با اعلام فدراسیون؛

۲۹۱ بازیکن-مربی در لیگ برتر والیبال مردان

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۹:۳۶:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۷۱۳
۲۹۱ بازیکن-مربی در لیگ برتر والیبال مردان
لیگ برتر والیبال مردان سال 96 ایران با حضور 291 بازیکن-مربی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سی و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران «جام شهید محسن حججی» از 16 مهرماه آغاز شده است و فردا (چهارشنبه) هفته سوم این رقابت ها با شش دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، کاشان، ساری، تبریز و آمل پیگیری می‌شود.

داده های آماری ثبت نام بازیکنان و کادر فنی تیم های شرکت کننده در لیگ برتر والیبال مردان نشان می دهد که 291 بازیکن – مربی در آن شرکت دارند. در مجموع 196 بازیکن در جام سی و یکم شرکت دارند که 129 نفر آنان در رده سنی بزرگسال هستند و 67 بازیکن در سنی امید، جوانان و نوجوانان نیز در لیگ برتر حضور دارند.

بر اساس این داده آماری 65.5 درصد بازیکنان لیگ برتر والیبال مردان در سال 96 از رده سنی بزرگسالان هستند، 12.5 درصد (24 بازیکن) در رده سنی امید، 13.5 درصد (26 بازیکن) در رده سنی جوانان و 17 بازیکن (8.5 درصد) در رده سنی نوجوانان قرار دارند. 

همچنین بر اساس این اطلاعات، 95 نفر به عنوان سرپرست، سرمربی، مربی، کمک مربی، پزشک، بدنساز، آنالیزور، فیزیوتراپ، ماساژور و تدارکاتی در تیم های لیگ برتر مردان فعالیت دارند که میانگین تیمی آن حدود هشت نفر می شود. در این میان تیم پیکان با 12 نفر کادر فنی بیشترین نفرات و رعد پدافند کاشان با پنج نفر کمترین نفرات کادر فنی را داراست.

سهم بازیکنان و مربی خارجی در لیگ برتر مردان ایران در سال 96 شش نفر برابر با 2 درصد کل بازیکنان و اعضای کادر فنی است که شامل چهار بازیکن و دو سرمربی است.

نظر شما