سرمربی تیم ملی پاراتکواندو:

شرایط تیم ملی ایده آل است اما باید مواظب باشیم

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۱:۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۳۱۳۹۳
شرایط تیم ملی ایده آل است اما باید مواظب باشیم
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان گفت: با توجه به پارالمپیکی شدن این رشته، کشورهای زیادی بر روی پارتکواندو سرمایه گذاری کردند و فعالیت های خوبی در سراسر دنیا انجام شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پیام خانلرخانی، سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در اولین روز از دور جدید تمرینات تیم ملی در خصوص شرایط ملی پوشان، گفت: در رقابت های جهانی لندن 5 نماینده در 4 وزن داشتیم و به یک نشان طلا و 2 برنز دست پیدا کردیم. اگر بخواهم مقایسه کنم، جایگاه کشورمان به نسبت مسابقات جهانی قبل یک پله پایین تر آمد و چهارم شدیم اما باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به پارالمپیکی شدن این رشته، کشورهای زیادی بر روی پارتکواندو سرمایه گذاری کردند و فعالیت های خوبی در سراسر دنیا انجام شده است.

خانلرخانی در این زمینه افزود: به عنوان مثال در مسابقات جهانی قبل 100 ورزشکار از 30 کشور جهان حضور داشتند و در این دوره این تعداد به 260 ورزشکار از 60 کشور افزایش یافته بود و این نشانگر سرمایه گذاری خوبی است که در دنیا صورت گرفته است.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: به صورت کلی کار به نسبت قبل برای ما سخت شده و باید مواظب باشیم. اگرچه شرایط تیم ما و ملی پوشان ایده آل است و اعضای تیم ملی در زمره ده نفر اول دنیا هستند، اما باید مراقب باشیم با توجه به رشد روزافزون این رشته و اهمیت آن برای کشورها از نظر مدال آوری در پارالمپیک، جایگاه خود را از دست ندهیم و ضمن حفظ، آن را ارتقا نیز دهیم.

وی گفت: در مسابقات جهانی لندن تیم ایران با 5 نماینده حاضر شد اما کشورهایی مانند ترکیه و روسیه با کاروان های پرجمعیت حضور داشتند و علاوه بر ورزشکاران مرد، بانوان نیز در این تیم ها حضور داشتند که همه ی اینا در نتایج کلی تاثیر گذار است.

خانلرخانی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل تاخیر در صدور ویزا، تا آخرین لحظات بلاتکلیف بودیم و این مساله روی آمادگی روانی ورزشکاران بسیار تاثیر گذاشت و باعث شد در آخرین فرجه به مسابقات برسیم و پس از ورود بلافاصله در برنامه وزن کشی شرکت کردیم و بعد از آن نیز مسابقات شروع شد.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: از روز گذشته دور جدیدی از تمرینات تیم ملی برای رقابت های آیواز که به میزبانی پرتغال برگزار می شود آغاز شده و تلاش می کنیم در این مسابقات که از 11 تا 13 آذر ماه برگزار می شود، نتایج بهتری به نسبت لندن بدست آوریم.

اردوی تیم ملی پاراتکواندو با حضور صادقیان پور، مهدی پوررهنما، محمد جعفرزاده، احمد نریمانی، اصغر عزیزی و حامد حق شناس آغاز شده و پیام خانلر خانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان کمک مربی بر این تمرینات نظارت دارند.

نظر شما