کلاس مک فرسون در تهران پایان یافت؛

شرکت مربیان و ورزشکاران سه گانه ایران در کمپ آفریقای جنوبی

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۴:۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۴۵۳۱۱
شرکت مربیان و ورزشکاران سه گانه ایران در کمپ آفریقای جنوبی
چند تن از ورزشکاران و مربیان منتخب سه گانه از سوی فدراسیون معرفی شده و در کمپ آموزشی آفریقای جنوبی زیر نظر مک فرسون به تمرین خواهند پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،دوره تربیت مدرس سه گانه با حضور نیل مک فرسون مدرس ارشد اتحادیه جهانی ورزش سه گانهITU در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار و پس از گذشت ۵ روز پایان یافت.

دوره فوق به منظور ارتقاء توان علمی و فنی و تربیت مدرس ورزش سه گانه و با شرکت ۲۶ تن از مربیان و ورزشکاران این رشته از سراسر کشور از مورخه ۸ الی ۱۲ آذر ماه و در دو بخش عملی و تئوری برگزار شد. مک فرسون با تکیه بر آخرین اطلاعات و مطالعات انجام شده اتحادیه جهانی و هم چنین چکیده ای از مهم ترین تجربیات خود طی سال ها فعالیت در ورزش سه گانه به عنوان مربی، نکات و اطلاعات ارزنده ای را به شرکت کنندگان دوره منتقل نمود.

مک فرسون در این دوره آموزشی از روش های نوین کشف استعداد، تمرینات و برنامه ریزی دوره های تمرینی در هر سه بخش شنا، دو و دوچرخه، علم تغذیه، روش درست استفاده از مکمل های مجاز، افزایش توان ذهنی برای حضور در رقابت ها و تکنیک های شنا، دوچرخه و دو به طور مفصل صحبت کرد. وی هم چنین برای مطالعات بیشتر فهرستی از منابع جامع مربی گری و آموزش مورد تایید اتحادیه جهانی ورزش سه گانه را برای تحقیقات و مطالعات تکمیلی در اختیار مربیان و ورزشکاران حاضر در دوره قرار داد.

وی هم چنین با توجه به حضور چند تن از ورزشکاران ملی پوش کشورمان در این دوره، با انجام آزمون های عملی و تمرینی در استخر به عملکرد شنای ملی پوشان نظارت و با توجه به نتایج به دست آمده برنامه های تمرینی و توصیه هایی به آنان ارائه نمود.آن چه که در این دوره نمود چشمگیری داشت رضایت و ابراز خرسندی مربیان و ورزشکاران حاضر در دوره از برگزاری و نحوه ارائه مطالب و بار آموزشی فوق العاده این دوره بود، به طوری که شرکت کنندگان، خواستار حضور مجدد و و طولانی تر مک فرسون و برگزاری دوره های این چنینی بودند.

در مراسم اختتامیه این دوره سردار صبور به اتفاق صفری دبیر فدراسیون با حضور در محل تشکیل دوره، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مک فرسون در ایران، در سخنانی خطاب به مربیان و ورزشکاران گفت: مربیان حاضر در چنین دوره هایی باید با نهایت استفاده از دانش مدرسین و اجرای درست آموخته های خود، با کشف استعدادهای مناسب سه گانه در راه پرورش و معرفی ورزشکاران شاخص به تیم ملی بکوشند. وی هم چنین اظهار داشت: با توافق به عمل آمده با مک فرسون مقرر شد چند تن از ورزشکاران و مربیان منتخب که از سوی فدراسیون معرفی شده و در کمپ آموزشی آفریقای جنوبی زیر نظر ایشان به تمرین بپردازند.

در ادامه مک فرسون اعلام نمود که در صورت حضور ورزشکاران و مربیان در کمپ آفریقای جنوبی به گونه ای برنامه ریز خواهد شد که علاوه بر اجرای تمرینات مستمر در کاپ های بین المللی مختلف که در کشورهای آفریقایی هم چون زیمباوه برگزار می گردد شرکت نمایند.در پایان با حضور سردار صبور، صفری و گودرزی احکام حاضران در دوره را به آنان تقدیم شد.

نظر شما