سلطانی‌فر بر اهمیت ورزش تاکیدات بسیاری دارند؛

احمدی: توسعه آموزش عمومی و تخصصی مربیان و ورزشکاران از برنامه‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان است

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۱۹:۵۶:۱۴
کد خبر: ۶۳۲۳۹۸
احمدی: توسعه آموزش عمومی و تخصصی مربیان و ورزشکاران از برنامه‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان است
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان توسعه آموزش های عمومی و تخصصی مربیان و ورزشکاران، ورزش قهرمانی کشور و تقویت ساختارهای ورزشی در فدراسیون های ورزشی را از برنامه های ویژه و مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان توسعه آموزش های عمومی و تخصصی مربیان و ورزشکاران، ورزش قهرمانی کشور و تقویت ساختارهای ورزشی در فدراسیون های ورزشی را از برنامه های ویژه و مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان دانست.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در آیین اختتامیه سمینار ملی آموزش مدرسین اخلاق ورزشی که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه ای که دکتر سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند به اهمیت آموزش تاکیدات ویژه شده است.

 وی افزود: همچنین توجه به توسعه آموزش های عمومی و تخصصی مربیان و ورزشکاران، ورزش قهرمانی کشور و تقویت ساختارهای ورزشی در فدراسیون های ورزشی مورد تاکید قرار گرفته بود.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در همین راستا دفتر برنامه ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان با برنامه ریزی گسترده و با مشارکت فدراسیون ها، برنامه های مطلوبی را تدوین نموده که بخشی از آن مانند سمینار ملی آموزش مدرسین اخلاق ورزشی در حال اجرا است.

 وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان در حوزه آموزش می توان به تدوین نقشه راه برای آموزش های تخصصی ورزش در سطوح مختلف کشور و فدراسیون های ورزشی، همچنین تدوین نظام نامه های ورزشی برای مدیران و مربیان و عوامل اجرایی ورزش کشور اشاره کرد. این نظام نامه های آموزشی مبتنی بر دانش روز و با استفاده از ظرفیت مراکز علمی کشور تدوین شده و اجرایی می شوند.

احمدی افزود: این سمینار آموزشی نیز با مشارکت و همکاری ویژه اساتید دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد که از این تعامل مطلوب و صمیمانه تشکر و قدردانی می نماییم.

 وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در دیدار با جامعه ورزش کشور نسبت به رعایت و توجه به اخلاق پهلوانی و جوانمردی اظهار داشت: دفتر برنامه ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان با همکاری اساتید دانشگاه معارف اسلامی، برای نخستین بار در کشور کتاب اخلاق مربیگری ورزشی را در سه سطح اصول و بایسته ها، مسئولیت اخلاقی، روش ها و مهارت ها و مسائل و موقعیت ها، تدوین و منتشر نمود که از ماه های آینده در دوره های آموزش مربیگری در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش گفت: از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان می توان به تدوین نظام نامه اخلاقی در ورزش حرفه ای کشور و راه اندازی کمیته صیانت از اخلاق حرفه ای  اشاره کرد.

نظر شما