مسابقات فینال گرندپری؛

شیاپچانگ آبیجان می‌تواند سکوی پرتاب تکواندوکاران ایران باشد؟

۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۰۹:۰۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۸۴۷۸
شیاپچانگ آبیجان می‌تواند سکوی پرتاب تکواندوکاران ایران باشد؟
تیم ملی تکواندو با 4 ملی‌پوش در مسابقات فینال گرندپری در آبیجان ساحل عاج شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، همانطور که پیش از این مهدی بی‌باک اعلام کرده بود که تیم ملی تکواندو با 4 ملی‌پوش در مسابقات فینال گرندپری در آبیجان ساحل عاج شرکت خواهد کرد تا ملی‌پوشان شانس خود را برای کسب 80 امتیاز در آخرین مرحله گرندپری در سال 2017 امتحان کنند.

فرزان عاشورزاده و آرمین هادی‌پور در وزن اول، ابوالفضل یعقوبی در وزن دوم و سجاد مردانی در وزن چهارم نمایندگان تکواندو ایران در این مسابقات هستند که با 15 نفر از برترین‌های اوزان خود رقابت خواهند کرد.

عاشورزاده و هادی‌پور در شرایطی در این رویداد شرکت خواهند کرد که هر کدام در یک مرحله از سه مرحله گرندپری گذشته استراحت کرده و حالا با تمام توان به دنبال کسب مدال خواهند بود.

عاشورزاده در مسابقات گرندپری امسال و در مرحله دوم در رباط مراکش به مدال برنز دست یافت تا روزهای تلخ بعد از المپیک را فراموش کند و رفته رفته از لحاظ روحی بتواند به سطحی برسد که تمام توانایی‌ها خود را نشان بدهد. عملکرد عاشورزاده در مسابقات اخیر مثبت بوده است وحتی حذف او در مرحله سوم مسابقات گرندپری در لندن مقابل میخائیل آرتومونو، قهرمان جهان در سال 2017 رقم خورد که عاشورزاده توانایی شکست او را نیز دارد. قطعا فرزان آماده از لحاظ ذهنی توانایی برتری مقابل تمام رقبای خود را دارد و به نظر می‌رسد انگیزه فرزان بعد از کسب مدال برنز در مسابقات مراکش دوباره در حال رسیدن به بالاترین سطح خود است.

آرمین هادی‌پور در حالی در فینال مسابقات گرندپری حاضر خواهد شد که بالاخره در مرحله قبل پس از حضور در 5 دوره این مسابقات به مدال نقره دست یافت. هادی‌پور که در مسابقات قهرمانی جهان در موجو کره‌جنوبی نشان داد در حال حاضر یکی از بهترین سبک وزن‌های دنیا تکواندو‌ست با کسب مدال نقره در مسابقات گرندپری لندن نیز طلسم این مسابقات را شکست تا از لحاظ روحی با شرایط ایده‌آلی در فینال این رقابت‌ها حاضر شوند.

هادی‌پور نیز در دو مرحله گرندپری مسابقات گرندپری امسال شرکت کرد و با عملکرد خود در این مسابقات نشان داد رفته رفته به حضور در این وزن المپیکی عادت کرده است و توانایی دستاوردهای بهتر را نیز خواهد داشت. هادی‌پور که در سالیان اخیر نشان داده است اهداف بزرگی در تکواندو دنیا دارد به فینال گرندپری به چشک یک فرصت مناسب برای کسب 80 امتیاز و حضور در گرند اسلم چین نیز فکر می‌کند. با توجه به حضور عاشورزاده و هادی‌پور در وزن اول این مسابقات احتمال تقابل این تکواندوکار خوب کشورمان نیز وجود دارد که قطعا شاهد مسابقه‌ای جذاب خواهیم بود.

ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن دوم تکواندو ایران در فینال مسابقات گرندپری است و قطعا اگر طبق گفته بی‌باک مشکلات روحی و روانی خود را برطرف کرده باشد توانایی کسب مدال در میان برترین‌های جهان را خواهد داشت. قطعا توانایی‌های یعقوبی بسیار بالاتر از دستاوردهای این تکواندو کار است و در صورتی که ابوالفضل در مسابقات ساحل عاج با تفکر و آرامش بیشتری مسابقه بدهد رسیدن او به مدال دور از دسترس نخواهد بود.

یعقوبی که بارها در مقابل "دائی هون لی" بهترین تکواندوکار وزن دوم المپیک از کره‌جنوبی توانایی‌های خود را نشان داده است با گوش دادن به توصیه‌های کادرفنی تیم ملی می‌تواند شایستگی خود را به تکواندو دنیا اثبات کند. شیاپچانگ آبیجان می‌تواند سکوی پرتابی جدید برای پسر پر جنب و جوش تکواندو ایران باشد تا مزد زحمات سالیان گذشته خود را دریافت کند.

سجاد مردانی آخرین نماینده ایران در مسابقات گرندپری ساحل عاج است. مردانی که در ماه‌های اخیر مورد شدیدترین انتقادات قرار داشت در مسابقات گرندپری لندن به خوبی از تهدید دلسوزانه بی‌باک به عنوان یک فرصت اثباب کرد و با کسب مدال برنز مجددا نشان داد همچنان یکی از بهترین سنگین وزن‌های جهان است.

سجاد قطعا با مدال لندن تا حدودی از زیر بار انتقادات نیز فاصله گرفته است و حالا با ذهنیتی آرام و مثبت در ساحل عاج به پیکار بهترین‌های دنیا خواهد رفت. مردانی که پیش از این نشان داده است از روحیه حساسی برخوردار است در گرندپری لندن به خوبی با عملکرد خوبش نشان داد توانایی‌های فنی‌اش بسیار بالاتر از نتایج اخیرش بوده است.

مردانی قصد دارد با تداوم درخشش خود در آبیجان از حالا خود را برای سال 2018 و مسابقات گرنداسلم چین آماده کند ومجددا توانایی‌های خود را به تکواندو دنیا اثبات کند.

قطعا همانند مسابقات گذشته هر چهار ملی‌پوش تکواندو ایران وکادرفنی به دنبال بهترین نتیجه خواهند بود اما نباید فراموش کرد که فینال گرندپری نیز با حضور 16تکواندو برتر دنیا در هر وزن برگزار خواهد شد و درخشش در آن به راحتی اتفاق نخواهد افتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز