برای مبارزه با دوپینگ اقدامات لازم انجام شد؛

قمری: وزیر ورزش و جوانان همیشه حامی ورزشکاران است/ عباسی مشکلات خود را به فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نکرد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۰:۴۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۸۱۴۸
قمری: وزیر ورزش و جوانان همیشه حامی ورزشکاران است/ عباسی مشکلات خود را به فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نکرد
رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: عباسی اگر مشکلی در زندگی‌اش داشت باید به ما می‌گفت‌ تا از طریق صندوق حمایت از قهرمانان به او کمک می کردیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری در نشست خبری در مورد گلایه های آتوسا عباسی از بی توجهی فدراسیون، گفت: شوهر او (روح الله احمدی)سه سال پیش به دلیل استفاده از مواد نیروزا برای شاگردش محروم شد. البته ما دو سال او را محروم کردیم اما اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد باید چهارسال محروم باشد. خود عباسی هم به دلیل بارداری دو سال از دوچرخه‌سواری دور بود. زمانی هم که برگشت در قهرمانی کشور سوم شد و او را به اردوی تیم‌ ‌ملی برای حضور در کاپ ژاپن دعوت کردیم، اما نتوانست انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه ما برای شوهرش کاری نمی توانیم انجام دهیم، چرا که محروم است؛ افزود:  خود عباسی تاکنون کوچک‌ترین نامه یا درخواستی از ما نداشته است. باتوجه به شناختی که از شخص وزیر ورزش و جوانان داریم که همیشه حامی ورزشکاران است.عباسی اگر مشکلی در زندگی‌اش داشت باید به ما می‌گفت‌ تا از طریق صندوق حمایت از قهرمانان به او  کمک می کردیم. بهتر بود که در ابتدا درخواستی به ما می داد و ما هم بر اساس وظایف قانونی خود به او کمک می کردیم. شوهر او به دلیل محرومیت دیگر نمی‌تواند مربیگری کند. با این حال ما از عباسی خواسته ایم بیاید تا مشکلش را بررسی و آن را مرتفع کنیم. البته این که عنوان شده است که عباسی طلای قهرمانی آسیا را دارد، این طور نیست و او در سال 2011 در کاپ آسیایی مدال برنز گرفت و تنها کسی که در میان بانوان مدال قهرمانی آسیا را دارد فرانک پرتوآذر است که توانست برنز بگیرد.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به فعالیت فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ، بیان‌ کرد: در این شش ماه مبارزه با دوپینگ در اولویت‌های کاری ما قرار داشت و برای ورزشکاران پرونده سلامت تشکیل دادیم و تست‌هایی نیز از آنها گرفته شد. برای ما بسیار مهم بود ورزشکاری که به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود پاک باشد.سعی کردیم با انواع تست‌ها مسیر دوچرخه‌سواری را به سمت پاک بودن سوق دهیم و کسب عناوین قهرمانی با سلامت و جوانمردی باشد. بر همین اساس ضمانت‌هایی نیز از ورزشکاران گرفتیم.

وی ادامه داد: به فدراسیون جهانی همکارمان را اعلام کردیم و آنها هم وقتی فعالیت‌های ما را ببینند، حمایت می‌کنند. در مجموع کسی که تست دوپینگش مثبت می‌شود تنها خودش مقصر است و متهم. خوشبختانه در این مدت که اعزام داشتیم خیلی کم بوده که دوپینگی صورت بگیرد.

قمری با تاکید بر اینکه تا پایان سال قرار است با حمایت شرکت توسعه و تجهیز پیست کرمان و رشت به بهره‌برداری برسد، افزود: پیست‌های تهران، اهواز، مشهد و در مجموع 5 پیست برای مسابقات‌مان خواهیم داشت. اما آنچه که برای فدراسیون  مهم است و ضروری اینکه نیاز به پیست سرپوشیده و چوبی داریم تا رکوردهای واقعی ورزشکاران آنجا ثبت شود. پیست ساری یکی از اولویت‌های ماست و با پیگیری‌های وزیر امیدواریم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی اشاره کرد: تجهیزات مناسبی برای ورزشکاران در بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شد. برای بازی های آسیایی جاکارتا نوع دوچرخه‌های ما مشخص شده و از یک شرکت فرانسوی خریداری می‌کنیم. قرار است در کارت جهانی لهستان هم با یک شرکت لهستانی وارد مذاکره شویم و اگر به توافق رسیدیم آنها به ما تجهیزات بدهند و اسپانسر هم شوند. برای بازی‌های آسیایی نیاز داریم که از جدیدترین دوچرخه‌های روز دنیا استفاه کنیم. دوچرخه‌های پیست بین 15 تا 18 هزار دلار است و برای جاده بین 14 تا 16 هزار دلار است. می‌خواهیم با گرفتن اسپانسر این هزینه‌ها را کم کنیم. 

قمری دررابطه با ماندانا دهقان به عنوان اولین لژیونر دوچرخه‌سواری بانوان ایران، اضافه کرد: طبق قانون جهانی رجیسترها در پایان هر سال میلادی صورت می‌گیرد و ما هم نمی‌توانیم از الان در این مورد صحبت کنیم. باید قرارداد او به صورت رسمی با تیم اماراتی ثبت شود و بعد از آن اظهار نظر کنیم. 

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم در المپیک 2020 در رشته‌های سرعتی، استقامتی، کوهستانی و حتی بی ام ایکس سهمیه کسب کنیم، گفت:  نگاه ما به رشته‌های جدید ویژه است و اگر سریع اقدام کنیم از کشورهای دیگر جلو می‌افتیم و حتی ما به دنبال این هستیم که سهمیه المپیک رشته ورزشی بی ام ایکس را هم کسب کنیم. قهرمانی کشور را برای اولین بار برگزار کردیم و برای مسابقات جهانی هم که کسب تجربه خواهد بود 4 ورزشکار را اعزام می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز