جوانان دختر تشنه تمرین و آموختن هستند؛

وادی: بستر لازم برای رشد و توسعه والیبال بانوان فراهم شده است

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۰:۴۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۳۷۹۶
مشاور فنی تیم ملی والیبال جوانان دختر گفت: بازیکنان دعوت شده به اردوی این رده سنی والیبال انگیزه زیادی برای یادگیری دارند و به نوعی تشنه تمرین و آموختن هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می‌شود.

اردوی های آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان دختر برای حضور شایسته در این رقابت ها از 20 مهرماه سال جاری آغاز شده است و در حال حاضر نیز سومین اردوی آماده سازی این تیم از روز گذشته (یکشنبه) با حضور 25 بازیکن آغاز شده است.

مشاور فنی تیم ملی والیبال جوانان دختر درباره شرایط آماده سازی این تیم گفت: تمرینات انتخابی این تیم را با دعوت از 120 بازیکن آغاز کردیم که 100 بازیکن به اردو دعوت شدند و 20 بازیکن نیز به صورت مقطعی از سوی مربیان کشور، روسای هیات ها و کارشناسان والیبال معرفی و برای انجام تست های آمادگی جسمانی و تکنیک در تمرینات یک یا دو روزه تیم حضور یافتند.

ابراهیم وادی با یادآوری اینکه در مرحله نخست انتخابی 60 بازیکن انتخاب شدند، گفت: پس از دومین اردوی انتخابی 25 بازیکن که شرایط جسمانی و فنی بهتری نسبت به دیگر بازیکنان داشتند، انتخاب و به اردوی سوم دعوت شدند. از این تعداد دو نفر به دلیل مشکلات شخصی از حضور در اردو انصراف دادند که دو نفر جایگزین آنان شدند.

وی شرایط تمرینی اردوی سوم آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان دختر را پنج روز تمرین و یک روز استراحت دانست و گفت: بازیکنان هر روز دو نوبت تمرین صبح و عصر دارند که عمده تمرینات تکنیک های والیبال است اما یک روز در میان نیز تمرین بدنسازی انجام می دهیم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال جوانان دختر با ابراز گلایه از برخی مربیان کشور گفت: متاسفانه آنان اردوی تیم ملی والیبال را با آکادمی اشتباه گرفتند و بازیکنانی معرفی می کنند که هنوز تبحر لازم در تکنیک های ابتدایی والیبال (پنجه، ساعد و سه گام) ندارند و فرصت ارتقای سطح کیفی تاکتیکی و جسمانی را از کادر فنی می گیرند. به همین دلیل چاره ای هم نیست و باید محور عمده تمرینات تیم اصلاح تکنیک ها ادامه یابد و در کنار آن ارتقای سطح کیفی تکنیک ها توجه به ساختار بدنی (پرش و توان بیشتر) نیز مد نظر باشد. تا کنون 56 جلسه تمرین تکنیک ساعد، پنجه و حرکت سه گام انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه بازیکنان دعوتی به اردوی آماده سازی انگیزه بسیار خوبی برای تمرین و آموختن دارند، گفت: برای تیم ملی والیبال جوانان برنامه تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا تدوین شده است و اردو به اردو بر اساس برنامه ریزی پیش می رویم تا این تیم به شرایط ایده آل برای شرکت در مسابقات برسد.

وادی با یادآوری اینکه در سال 90 مربی تیم ملی نوجوانان دختر بوده است، گفت: در حال حاضر امکانات بسیار خوبی برای تیم های ملی بانوان مهیا شده است، منظورم کمپ تیم های ملی بانوان است که بسیاری از رشته های ورزشی از اینگونه امکانات محروم هستند و کادر فنی تمام تلاش خود را برای آماده سازی تیم جوانان انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: البته همکاری خانواده بازیکنان یکی از عوامل مهم موفقیت تیم های ملی بانوان در همه رشته های ورزشی است و اگر خانواده ها ملی پوشان والیبال همراه مناسبی باشند، 50 درصد راه را رفته ایم. در مجموع در حال حاضر بستر لازم برای رشد و توسعه والیبال بانوان فراهم است.

مشاور فنی تیم ملی والیبال جوانان دختر در پاسخ به این سئوال که چرا والیبال بانوان ایران هنوز جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است؟ گفت: این مشکل تنها در والیبال نیست و در خیلی از ورزش های دیگر نیز شاهد آن هستیم و دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن نهادینه نشدن ورزش بانوان در ذهن مسئولین است. این مشکل رفته رفته بهتر شده است و اکنون مسئولین به ضرورت ورزش قهرمانی برای زنان پی برده اند. بنابر این زمینه رشد و توسعه فراهم می شود.

وی تصریح کرد: دومین مشکل در این مسیر نداشتن امکانات مجزا برای ورزش بانوان است که والیبال در حال حاضر کمپ تیم های ملی بانوان را با امکانات کامل ایجاد کرده است و در دیگر ورزش ها نیز باید این کار انجام شود. البته محدودیت ایجاد شده از سوی خانواده ها را نیز نباید فراموش کنیم که با فرهنگ سازی در این زمینه می توانیم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.

وادی یکی از مشکلات فعلی تیم ملی والیبال جوانان دختر را مشکلات درسی آنان دانست و گفت: با موافقت فدراسیون والیبال در نظر داریم برای درس های مهم بازیکنان معلم بگیریم تا بازیکنان از نظر درسی نیز مشکلی در اردوها نداشته باشند.

وی در پایان به ضرورت هماهنگی هیات های والیبال با سرپرست نایب رئیسی فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال بر اساس آزمون های مختلف پستی برای یک بازیکن در نظر می گیریم و تمرینات را نیز بر اساس این پست پیش می بریم، اما وقتی این بازیکن در اختیار هیات و تیم خود قرار می گیرد در پست دیگری بازی می کند و تمامی زحمات با چالش جدیدی روبرو می شود.

سومین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان دختر از روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه آغاز شده است و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

تمرینات این مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان دختر زیر نظر ابراهیم وادی (مشاور فنی)، عباس علی‌اصغرپور (تمرین دهنده)، اعظم عیدی، معصومه سیدی و سرگل علیزاده به عنوان مربیان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز