پس از کسب عنوان چهارمی؛

دختران غرور آفرین بسکتبال به کشور باز می‌گردند

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۳:۵۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۰۶۰۱
دختران غرور آفرین بسکتبال به کشور باز می‌گردند
تیم بسکتبال دختران زیر 16 سال ایران پس از 4 دهه دوری از مسابقات بین المللی امروز با کسب مقام چهارمی در مسابقات دسته دو آسیا و اقیانوسیه به کشور باز می گردد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روز گذشته مسابقات بسکتبال دختران زیر 16 سال آسیا در دو دسته A و B به پایان رسید و تیم هند با کسب عنوان قهرمانی دسته دوم به مسابقات دسته اول صعود کرد و استرالیا نیز قهرمان دسته اول شد.اگرچه که تیم کم تجربه کشورمان روز گذشته با شکست در بازی رده بندی مقابل قزاقستان به مقام چهارم دسته دوم رسید اما دستاورد ایران از این رقابت ها بسیار بالاتر از کسب مدال بود. بسکتبال دختران ایران بعد از بیش از 4 دهه غیبت در مسابقات بین المللی سرانجام با صدور مجوز فیبا برای بازی با حجاب شانس حضور در یک تورنمنت رسمی را پیدا کرد.

مقاومت فدراسیون چهانی بسکتبال در مقابل بازی دختران با حجاب بعد از سالیان دراز در سال 2014 اندکی با نرمش مواجه شد و وارد فرایند بررسی مجدد شد. فرایندی که با وجود حمایت بزرگان دنیای بسکتبال مثل "لبرون جیمز" همچنان به دلیل سرسختی فیبا با کندی پیش می رفت.سال گذشته و کمتر از یک ماه بعد از رسیدن مسعود سلطانی فر به وزارت ورزش و جوانان اولین اقدام عملی وزیر ورزش در این خصوص انجام گرفت. وی بر خلاف دیپلماسی های مرسوم شخصا نامه ای به "هوراسیو موراتوره" رییس فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت و پس از ارسال نامه نیز بارها فرایند را پیگیری کرد تا سرانجام با حضور مسئولان جهانی فدراسیون بسکتبال مسابقه نمادین دختران با حجاب در تهران برگزار شد و اندکی بعد فیبا رسما با بازی بانوان باحجاب در میادین رسمی بسکتبال موافقت کرد.

بعد از این اتفاق اولین حضور بسکتبال بانوان ایران در یک تورنمنت مسابقات داخل سالن ترکمنستان بود که تیم 3 نفره ایران در آن شرکت کرد. اما مسابقات زیر 16 سال قهرمانی آسیا اولین حضور رسمی ما در یک تورنمنت فیبا بود که اگرچه پایانی بدون مدال داشت اما قطعا شروعی دوباره به شیرینی دیده شدن کوهی از استعداد نهفته است که به ورزش ایران هدیه داده شد.از این به بعد بسکتبال زنان در ایران که سالها با انزوا و بی انگیزگی مواجه شده بود قطعا موج جدیدی را به خود خواهد دید. موجی که اگر درست و با برنامه هدایت شود بی شک در سال های نه چندان دور همچون بسکتبال مردان به بلندای بسکتبال آسیا خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز