نسرین حق شناس:

جوانگرایی در تیم ملی والیبال بانوان ایران قطعا نتیجه خواهد داد

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۱:۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۳۲۵
داور بین المللی والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال بانوان که جوانگرایی کرده است، قطعا در آینده نتایج بهتری خواهد گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات والیبال انتخابی زنان جهان در گروه ب آسیا که از 29 شهریورماه در شهر ناخون پاتوم تایلند آغاز شده بود، شب گذشته با دیدار دو تیم کره جنوبی و تایلند به پایان رسید.

نسرین حق شناس داور بین المللی ایران این دیدار حساس را که برای تعیین صدرنشین این رقابت ها برگزار شد و تیم ملی والیبال زنان کره جنوبی سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 16 و 25 بر 21 به پیروزی رسید، سوت زد.

داور بین المللی والیبال ایران در این رقابت ها سه قضاوت داشت که بازی های ویتنام – کره شمالی، کره شمالی – کره جنوبی و تایلند – کره جنوبی را سوت زد.

حق شناس با بیان اینکه داوری ها به صورت مساوی بین داوران حاضر پخش شد، گفت: طبق قوانین، در دیدارهای انتخابی داور بیطرف قضات می کند که در این رقابت ها جوزف جرارد از مالزی دیدار پایانی را قضاوت کرد و من هم به عنوان داور دوم کنار او سوت زدم.

داور بین المللی ایران در بین اولین گروه داوری ایران قرار گرفت که ویدیو چک را در آسیا تجربه کرد. وی در این باره گفت: خوشبختانه هیچ یک از داوران با این تکنولوژی مشکلی نداشتند و همگی عملکرد خوبی داشتند.

وی داوری را در خارج از ایران آسانتر دانست و گفت: مسئولان برگزاری مسابقات در وهله اول به فکر برگزاری خوب مسابقه هستند و داوران را به خوبی حمایت می کنند تا در آرامش خاطر بتوانند قضاوت های خود را بدون حاشیه انجام دهند. متاسفانه داوران در ایران در تلاشند تا اثبات کنند تا هیچ خطایی از چشمشان به دور نمی ماند اما در اینجا مدیریت کردن بازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همین امر به لذت قضاوت می افزاید.

حق شناس تغییرات ایجاد شده در تیم ملی بانوان ایران را مثبت خواند و گفت: از زحمات بازیکنان قبلی تیم ملی تشکر می کنم. در ابتدای راه مشکلاتی وجود دارد که بازیکنان قبلی این راه را برای نسل بعدی هموارتر کرده اند تا الان جوانان ایران بتوانند خود را بهتر نشان دهند.

وی که همه بازی های ایران را از نزدیک تماشا کرد، در مورد عملکرد تیم بزرگسالان با ترکیب جوان خود افزود: مسئولین فدراسیون قدم بسیار بزرگی برای پشتوانه سازی برداشتند. این اقدام به رغم اینکه دیر بود، اما بسیار سودمند واقع شد. خوشحالم که این تغییرات جواب داد و بازیکنان جوان نشان دادند که از پتانسیل بالایی برخوردارند. من به جرات می توانم بگویم که بازیکنان جوان ایران به مراتب بهتر و شجاعانه تر بازی کردند، به خصوص فاطمه امینی خیلی خوب بازی کرد و مونا آشفته هم نسبت به تمریناتش بهتر ظاهر شد.

داور بین المللی ایران با اشاره به کم بودن تمرینات و نداشتن اردوی تدارکاتی بیان کرد: اگر بازیکنان می توانستند چند ماه را به جای سه هفته در اردو بسر ببرند، مطمناً نتیجه بهتری حاصل می شد. در دریافت اول و سرویس کمی ضعف داریم که با تمرینات مداوم و مستمر قابل حل است.

حق شناس در مورد آینده والیبال بانوان ایران گفت: باید برنامه ریزی ها بلافاصله پس از بازگشت تیم به تهران انچام گیرد و زمان تمرینات و اردوهای تدارکاتی از پیش تعیین گردد. باید تمرینات کمی فشرده تر صورت گیرد. بدون شک در سال های آینده نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد. ایران برابر کره جنوبی که یکی از تیم های مطرح جهان است به خوبی ظاهر شد. در این دیدار، رالی های طولانی و زیبایی رقم خورد که شگفتی همگان را برانگیخت. اگر برنامه ریزی درستی انجام دهیم، قطعاً نتیجه خواهیم گرفت.

تیم های چین و قزاقستان از گروه اول و تیم های تایلند و کره جنوبی در گروه دوم مجوز حضور در رقابت های جهانی سال 2018 زنان جهان را که به میزبانی ژاپن برگزار می شود، به دست آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز