنم الان باید فقط به جشن و پایکوبی بپردازیم. نیاز دارم که به کشورم بروم و این پیروزی را با خانواده ام هم جشن بگیرم. چون این برای من هم یک موفقیت بزرگی است که با شغل و تیم جدیدم به این پیروزی رسیدم. من بیش از این هشت مدال جهانی به دست آورده ام و این نهمی رو تنها چهار ماه پس از حضورم در یک تیم به دست آوردم که یک موفقیت بزرگی برای من محسوب می شود.

وی به مردم ایران گفت: به همین شکل تیم ملی والیبال و بازیکنان این تیم را حمایت کنید، چون این بازیکنان به همه دنیا نشان دادند که چقدر توانایی دارند. ایتالیا، آمریکا، فرانسه و ژاپن را شکست دادند. من میدانم که به دلیل عملکرد ضعیف در لیگ جهانی امسال، خیلی از هواداران ایمانشان را به تیم ملی از دست دادند و از عملکرد تیم ناراحت بودند. اما الان می توانند کاملا شاد باشند و از مردم درخواست می کنم که نسبت به این تیم صبور باشند چون این امکان وجود دارد که در آینده با یک مدال دیگر به تهران بازگردیم.

کولاکوویچ گفت: درباره فرهاد نظری افشار امکانش نیست که در یک جمله این بازیکن رو توصیف کنم. فرهاد بازیکنی فوق العاده است، هم از نظر والیبال و هم از نظر اخلاق. فرهاد به همه نشان داد که یک بازیکن ملی چگونه باید رفتار کند تا الگوی تمام عیار برای بازیکنان والیبال باشد. همچنین با انرژی و رفتارش همیشه کمک بزرگی برای من در تیم ملی بود. واقعا باورنکردنیه که در هر لحظه از تمرینات با چه انرژی ای تمرین می کرد و حاضر بود و موفقیت تیم رو می خواست، با اینکه زیاد وارد زمین نشد. اون یک الگو برای جوانترها محسوب می شود و من از اینکه در کنار همچین بازیکنی بودم، خیلی خوشحالم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز