برای اولین بار قرارداد مکتوب با آزمایشگاه منعقد شد؛

خلیلی: فدراسیون متعلق به خانواده سوارکاری است

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۵۲:۵۳
کد خبر: ۶۳۶۴۳۹
خلیلی: فدراسیون متعلق به خانواده سوارکاری است
رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: فدراسیون در ارتباط با هویت گذاری، میادین و مسابقات و جشنوارها اسب وارد مباحثی شد که قبلا وجود نداشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کارگروه اسب ترکمن در دفتر فدراسیون با حضور رییس و جمعی از ترکمن داران و دو نماینده جهاد کشاورزی برگزار شد.

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در جمع نمایندگان اسب ترکمن اظهار کرد: فدراسیون در ارتباط با هویت گذاری، میادین و مسابقات و جشنوارها اسب وارد مباحثی شد که قبلا وجود نداشت، در صورتیکه فدراسیون اقدام ننماید عملا متولی دیگری وجود نخواهد داشت. ایشان در ادامه به همکاری خوب و نزدیک بین فدراسیون و جهاد کشاورزی در زمینه هویت بخشی و صدور شناسنامه اسبهای بومی ایران پرداخت.

خلیلی در ادامه، از روند نزولی واردات اسب به کشور حد فاصل سالهای ۹۳ تا ۹۶ پرداخت و اعلام کرد: در سال ۹۳ در حدود ۸۵۰ سر اسب وارد کشور شده در سال ۹۶ این تعداد به حدود ۱۲۵ سر کاهش یافته است. روش نمونه گیری جهت ارسال به آزمایشگاه، نسبت به قبل کاملا متفاوت شده است و ضریب ایمنی و اطمینان بسیار بالا رفته است

وی با اشاره به مبحث نمونه گیری گفت: در حال حاضر آزمایشگاه معتبر دیگری با مشاوره انتخاب شد و قرارداد مکتوب (برای اولین بار از بعد از انقلاب) منعقد شد که قابل رویت می باشد. انواع کنترل های قانونی اعمال می شود تا کارمندان وظائف خود را به درستی انجام دهند. چنانچه فونوتیپ با آزمایشگاه در تقابل باشد، فدراسیون نظر آزمایشگاه را ملاک قرار می دهد نه نظریه کارشناسان را.

رئیس فدراسیون همچنین به لزوم تدوین تقویم ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: تقویم ورزشی در همه نژادها به ویژه اسب ترکمن باید به نحوی تدوین شود که به اسبها اجحاف نشده و سلامت آنها حفظ شود. فدراسیون خانه و متعلق به شما (مالکین، مربیان، سوارکاران، چابکسواران) است و نه متعلق به رئیس فدراسیون و مدیران آن. در مورد مسابقات اسبدوانی، جشنواره ها و غیره نیاز به تعیین یک کمیته با حضور چهار الی پنج نفر که نسبت به برنامه ریزی، تقویم ورزشی و غیره اسب ترکمن اقدام نمایند داریم.

وی همچنین ادامه داد: بیش از 60 سال از ورود اولین اسبهای تاروبرد پاکستانی می گذرد و هیچ اقدامی در جهت ثبت و تدوین تبارنامه آنها توسط مدیران قبلی انجام نشده و که اکنون مراحل اولیه آن انجام شده است.

در پایان آقایان دهکردی و امینی و بعضی از حضار دیگر ضمن تشکر حمایت از عملکرد خوب فدراسیون، نظرات و پیشنهادات اصلاحی و بعضی انتقادات را مطرح کردند که در هر مورد پاسخ داده شد. در خاتمه از طرف رییس فدراسیون پیشنهاد شد مالکین اسب ترکمن با اجتماع در مکانی که فدراسیون در اختیار آنها خواهد داد پنج نفر را بعنوان کمیته اسب ترکمن نسبت به تقویم ورزشی و سایر موارد تصمیمات لازم را اتخاذ و به ریاست فدراسیون پیشنهاد خود را ارائه دهند تا پس از تأیید ایشان به مرحله اجرا درآید.

نظر شما