سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک:

وجود بدنساز متخصص یکی از مهره‌های گمشده رشته‌های مختلف ورزشی است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۳:۲۴
کد خبر: ۶۴۸۰۱۲
وجود بدنساز متخصص یکی از مهره‌های گمشده رشته‌های مختلف ورزشی است
صبح امروز و با حضور فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک، بیست و سومین دوره مربی بدنساز ویژه بانوان آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صبح امروز و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه ای کوتاه با حضور باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، مهران سررشته معاون اجرایی آکادمی ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک و مدیر دوره، محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی و شرکت کنندگان دوره، بیست و سومین دوره مربی بدنساز ویژه بانوان آغاز شد.

فضل الله باقر سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ابتدای این مراسم ضمن بیان این مطلب که وجود مربی بدنساز متخصص برای رشته های مختلف ورزشی از مهره های گمشده ورزش در ایران است گفت: مربی بدنساز حرف اول و آخر را برای آمادگی جسمانی یک ورزشکار می زند.

باقرزاده در ادامه گفت: ما در ابتدا فکر می کردیم که رشته های ورزشی نظیر شمشیربازی که با مهارت یک ورزشکار در ارتباط است نیازی به بدنسازی تخصصی ندارد، اما پس از آنکه شروع به انجام کارهای تحقیقاتی در خصوص بدنسازی در این رشته کردیم مشخص شد که لازمه کار ورزش حرفه ای، بدنسازی تخصصی در خصوص آن رشته ورزشی است، لذا پس از آنکه این نقیصه را برطرف کردیم همه شاهد پیشرفت شمشیربازی شدند که چهارمی المپیک و قهرمانی جهان را یدک می کشد.

در ادامه این مراسم پیمان فخری مدیر دوره های بدنساز آکادمی در خصوص این دوره گفت: این دوره یکی از معتبرترین دوره های آموزشی مربی بدنساز در سطح کشور است، چرا که برای تدریس این دوره از اساتید برجسته ای که در حوزه علم و عمل فعالیت کرده و در ورزش قهرمانی کار می کنند دعوت شده اند.

فخری در ادامه خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: ما در این 10 روز نمی توانیم شما رو مربی بدنساز متخصص کنیم بلکه این خود شما هستید که با دانشی که دارید و اطلاعاتی که طی این دوره جمع آوری می کنید مربی بدنساز خواهید شد.

در ادامه محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک ضمن ارائه گزارشی کامل از نحوه ارسال فراخوان برگزاری این دوره به فدراسیون ها و ادارات کل وزارت ورزش و جوانان استان ها در خصوص نحوه برگزاری آزمون ورودی دوره و قبولی 40 مربی شرکت کننده در کلاس توضیحاتی را ارائه داد.

از مباحثی که طی این دوره به شرکت کنندگان دوره ارائه خواهد شد می توان به این موارد اشاره کرد:

اصول و مبانی آمادگی جسمانی، روانشناسی ورزشی، اصول و مبانی تمرینات قدرتی، آسیب های ورزشی و حرکات اصلاحی، علم تمرین، انعطاف پذیری و روش های توسعه آن به روش PNF ، تمرینات قدرتی، برنامه ریزی و طراحی تمرینات سالانه، اسید لاکتیک و کاربرد آن در ورزش، اصول و مبانی تمرینات قدرتی، سازگاریهای فیزیولوژیک زنان با ورزش، مکملهای ورزشی، تمرینات پلیومتریک، استفاده از ابزار جدید ورزشی و تمرینات SAQ .

بیست و سومین دوره مربی بدنساز طی روزهای 20 لغایت 30 آذرماه و در دو بخش تئوری و عملی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز