راننده باید فکر و ذکرش به راندن باشد؛

فراهانی: برای فتح سکو به توکیو می‌رویم/ حمایت خودروسازان به پیشرفت دریفت کمک می‌کند

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۹:۳۰:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۱۲۷
فراهانی: برای فتح سکو به توکیو می‌رویم/ حمایت خودروسازان به پیشرفت دریفت کمک می‌کند
رئیس کمیته دریفت فدراسیون اتومبلیرانی و موتورسواری از دعوت چند راننده مطرح به ایران خبر داد.

به  گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد فراهانی در گفتگو با خبرنگار برنا و در مورد شرکت در مسابقه دریفت بین قاره‌ای، گفت: مسابقه دریفت که در روز هشتم و نهم مهرماه قرار است برگزار شود، اولین مسابقه دریفت بین قاره‌ای است که توکیو ژاپن میزبان آن خواهد بود و 36 کشور در آن شرکت می‌کنند. حدود 40 راننده در این مسابقه حاضر خواهند بود که ما هم از ایران، قهرمان سال 95 آقای شهاب پیشانی دار را اعزام می کنیم. در این مدت هم که باخبر شدیم به مسابقه دعوت شده‌ایم، هر روز داخل پیست تمرین داشتیم و سعی کردیم نقشه پیست مسابقه را اینجا پیاده کنیم تا راننده خوب کشورمان بتواند با تمرینات مناسب، در مسابقه جهانی به عنوان خیلی خوبی دست پیدا کند.

وی درخصوص اینکه آیا هدفگذاری برای این مسابقات دارند، گفت: حقیقتا این مساله قابل پیش بینی نیست اما ما به این نیت و به این هدف می رویم که یکی از سکوها برای کشور عزیزمان باشد.

فراهانی درمورد اینکه چقدر فاصله بین دریفت در ایران و آنچه  که استاندارد دنیا وجود دارد، گفت:  در حال حاضر ما به سطح کشورهای صاحب نام این رشته رسیده‌ایم. با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد راننده‌های ما توانایی و قابلیت بالایی دارند. مشکل ما بحث اسپانسر است. نیاز است که کارخانجات خودروسازی بیایند و حمایت کنند. همانطور که در سراسر دنیا اسپانسر راننده‌ها، خودروسازان هستند. اگر حمایت خودروسازان باشد ما می‌توانیم جوانان بیشتری را تربیت کنیم و هر ساله 2-3 اعزام داشته باشیم.

رئیس کمیته دریفت، درمورد اینکه این رشته چگونه پیشرفت و کیفیت بهتری خواهد داشت، گفت: ماشین ها هزینه های بالایی دارند و این خودروها باید اسپانسر داشته باشند و راننده فکر و ذکرش به راندنش باشد نه اینکه در طول روز کار کند و نیم ساعت در پیست تمرین کند. دغدغه لاستیک، موتور، موتور، گیربُکس و... را نداشته باشد. اگر مانند رشته‌های دیگر ورزشی که کارخانجات خودروسازی اسپانسر می‌شوند، در اتومبیلرانی هم سرمایه‌گذاری شود، این ورزش و رشته‌های مختلف آن به کیفیت بسیار خوبی می‌رسند و بازدهی خیلی خوبی هم خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه هایی که برای آینده پیش بینی کرده‌ایم،  آوردن چند راننده و مربی مطرح خارجی به ایران است تا بتوانیم رانندگان خوب و توانایی را تربیت کنیم.

فراهانی درمورد برگزاری مسابقات داخلی اضافه کرد: در طول سال 5 مسابقه کشوری داریم و 4 کارت پارک دریفت داریم. سومین مسابقه تمام شده و مسابقات بعدی را پس از بازگشت به ایران پیگیری می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز