با تصمیم مسئولان؛

سیستم پنج امتیازی در انتخابی جهان نورسیکا

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۱۶:۳۸:۵۷
کد خبر: ۶۳۶۱۷۹
سیستم پنج امتیازی در انتخابی جهان نورسیکا
مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان سال 2018 در منطقه نورسیکا به روش 5 امتیازی برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات والیبال انتخابی مردان سال 2018 جهان در منطقه نورسیکا از روز جمعه با حضور چهار تیم پورتوریکو، کوبا، مکزیک و گواتمالا به میزبانی کوبا آغاز شده است. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در این رقابت ها از سیستم پنج امتیازی استفاده می کند و تیم های برنده سه بر صفر پنج امتیاز در جدول بازی ها برایشان منظور می شود.

در این روش در دیدارهایی که سه بر یک به پایان می رسد، چهار امتیاز به تیم برنده و یک امتیاز به تیم بازنده تعلق می گیرد. همچنین در مسابقاتی که سه بر دو به پایان می رسد، سه امتیاز به تیم برنده و دو امتیاز به تیم بازنده تعلق خواهد گرفت. فدراسیون جهانی والیبال با این روش امتیازی دهی تلاش دارد ضمن افزایش جذابیت مسابقات، عدالت بیشتری برای مبارزه تیم ها قائل شود، اما اولویت در جدول مسابقات همانند گذشته تعداد برد است.

بر همین اساس در حال حاضر تیم پورتوریکو با دو برد و 10 امتیاز در صدر جدول مسابقات والیبال انتخابی مردان جهان سال 2018 در منطقه نورسیکا قرار دارد. تیم های کوبا و مکزیک نیز با یک برد و پنج امتیاز در رتبه های دوم و سوم هستند و تیم گواتمالا نیز بدون برد و امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. دو تیم برتر این رقابت ها سهمیه جهانی کسب می کنند تا 24 تیم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2018 که به میزبانی ایتالیا و بلغارستان از 19 شهریورماه تا هشتم مهرماه سال 97 برگزار می شود، تکمیل شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز