وقتی چهارم آسیا شدیم، هیچکس صغره نبود؟

وکیلی: برخی‌ها نمی‌توانند خوشحالی مردم را ببینند/ افراد باید پاسخگوی ادعای بی‌اساس خود باشند

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۳:۳۳
کد خبر: ۶۳۰۸۸۶
وکیلی: برخی‌ها نمی‌توانند خوشحالی مردم را ببینند/ افراد باید پاسخگوی ادعای بی‌اساس خود باشند
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: متاسفانه برخی افراد طاقت دیدن خوشحالی مردم را ندارند و بیان تهمت‌های بی‌اساس، شادی مردم از قهرمانی یک تیم را از بین می‌برند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ محمد وکیلی در رابطه با اظهار نظر برخی افراد مبنی بر سن غیر واقعی پوریا یلی پشت خط زن تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان بحرین، اظهار کرد: در سال 2014 بعد از اینکه از رقابت های قهرمانی آسیا برگشتیم، نیاز به جذب بازیکنان جدید برای تیم ملی نوجوانان احساس شد و به همین دلیل در مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان که به میزبانی سنندج برگزار شد، حضور پیدا کردم و برای نخستین بار با بازیکنی به نام پوریا یلی آشنا شدم که دریافت کننده بود و با تیم خراسان رضوی در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جسمانی و تکنیکی یلی، این بازیکن برای اردوهای آماده سازی رقابت های جهانی سال 2015 به تیم ملی نوجوانان دعوت شد و در رقابت‌های آرژانتین نیز شرکت کرد. در رقابت های جهانی آرژانتین برای پشتوانه سازی سه پشت خط زن (رسول آقچه لی، محمود رسولی و پوریا یلی) بردیم. چون شرایط سنی و قدی پوریا یلی برای دوره های آینده قهرمانی جهان نیز مناسب بود، این بازیکن را با هدف کسب تجربه به آرژانتین بردیم و یک دریافت کننده از فهرست بازیکنان کم کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان یادآور شد که یلی در رقابت‌های آرژانتین به عنوان بازیکن کمکی و جانشین بود، ولی عمده برنامه ریزی کادر فنی برای دوره بعد یعنی قهرمانی جهان سال 2017 برای این بازیکن بود و خوشحالم که این برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بحرین جواب داد و تیم ایران قهرمان جهان شد.

وی ادامه داد: در رقابت های سال 2017 جهان نیز تیم ایران چهار بازیکن در اختیار داشت که در دوره آینده سال 2019 نیز از نظر سنی می‌توانند شرکت کنند. توخته، جلوه، فیض امام دوست و کمال‌آبادی که متولد 1380 هستند، دوره آینده قهرمانی جهان نیز می‌توانند بازی می‌کنند. سیاست فدراسیون والیبال است که برای پشتوانه سازی بازیکنان را از رده سنی پایین‌تر جذب کنند تا با پرورش آنان بتوانند در مسابقات مهم از این بازیکنان استفاده کرد.

وکیلی تاکید کرد: پوریا یلی متولد اول بهمن ماه 1377 است. از یک خانواده کاملا والیبالی که پدرش هم والیبالیست است. مشخصات این بازیکن در مدارسی که درس خوانده و والیبال بازی کرده است، وجود دارد. دلیلی ندارد که اگر یک بازیکن در رده سنی نوجوانان خوب بازی کند، برای بیننده و یا شونده شبهه صغر سنی ایجاد کنیم.

وی با یادآوری اینکه پوریا یلی امسال در رقابت‌های قهرمانی جهان بحرین نیز خیلی خوب بازی کرد، گفت: حق این بازیکن دریافت عنوان بهترین پشت خط زن جهان بود. انتخاب نشد، خودش هم از این موضوع ناراحت نشد و به تلاشش برای هر روز بهتر شدن از روز قبل ادامه داد. قدش در آن زمان دو متر و 9 سانتی متر بود که احتمالا الان بلندتر هم شده است. بازیکنی با انگیزه و مستعد برای پست پشت خط زن است. به این بازیکن افتخار می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتواند برای تیم ملی بزرگسالان نیز به میدان برود.

وکیلی افزود: دنیا قبول کرده که یلی سنش درست است، این بازیکن از تمامی فیلترهای فدراسیون جهانی گذشته است و مشکلی از نظر سنی نداشته است. مدارک این بازیکن در آموزش و پرورش نیز هست. کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان نیز نیاز به بازیکن چند ماه بزرگتر ندارد. به عنوان مثال شهرام محمودی برای تیم نوجوانان 6 ماه بزرگ بود و به همین دلیل در این رده سنی ملی بازی نکرد و در جوانان بازی کرد و بعد به تیم بزرگسالان رفت.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم برخی ناراحت هستند و اگر اینگونه هست نباید به بازیکنی جوان که با انگیزه کار می‌کند، این موضوع را ربط دهند. اینگونه بازیکنان با تلاش و پشت کار به این مرحله رسیدند و کادر فنی تیم ملی نوجوانان نیز برایش زحمت زیادی کشیدند. آنان بهترین‌های جهان هستند و نباید ادعای واهی درباره این بازیکنان داشته باشیم. شناسنامه یلی موجود است و هیچگونه توضیحی نیز ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: در مسابقات مختلف نیز خیلی بازیکنان را دیدیم که از نظر ظاهری بیشتر از سن نوجوان دیده شدند، اما مبنای کارمان فدراسیون جهانی است. والیبال ایران اینقدر پیشرفت کرده که به اینگونه کارها نیاز ندارد. به نظر می‌رسد برخی دوست دارند، خوشحالی مردم را کم کنند. وقتی در آسیا چهارم شدیم، هیچکس نسبت به سن بازیکنان ایران نگرانی نداشت، و بازیکن صغره نداشتیم اما وقتی قهرمان شدیم، این موضوعات شروع شد تا خوشحالی را از مردم بگیرند.

وکیلی در پایان گفت: اینگونه ادعاها باید جایی ثابت شود و اگر انجام شود من 12 مدال را از بازیکنان می‌گیرم و به شخصی که این موضوع را ثابت کند، می‌دهم و قول شرافت می‌دهم که خودم نیز از والیبال بروم و از مردم هم عذرخواهی کنم، ولی اگر ثابت نشد، این

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی سال 2017 بدون شکست قهرمان جهان شد تا ایران برای دومین‌بار بر بام والیبال نوجوانان پسر جهان بایستد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز