پیشکسوت شیرجه ایران:

رضوانی چیزی کم نگذاشت/ ورزشکاران ما می‌توانند در جهان بدرخشند

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۷:۵۵:۱۴
کد خبر: ۶۴۷۷۹۵
رضوانی چیزی کم نگذاشت/ ورزشکاران ما می‌توانند در جهان بدرخشند
پیشکسوت شیرجه ایران با ارزیابی از شرایط این رشته ورزشی گفت: خوشبختانه شرایط شیرجه در سال‌های اخیر بهتر شده و مطمئن هستم با پشتکار و استفاده از دانش روز می‌توانیم در سطح بهترین تیم‌های جهان ظاهر شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس خلیقی پیشکسوت شیرجه ایران در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: من از حدود سال 50 در شیرجه ایران بوده‌ام و تا به امروز فعالیت مستمر خود را در این رشته ادامه داده‌ام، همواره در جریان عملکرد شیرجه ایران در طول سال‌های گذشته بوده‌ام و از دور و نزدیک وضعیت این رشته را زیرنظر دارم. وضعیت شیرجه ایران در حال حاضر شرایط مناسبی را دارد. می‌توان این وضعیت مناسب را حفظ کرد و آن را بهبود بخشید. حفظ وضعیت موجود یک بحث و توسعه و ارتقای آن موضوع دیگری است.

خلیقی درباره پتانسیل شیرجه ایران برای کسب مدال‌های معتبر جهانی و المپیک خاطرنشان کرد: شیرجه یکی از ورزش‌هایی است که مشتق آکروباتیک به شمار می‌رود. آکروبات هم شاخه‌ای از علم ژیمناستیک است. در دنیای امروز بویژه کشورهایی که صاحب ورزش هستند ورزشکارانی در شیرجه موفق می‌شوند که ژیمناستیک و آکروباتیک قوی داشته باشند. شیرجه ورزشی بسیار علمی و سنگین از نظر تمرین و فعالیت است.

وی افزود: ما از نظر علم و دانش در این کار خوب هستیم. 12 نفر از تمرین دهنده‌های ایران در آمریکا و کشورهایی نظیر اتریش و آلمان به فعالیت در شیرجه مشغول هستند. پس ما از نظر دانش شیرجه غنی هستیم. خود من در کالیفرنیا تیم شیرجه دارم و دانش روز را دنبال می‌کنم. پس ما در ایران از علم این ورزش دور نیستیم اما آن ابزارهایی که باید به کار بگیریم تا شیرجه ایران پیشرفت کند متاسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی همواره به طور کامل در اختیار قرار نداشته است.

خلیقی با ابراز خشنودی از فعالیت‌های انجام شده در طول سال‌های اخیر یادآور شد: خدا را شکر از زمانی که رضوانی سکان فدراسیون را در دست گرفت چون خودش از دل این ورزش بود، کم و کاستی‌ها را مطلع بود و تا آنجا که توانست سعی در جبران کمبودهای شیرجه داشت. همین موضوع موجب شد که تیم کنونی ایران دست و پا بسته نباشد و خیلی نزدیک به تیم‌های برتر آسیا و جهان شود. شاید بسیاری از افرادی که شیرجه را نشناسند یا سابقه من را در این ورزش ندانند از این حرف خنده‌شان بگیرد اما من با اطمینان می‌گویم و می‌توانم ثابت کنم با رعایت جزئیات ما می‌توانیم در شیرجه دنیا جزو کشورهای برتر باشیم.

خلیقی با اشاره به خریداری 5 دایو شیرجه بعد از قریب به دو دهه برای کمپ تیم‌های ملی گفت: خرید دایوهای جدید قطعا کمک‌ بسیار بسیار بزرگی به رشد این ورزش خواهد کرد اما مهم‌تر از همین دایو، ابزار علمی است. دایو برای استان‌ها و پایگاه‌های توسعه قهرمانی مهم است اما ابزارهای دیگری هم لازم است که باید آن‌ها را نیز ایجاد کنیم. الان ابزار نوینی به عنوان وسایل کمک آموزشی و کمک تمرینی ایجاد شده که مثلا بتوانند حرکت چهار و نیم پشتک را بارها و بارها تکرار کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. ورزشکار باید آنقدر تمرین‌ها را مستمر تکرار کند که دیگر تمام حرکات دستش باشد و در زمان مسابقه راحت به اجرای نمایش بپردازد.

کارشناس شیرجه ایران درباره آینده مدیریت فدراسیون در آستانه انتخابات گفت: محسن رضوانی در طی 4 سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشت. او از نظر اخلاقی فرد شناخته شده‌ای است. او از نظر مدیریت ورزشی با اطمینان می‌گویم او لایق ریاست برفدراسیون است. او طی 4 سال گذشته بسیاری از دردهای ورزش را فهمیده و بر کار مسلط شده حالا اگر فرد دیگری بخواهد بیاید دوباره چند سال زمان می‌برد تا با این خانواده آشنا شود و بخواهد دردهایش را بشناسد. چه کسی بهتر از رضوانی دردهای این خانواده را می‌داند؟ تغییر مدیریت در این مقطع زمانی به فدراسیون ضربه خواهد زد.

خلیقی با گلایه از برخی انتقادها از واترپلویی بودن رضوانی و کم توجهی او به رشته‌هایی نظیر شیرجه گفت: من در مدتی که از نزدیک شاهد فعالیت رضوانی بودم چنین چیزی حس نکردم. طبیعی است یک رییس جمهور بعد از پیروزی در انتخابات به زادگاه خود توجه بیشتری داشته باشد. اما این طور نبوده که رئیس فدراسیون از شیرجه چیزی کم بگذارد و به واترپلو بدهد. اتفاقا به خاطر اینکه بدنام نشود، سعی می‌کرد که بیشتر به رشته‌هایی نظیر شنا و شیرجه بپردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز