۱۰۰ روز با دولت دوازدهم؛

انتشار بخشی از اقدامات شاخص حوزه بانوان در وزارت ورزش و جوانان

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۵:۴۹:۵۲
کد خبر: ۶۴۷۵۴۲
انتشار بخشی از  اقدامات شاخص حوزه بانوان در وزارت ورزش و جوانان
توسعه و ارتقاء کیفی و کمی و ترویج فرهنگ حاکم بر ورزش بانوان کشور به عنوان الگوی مطلوب زن مسلمان در عرصه های ورزشی و ملی و بین المللی از طریق مشارکت و همکاری با نهادهای فرهنگی از مهمترین برنامه های دکتر سلطانی فر در دولت دوازدهم است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وزارت ورزش و جوانان، شاخص ترین اقدامات صد روزه خود در حوزه های فرهنگی آموزش و پژوهش، بانوان، قهرمانی، جوانان، حقوقی و عمرانی را طی گزارشی منتشر کرد.

در بخش نخست این گزارش به مهم ترین اقدامات حوزه بانوان پرداخته شده است:

تثبیت جایگاه حقوقی زنان در حوزه ورزش

ارتقاء و تثبیت جایگاه حقوقی بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، هیات رئیسه و ارکان فدراسیون های ورزشی یکی از مهم ترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در این دوره است. استفاده از بانوان در امور مدیریتی وزارت که با انتخاب 2 معاون زن از سوی دکتر سلطانی فر همراه بود را می توان نمونه ای از اعتماد به توانمندی بانوان در سطح کلان دانست.

مجوز حضور بانوان در میادین بین المللی

افزایش کمی حضور بانوان در رویدادهای ورزشی برون مرزی با کسب مجوز از فدراسیون های جهانی برای حضور با حجاب اسلامی در رویدادهای بین المللی(پس از اخذ مجوز بانوان کشورهای اسلامی در رشته های بسکتبال، سه گانه و اسکی روی آب) را می توان از دیگر اتفاقات خجسته حوزه ورزش زنان عنوان کرد.

صیانت از حقوق ورزشی بانوان

تصویب ستاد فرهنگی_ اجتماعی ورزش بانوان در کمیسیون تربیت بدنی و ورزش کشور با تشکیل 4 کارگروه اجرایی شامل صیانت از حجاب و عفاف، صیانت از حقوق ورزشی بانوان، نقش ها و مسئولیت های اجتماعی بانوان در ورزش، ساماندهی لباس تخصصی ورزش بانوان نیز در راستای اقدامات فرهنگی حوزه زنان وزارتخانه صورت گرفت.

آمایش سرزمینی ورزش بانوان

پیگیری تأسیس آکادمی های محلی ورزش بانوان در اماکن ورزشی، باشگاه ها و خانه های ورزشی موجود با هدف افزایش دانش حرکتی بانوان و نهادینه سازی ورزش در خانواده، اجرای طرح ملی فراغت با ورزش با هدف افزایش سهم ورزش در فراغت بانوان شاغل و عادی (اتمام مرحله اول در سطح استان ها)، آمایش سرزمینی ورزش بانوان به تفکیک استان های کشور با هدف استفاده بهینه از منابع و استعدادهای موجود و اجرای طرح ملی سنجش قامت و حرکت ویژه بانوان روستایی (در حال اجرا در استان های کشور) از دیگر اقدامات مهم صد روزه وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز