معاون وزیر ورزش و جوانان :

ساماندهی طرح‌های نیمه‌تمام مهمترین اولویت دولت است

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۱:۳۲
کد خبر: ۶۳۶۱۱۵
ساماندهی طرح‌های نیمه‌تمام مهمترین اولویت دولت است
معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: اتمام طرح‌های ‌ناتمام کاری است که دولت باید به فرجام برساند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیررضا خادم ظهر امروز در نشست با سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های ابهر، خر‌مدره و سلطانیه با اشاره به اینکه طرح برخی از موضوعات و درخواست‌های مردم و نمایندگان سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی و همین‌طور نمایندگان مجلس و مشابهت آن‌ها در نقاط مختلف کشور جای تامل دارد و باید برای عمل به آن‌ها تلاش کنیم، گفت: کلنگ‌زنی‌های متعددی در سطح کشور انجام شده ولی این پروژه‌ها تحقق نیافته است و با وجود اینکه مسئولان امروز در دانشگاه کار خرم‌دره تقاضای کلنگ‌زنی احداث ساختمان خانه جوان را داشتند اما با توجه به اینکه این کار امکان اجرایی شدن نداشت، از زدن کلنگ آن خودداری کردم.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پروژه های نیمه‌کاره شهرستان‌های ابهر، سلطانیه و خرم‌دره بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: این در حالی است که کل بودجه ورزشی اختصاص داده شده به استان زنجان در سال‌جاری، در حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

این مسئول، تعداد طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور را 4000 پروژه برشمرد و گفت: موضوعی که در عهدهای مسئولان برای کلنگ‌زنی و اجرای پروژه‌ها مغفول مانده، این است که این کار عدالت در توزیع منابع و توسعه زیرساخت‌ها را از بین می‌برد.

خادم بر توجه به موضوع آمایش سرزمین، نیازسنجی و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس بر اساس فشارها یا ارتباطات، سهم بیشتری از اعتبارات و طرح‌ها را جذب می‌کنند که نتیجه آن وجود پروژه‌های متعدد ورزشی در یک نقطه از کشور و خالی بودن زیرساخت‌ها در مکانی دیگر است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه‌های ملی هستند، تصریح کرد: همین که دولت طرح‌های نیمه‌تمام را ساماندهی کند و به سرانجام برساند کار بزرگی انجام داده است.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در امور جوانان نیز اظهار کرد: موضوعی که به لایحه‌‌های جدید اضافه شده، این است که اعتبارنامه‌ها و مجوزهای سمن‌های فعال رسمی شود تا بتوانند شناسه بگیرند و قراردادهای مشخصی را ثبت کنند؛ چراکه پیش از این دستگاه‌ها اعتبار لازم را در سمن‌ها نمی‌دیدند و همکاری مطلوبی با آن‌ها نداشتند.

وی، سمن‌ها را تشکل‌های مردمی خواند و گفت: در همه جای دنیا سازمان‌های مردم‌نهاد با بودجه‌های مردمی کارهای عام‌المنفعه انجام می‌دهند و نباید انتظار کمک‌های مالی مستقیم از دولت داشته باشند و با این حال دولت سعی می‌کند حداقل حمایت‌ها را از این سازمان‌ها داشته باشد.

خادم با اشاره به اینکه اگر موضوع جدایی بخش جوانان و ورزش از وزارتخانه ورزش و جوانان مصوب شود، اتفاقات دیگری در حوزه جوانان می‌افتد، تصریح‌ کرد: تا آن موقع اولویت این وزارتخانه، ساخت خانه‌های جوان است.

وی با اشاره به اینکه قرار است ۹۰ میلیارد تومان از اجاره سالن‌های ورزشی به خزانه دولت واریز و برای هزینه‌های جاری ادارات ورزش و جوانان شهرستانی هزینه شود، تصریح‌ کرد: سعی می‌کنیم شرایط بهتری برای جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش فراهم شود.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: در سفر امروز به شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه پکیج‌های ورزشی با تجهیزاتی از جمله توپ و تور، تاتامی و تشک کشتی به هیئت‌ها اهدا می‌شود و به هر کدام از هیئت‌ها نیز ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به اینکه 750 میلیون تومان اعتبار در سال گذشته توسط شهرداری به حوزه ورزش اختصاص داده شده است، اظهار کرد: از این میزان 200 میلیون تومان برای ساخت ساختمان، 200 میلیون تومان برای کمک به هیئت‌های ورزشی و هزینه‌ای قریب به 200 میلیون تومان نیز برای ساخت فضاهای ورزشی، از جمله این کمک‌ها بوده است.

مصطفی محمودی با اشاره به اینکه شهرستان ابهر دومین شهر بزرگ استان زنجان است، اضافه کرد: این شهر 100 هزار نفر جمعیت شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای ورزشی شهر ابهر در مقایسه با مرکز استان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در همین راستا آمادگی لازم برای همکاری بهبود فضاهای ورزشی استان زنجان را داریم.

در ادامه، فرماندار شهرستان ابهر نیز با اشاره به اینکه دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه ورزش و جوانان داشته است، اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های مالی در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این بخش شده است.

علی حیدری با اشاره به اینکه تنها اعتبارات دولتی نمی‌تواند به تنهایی پاسخ‌گوی نیاز جامعه ورزش باشد، گفت: باید خیریه‌ها نیز در این بخش ورود پیدا کنند و یاری‌گر بخش دولتی باشند.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش ورزش، تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها عمر طولانی دارند و مطالبه مردمی بر افتتاح این پروژه است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان ابهر نیز با اشاره به اینکه شهر ابهر با داشتن ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۰ هیئت ورزشی است، گفت: این منطقه از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و می‌توان اذعان داشت که نسبت به خود استان زنجان تفاوت فاحشی دارد و مشکل اصلی بحث زیرساخت‌ها است.

داوود معروف‌خانی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۴ ملی‌پوش است، ادامه داد: ایجاد سالن ورزشی چند منظوره بانوان نتیجه همکاری شهرداری و شورای شورا و سایر بخش‌ها است و از کمک خیران نیز دراین حوزه بهره برده شده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات مالی هئیت‌های ورزشی افزود: در واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی باید دقت شود؛ چراکه برخی از افراد تنها به‌دنبال کسب درآمد خود هستند و به بحث ورزش هیچ کاری ندارند.

وی با اشاره به اینکه درآمدزایی از اولویت‌های اصلی واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی است، گفت: به نظر می‌رسد ماده ۸۸ دچار نواقصی باشند که باید توجه شود که سالن‌های ورزشی به چه کسانی اجاره داده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز