رافائل سانتوخا در گفتگو با برنا:

توسط کمیته المپیک در حال شناخته شدن هستیم اما هنوز به المپیک راه نیافته‌ایم

۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۰۶:۳۸:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۹۳۰
توسط کمیته المپیک در حال شناخته شدن هستیم اما هنوز به المپیک راه نیافته‌ایم
رئیس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام، گفت: اکنون توسط کمیته بین‌المللی المپیک در حال شناخته شدن هستیم اما هنوز به المپیک راه نیافته‌ایم. فرصت خوبی داریم منطقه در بازی‌های آسیایی به شناخت خوبی برسیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رافائل سانتوخا رئیس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام در گفتگو با برنا درباره حضورش در ایران گفت:  ایران کشوری زیبا است. بسیاری از رشته‌های مختلف در این کشور آزادانه فعالیت می‌کنند. ایران در رشته بدنسازی از پتانسیل خوبی برخوردار است و یکی از برترین‌های جهان است و فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد.

وی در ادامه درباره برنامه‌های فدراسیون جهانی برای المپیکی شدن رشته بدنسازی و پرورش اندام، بیان کرد: اکنون  مسابقات مختلف ناحیه‌ای و منطقه‌ای برگزار می‌کنیم تا شناخته شویم. در بازی‌های آسیایی، پانا آمریکا، اقیانوسیه را در پیش داریم تا از این طریق تلاش کنیم که کنفدراسیون ورزشی با این رشته ورزشی آشنا شود. بر این اساس با برگزاری مسابقات مختلف پازل‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم تا این رشته ورزشی در منطقه به شناخت کامل برسند.

سانتونخا در پایان گفت: می‌خواهیم در همه‌ی بازی‌های منطقه‌ای حضور داشته باشیم و ورزشکاران ما هم مدال‌های خود را از المپیک‌های منطقه‌ای می‌گیرند. اکنون توسط کمیته بین‌المللی المپیک در حال شناخته شدن هستیم اما هنوز به المپیک راه نیافته‌ایم. فرصت خوبی داریم در بازی‌های آسیایی، منطقه نسبت به این رشته ورزشی به شناخت خوبی برسد.

نظر شما