فرزند شهید شیرودی:

اعتماد دکتر سلطانی‌فر به مدیران زن قابل تقدیر و امیدوار کننده است

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۵۶:۲۴
کد خبر: ۶۱۷۹۰۹
اعتماد دکتر سلطانی‌فر به مدیران زن قابل تقدیر و امیدوار کننده است
فرزند شهید شیرودی، تاکید دکتر روحانی رییس جمهوری برای بهره گیری از پتانسیل بانوان در عرصه های مدیریتی را هوشمندانه و مدبرانه و نگاه دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را حمایت گرانه توصیف کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آناهیتا شیرودی فرزند خلبان شهید شیرودی نخستین بانویی است که به عنوان مدیر یک مجموعه ورزشی در دولت تدبیر و امید انتخاب شده است.

در ادامه گفتگوی او را می خوانید:

*خانم شیرودی شما به واسطه رشادت و دلاوری پدر شهید تان در نزد مردم و علاقمندان انقلاب جایگاه ویژه ای دارید و امروز به عنوان نخستین بانویی هستید که با حکم دکتر سلطانی فر، مدیریت یک مجموعه تخصصی و بزرگ ورزش را برعهده گرفته اید در این مورد ابتدا برای ما صحبت کنید.

این کار اگر چه در نگاه اول بسیار سخت و مردانه است اما با توجه به هدفی که در ذهن خود برای بهبود شرایط این مجموعه ترسیم کرده بودم پس از 60 روز، اقدامات قابل توجهی را با همکاری همکاران مان اجرایی کردیم و این نشان می دهد که فرصت سازی برای بانوان می تواند نتایج بسیارخوبی در پی داشته باشد. اعتقاد دارم مدیر زن توانایی فراوانی دارند و باید به آنها اعتماد شود پیش از این هیچ توجهی به شایستگی افراد نمی شد بلکه این روابط بود که مناصب و پستها را به افراد می داد و مطمئن هستم اگر این بار هم آقای سلطانی فر از حقوق زنان و حضور آنها در بخش های مدیریتی دفاع نمی کرد، باز هم این جایگاه به من داده نمی شد، من از وزیر ورزش وجوانان تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم پاسخ مناسبی به اعتماد ایشان بدهم

*خانم شیرودی! شاید این تصور برای برخی ایجاد شود که پیشرفت شما بواسطه نسبتی است که با قهرمانی ملی دفاع مقدس شهید شیرودی دارید ، خودتان چه نظری دارید؟

من سالها در عرصه های مختلف ورزشی، اجتماعی و سیاسی فعال بوده ام و برای رسیدن به این جایگاه امیدوارانه تلاش کرد و خوشحالم در این دولت بالاخره ضوابط به روابط ترجیح داده شد و توانستم این مسئولیت را احراز کنم.دکتر روحانی رییس جمهوری دولت تدبیر و امید برای بهره گیری از پتانسیل بانوان در عرصه مدیریتی را نگاهی هواشمندانه و مدبرانه دارد و بخش قابل توجهی از زنان که در دانشگاه ها رتبه های بالای علمی را کسب می کنند می توانند در عرصه های مختلف تصمیم سازی، برنامه ریزی و اجرا موثر واقع شوند. اما در پاسخ سئوال شما باید بگویم اگر قرار بود با تکیه برنام پدرم صاحب این عنوان شوم باید سال ها پیش این اتفاق می افتاد ولی واقعیت این است که من و امثال من وظیفه سنگین تری داریم و آن هم حفظ و حراست از نام شهدایی است که برای این کشور مبارزه کرده اند و یکی از آنها پدر من شهید شیرودی است. بنابراین تلاش کرده ام با حساسیت بیشتر انجام وظیفه کنم.همه ما در قبال مردم و خون شهدا و همه کسانی که برای ایستایی و پایداری این کشور ایثار کرده اند مسئول هستیم و باید به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم. من به سهم خودم لحظه ای از بهبود شرایط این مجموعه غافل نخواهم شد و سعی می کنم هر روز بخشی از این فضا را به بهترین شکل برای استفاده مردم مهیا کنم.

*هم اکنون بیش از 120 بانوی مدیر در مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان کشور حضور دارند به نظر شما این موضوع نشانگر چه چیزی است؟

بدون تردید بانوان در عرصه های اجتماعی مسئولیت سنگین تری نسبت به مردان برعهده دارند چرا که بخشی از وظایف آنها مدیریت خانواده است که شاید مهمترین بخش از زندگی یک زن باشد.بانوان فعال اجتماعی باید توان بیشتری بگذارند که در هر دو بخش بتوانند به طور کامل انجام وظیفه کنند بنابراین بانویی که توانسته مسئولیت و مدیریت را برعهده بگیرد سختی های بیشتری را متحمل شده است.واقعیت این است که بین زنان و مردان تفاوت های بیولوژیکی وجود دارد اما به لحاظ قوه ی فکری، برنامه ای و تدبر، هر دو در یک سطح هستند و می توانند حضور موثری داشته باشند که شاید سال ها این موضوع در عرصه مدیریتی مغفول مانده بود.من امید دارم با حضور فرد مدیری مانند آقای سلطانی در راس وزارت ورزش و جوانان سهم مدیران زن در ورزش و جوانان بیشتر شود و به نظرم یکی از نقاط مثبت دکتر روحانی رییس جمهوری دولت تدبیر وامید اختصاص سی درصد از پست های مدیریتی به زنان و جوانان است.اگر این موضوع توسط ایشان پیگیری و در تمامی نهادها و ارگان ها اجرایی شود کار بزرگی صورت گرفته است و درپایان دولت دوازدهم دستاوردهای خوبی در این زمینه بدست می اید و کشور نیز از توانمندی بانوان بهره مند خواهد شد.من از آقای دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان می خواهم تا حمایت بیشتری از بانوان فعال در دو حوزه ورزش و جوانان داشته باشد و مطمئن هستم اگر به مدیران زن بیشتری داده شود پشیمانی نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز