هفت‌گانه طلایی برای براندازی اژدها؛

تدبیر در ووشو، امید در روسیه/ دیوار چین فرو ریخت

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۴:۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۲۰۷۰۱
تدبیر در ووشو، امید در روسیه/ دیوار چین فرو ریخت
با تدبیر دکتر روحانی و انتخاب دکتر سلطانی‌فر بازهم امید به ورزش کشور بازگشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی ووشوی کشورمان در رشته ساندا با کسب هفت مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان توانست برای اولین بار بر بام دنیا قرار بگیرد.

این موفقیت برای ورزش ایران بسیار حائز اهمیت است، چون ووشوکاران باغیرت کشورمان توانستند بعد از 13 دوره به  امپراتوری چین خاتمه دهند. کسب هفت مدال طلا اتفاق بسیار بزرگی بود که سانداکاران با انگیزه ایران در جمع مدعیان این رشته توانستند به دست آورند و قطعا این موضوع آغاز تحولی بزرگ در رشته ووشو خواهد بود. هرچند که در چهار سال گذشته استارت موفقیت در ووشو زده شد و استعدادهای خوبی مثل محسن محمدسیفی و حمیدرضا قلی‌پور مدال‌های خوش‌رنگی را در مسابقات جهانی قبل کسب کرده بودند، ولی در این دوره از رقابت‌ها درخشش ووشوکاران ما بسیار محسوس‌تر بود و توانستیم برای اولین بار بالاتر از چین که تا قبل از این قدرت اول جهان در این رشته به شمار می‌رفت، قرار بگیریم.

با حضور علی‌نژاد به عنوان رییس فدارسیون ووشو در این مدت شاهد اتفاقات خوبی بودیم و هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان ووشوکاران ما مدال‌های رنگارنگی را کسب کردند. مدیریت توانمند علی‌نژاد در این فدراسیون و انضباطی که به وجود آورد، باعث شد در این چند سال ورزشکاران ما پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند و نتیجه این پیشرفت به قهرمانی در مسابقات کازان روسیه ختم شد. یکی از بهترین اقداماتی که علی‌نژاد در این مدت انجام داد این بود که حسین اوجاقی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و اوجاقی با توجه به توانمندی‌های فنی که داشت تیم منسجم و قدرتمندی را تشکیل داد و حالا امید زیادی وجود دارد که این قهرمانی در سال‌های بعد و رویدادهای مختلف بازهم تکرار شود.

اتفاق مهم دیگری که در کازان رخ داد درخشش ووشوکاران زن ایرانی بود که با درخشش شهربانو و الهه منصوریان و همچینن مریم هاشمی سه مدال طلا را به دست آوردیم. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد بانوان ما بتوانند در میان ابرقدرت‌های این رشته سه مدال طلا را به دست بیاورند، ولی شیرزنان ووشوکار ایران نشان دادند که لیاقت قرار گرفتن در بام دنیا را دارند. همچنین کسب اولین مدال بخش تالو نیز توسط زهرا کیانی برگ زرین دیگری بود که توسط بانوان ما رقم خورد. بهایی که وزارت ورزش و جوانان و شخص دکتر سلطانی‌فر به ورزش بانوان داد زمینه‌ساز اصلی کسب این موفقیت‌هاست.

ورزش ایران بخصوص رشته‌های رزمی در دولت تدبیروامید به شکوفایی رسید و با وجود اهمیتی که این دولت برای ورزش قائل بود و حضور فرد توانمند و مدبری همچون دکتر مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باعث شد که نام و پرچم ایران در چهار سال گذشته در بسیاری از رقابت‌های جهانی و بین‌المللی به اهتزاز درآید. حالا بعد از کسب این موفقیت‌ها خیلی‌ها شاهد هستند که با تدبیر دکتر روحانی و انتخاب دکتر سلطانی‌فر بازهم امید به ورزش کشور بازگشت.

صعود تیم ملی فوتبال ایران به عنوان اولین تیم از قاره آسیا به جام جهانی 2018، موفقیت کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا و همچنین قهرمانی ووشوکاران ایران در رقابت‌های جهانی روسیه نمونه کوچکی از افتخاراتی است که دولت تدبیروامید و وزارت ورزش برای مردم ایران به ارمغان آورد. قطعا این دستاوردهای بزرگ زمینه‌ساز خواهد شد که ما بتوانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 بازهم افتخارآفرینی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز