علی اشکانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ثبت روز ملی کشتی، یکی از نیازهای اصلی این رشته پرطرفدار بود/ در کشتی، ملیت مطرح نیست

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۳۹۱۴۹
ثبت روز ملی کشتی، یکی از نیازهای اصلی این رشته پرطرفدار بود/ در کشتی، ملیت مطرح نیست
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بحث منش پهلوانی و خصایص خاص آن همواره در بین همه رشته‌ها زبان زد بوده و این موضوع فقط به کشور ما نیز ختم نمی‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران درخصوص به ثبت رسیدن روز ملی کشتی و شرایط فرنگی‌کاران صحبت کرد.

اشکانی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اهمیت روز ملی کشتی اظهار داشت: ورزش کشتی ریشه و قدمت زیادی در فرهنگ کشورمان دارد و با توجه به اظهارات باستان‌شناسان از دیرباز تاکنون این ورزش همواره با زندگی مردم ایران عجین شده است. حس مبارزه همواره در بین مردم وجود داشته و نسل به نسل نیز انتقال پیدا کرده است. بحث منش پهلوانی و خصایص خاص آن همواره در بین همه رشته‌ها زبان زد بوده و این موضوع فقط به کشور ما نیز ختم نمی‌شود.

وی افزود: بعد از حادثه تلخ زلزله کرمانشاه که به وقوع پیوست از اقصی نقاط دنیا کشتی‌گیران بزرگ با ملت ستم‌دیده این استان ابراز همدردی کردند و نشان دادند که در کشتی فقط ملیت مطرح نیست. با توجه به اهمیت این ورزش نیاز بود که یک روز در تقویم کشورمان به نام روز ملی کشتی به ثبت برسد. باید زودتر این اتفاق می‌افتاد و از همه کسانی که به آقای خادم کمک کردند تا بعد از زحمت چند ساله این روز به ثبت برسد ممنونم. حالا با ثبت این روز باید سعی کنیم که در این روز با اجرای برنامه‌های متنوع این رشته پرطرفدار را به شکل شایسته‌ای معرفی کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص برنامه اردویی فرنگی‌کاران خاطرنشان ساخت: امسال بیشتر فکر و انرژی ما برای تغییر قوانین کشتی صرف شد. امسال سالی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب بهترین عملکرد را داشته باشیم و تیم را آماده کنیم. جام تختی اولین رویدادی است که فرنگی‌کاران ما در آن حضور خواهند داشت و با توجه به اینکه در رنکینگ تاثیر زیادی دارد سعی میکنیم تیم آماده‌ای را روانه این مسابقات کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز