ساکت در سمینار نواب رئیس بانوان هیات‌های فوتبال؛

گسترش و توسعه پایدار فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای تمامی اعضای جامعه است

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۹۹۱
گسترش و توسعه پایدار فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای تمامی اعضای جامعه است
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: استمرار در برنامه ها و حرکت رو به جلو باعث می شود تا شاهد موفقیت بیش از پیش ورزش بانوان باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در سمینار نواب رئیس بانوان هیات های فوتبال استان ها گفت: هدف فدراسیون فوتبال در اساسنامه ای که مصوب فیفا است و به عنوان هدف غایی فدراسیون های فوتبال کشورهای مختلف طراح شده است، گسترش و توسعه پایدار فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای تمامی اعضای جامعه است و به عنوان یک ماموریت اصلی از سوی فیفا تنظیم و مصوب شده که  فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا برنامه های خود را به مرحله اجرا در آورده و آن را به عنوان مبانی حرکتی انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک استمرار در برنامه ها و سپس حرکت و اجرای برنامه های تدوین شده در جهت رو به جلو ورزش کمک بسزایی می کند. بر همین اساس به عنوان هدف اول ما نیز همانند دیگر کشورها و طبق اساسنامه فیفا پیش می رویم. نظارت بر اجرای قوانین بین المللی فیفا به عنوان مسئولیت دوم  فدراسیون ها طراحی شده است. معتقدم در بخش اجرای یه برنامه ریزی، بحث مدیریت 40 درصد از برنامه ریزی را تشکیل می دهد و 60 درصد دیگر به پیگیری در اجرای برنامه ریزی های صورت گرفته مربوط می شود که در کشورهای توسعه یافته مانند کشور ما این امر معنی می دهد. اگر 10 درصد برنامه ریزی و 50 درصد پیگیری کنیم، موفق تر خواهیم بود تا اینکه 80درصد برنامه ریزی و 20 درصد پیگیری باشد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: بازی جوانمردانه، حمایت از منافع اعضا، احترام به اساسنامه فیفا از محورهایی است که فدراسوین جهانی فوتبال برای فدرسایون های عضو ترسیم کرده و در ادامه نگاه ویژه ای به بحث مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی، مبارزه با تهاجم، مبارزه با تبعیض و خشونت داشته است که این انر از بارزه های فرهنگی، رودیکرد و مسئولیت های اجتماعی محسوب می شود و  فیفابه عنوان یک مرجع، عوامل زیر مجموعه خود را برای توسعه، ترغیب می کند.

ساکت ادامه داد: در ساختار فدراسیون فوتبال دو نوع کمیته داریم، کمیته های دائمی و موقت. کمیته بانوان یکی از کمیته های دائمی فدراسیون فوتبال است و همین مبنا در استانها هم وجود دارد. هیاتهای فوتبال که مانند فدراسیون های محلی هستند، در قسمت های مختلف فعالیت می کنند و بخش بانوان نیز به عنوان یک کمیته دائمی در بحث هیاتهای فوتبال استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به آن اهمیت ویژه ای می دهیم. در واقع 16 کمیته دائمی در فدراسیون فوتبال وجود دارد که کمیته بانوان به عنوان یک کمیته دائمی همسان کمیته های جوانان، داوری، مالی و .. برنامه ریزی دارد و به صورت رسمی فعالیت خود را در بخش دپارتمان و اجرایی انجام می دهد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: 18 تیم ملی در حال حاضر فعالیته های خود را انجام میدهند که در سه ماهه دوم سال 96 (تیر، مرداد و شهریور) نزدیک 5700 نفر روز، اردو داشتیم و از این تعداد، بالغ بر 3900 نفر روز مربوط به بانوان است . دلیل حضور این تعداد از بازیکنان در اردو این است که در برگزاری برخی از لیگ های بانوان تعدد مناسب را نداریم و مجبوریم گلخانه ای اردوهای تیم های ملی فوتسال و فوتبال را برگزار کنیم. امیدوارم با برنامه ریزی و پشتکار شما عزیزان که به عنوان بازوان اصلی کمیته بانوان در هیاتهای فوتبال استانهای کشور هستید، شاهد موفقیت ورزش بانوان باشیم.

ساکت در پایان گفت: اولین کلاس آموزشی توسط شرکت مانکاجو که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید و به ما معرفی شده، امروز در مرکز ملی فوتبال در حال برگزاری است تا در قسمت پخش مسابقات، پخش بازیهای لیگ دو، سه، فوتبال پایه و همچنین فوتبال و فوتسال بانوان، موارد آموزشی مختلفی را مطرح شود و از این طریق بتوانیم شاهد پخش مسابقات در رده های فوق باشیم. در واقع مسابقات خود را از طریق یک سیستم اپلود کرده و این شرکت از طریق IPTV رقابتهای برگزار شده را پخش می کند. فدراسیون فوتبال به سمت امکانات و فناوری نوین پیش رفته و امیدواریم که در این راستا موفق باشیم. در واقع رسالت و حمایت فدراسیون، هیات رئیسه ، وزارت ورزش و معاونت ورزش بانوان نیز در بخش بانون بر این است که با حمایتهای موجود بارقه امید برای موفقیت ورزش بانوان به وجود آید تا شاهد موفقیت های بیش از پیش در این رشته باشیم.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز