مدرس بین المللی IPC در رشته شنا:

کلاس‌بندان ایرانی حاضر در دوره IPC از ظرفیت بالایی برخوردارند

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۳:۲۴:۵۷
کد خبر: ۶۳۰۵۶۲
دکتر زولتان بجک از مجارستان و اسپیرو استارو از یونان، دو کلاس بند بین المللی از کمیته بین المللی پارالمپیک هستند که کلاس بندان کشورمان زیر نظر آنها مباحث مربوط به کلاس بندی رشته شنا معلولین را آموزش می بینند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این دوره آموزشی پیش از آغاز رقابت های قهرمانی کشور شنا جانبازان و معلولین با نظارت IPC، طی روزهای 5 تا 7 آبان ماه در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با حضور 8 کلاس بند از کشورمان در حال برگزاری است.

این دو کلاس بند بین المللی که از سوی IPC برای حضور در این دوره اعزام شده اند، در رابطه با این کلاس،اظهار داشتند: از اینکه برای این دوره به ایران دعوت شده ایم سپاسگزاریم و خوشحالیم که اولین تجربه ی ما از سفر به کشور شما مصادف با برگزاری این رویداد بزرگ است.

دکتر زولتان بجک افزود: کلاس بندان ایرانی که در این دوره شرکت کرده اند در ابتدای راه هستند و البته زمینه ی خوبی دارند و باید علاوه بر مباحث تئوری، در بخش عملی نیز تجربیات بیشتری کسب کنند.

اسپیرو استارو نیز خاطر نشان کرد: این شرکت کنندگان ظرفیت بالایی در آموزش دارند و امیدواریم در پایان دوره نفرات شرکت کننده بهره ی بالایی از آن ببرند.

بجک گفت: ایران در رشته های دو ومیدانی و وزنه برداری ورزشکاران خوبی دارد و تلاش می کند سایر رشته های خود را نیز توسعه دهد. این سطح از فعالیت در ایران که در خصوص ورزش افراد دارای معلولیت صورت می گیرد قابل تقدیر است.

استارو در همین زمینه اضافه کرد: من هم درخصوص قدرت ایران در رشته هایی نظیر دو ومیدانی و وزنه برداری و گلبال شنیده ام و از میان ورزشکاران پارالمپیکی ایران در سطح دنیا، با سیامند رحمان، قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان آشنایی دارم.

این دوره آموزشی امروز به کار خود پایان می دهد اما دوره های مربیگری و داوری نیز طی روزهای 8 تا 10 آبان ماه با حضور مدرسین بین المللی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک، برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز