رقابتهای جهانی سپک تاکرا – بانکوک؛

در جلسه امروز به اعتراض ایران رسیدگی می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۱:۴۸:۱۶
کد خبر: ۶۴۸۴۱۴
در جلسه امروز به اعتراض ایران رسیدگی می‌شود
نشست فدراسیون جهانی سپک تاکرا در حاشیه رقابت های جهانی در بانکوک برگزار و سهراب آزاد قائم مقام فدراسیون جهانی انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،اجلاس فدراسیون جهانی سپک تاکرا امروز سه شنبه در شهر بانکوک محل برگزاری مسابقات جهانی تایلند برگزار شد که طی آن چاروک آریرا چاکاران رییس این فدراسیون از محمد علیپور به سبب تلاش برای بسط و گسترش سپک تاکرا در آسیای میانه و میزبانی نخستین دوره مسابقات جام جهانی در ایران تشکر کرد، ضمن اینکه سهراب آزاد به عنوان قائم مقام فدراسیون جهانی تعیین شد.

در این نشست رییس فدراسیون جهانی ضمن تشکر از محمد علیپور رییس فدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه بخاطر تلاش وافر و برنامه ریزی ایشان در راستای بسط و گسترش این ورزش در این منطقه از قاره کهن، اهتمام وی را ارج نهاد.

همچنین چاروک آریرا چاکاران از میزبانی کشورمان در برگزاری نخستین دوره جام جهانی که قرار است اوایل سال آینده در کشورمان برگزار شود قدردانی کرد و اظهار داشت: تلاش و زحمات علیپور و همچنین سهراب آزاد بمنظور اعتلای سپک تاکرا در ایران و همچنین آسیای میانه قابل تحسین است و امید است که این برنامه محوری ها بیش از پیش تداوم داشته باشد.

عبدالحلیم بن قادر دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا نیز از حرکت رو به جلوی سپک تاکرای ایران در سالهای اخیر به نیکی یاد کرد و گفت: برنامه ریزیهای انجمن سپک تاکرای ایران و حمایت محمد علیپور باعث شده تا این ورزش در این کشور در مسیر موفقیت قرار گیرد.

وی افزود: حضور این دوستان در فدراسیون جهانی، کنفدراسیون آسیا و کنفدراسیون آسیای میانه نشان از توانمندی آنها دارد و من نیز امیدوارم هستم سپک تاکرا در این بخش آسیا پیشرفت کند و ایران به عنوان مرکزیت آسیای میانه، حرکت جدی خود را ادامه دهد.

در ادامه این نشست سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرای کشورمان که نایب رییس فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیاست به عنوان قائم مقام فدراسیون جهانی تعیین شد که این پست جدید از جایگاه رفیعی برخوردار است.

همچنین علی فولادی دبیر انجمن سپک تاکرا نیز مجددا به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی تعیین شد، ایشان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی سپک تاکرا نیز هست. در این نشست همچنین خانم یلدا قاسمی نایب رییس بانوان این انجمن و عضو کمیته بانوان فدراسیون جهانی سپک تاکرا نیز حضور داشت.

در این جلسه همچنین مقرر شد برای نخستین بار از ویدئو چک در جریان مسابقات جهانی بانکوک استفاده شود. قرار است پس از استفاده از ویدوئو چک به شکل آزمایشی، این روش در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا نیز اعمال شود.

*مدال برنز برای تیم ملی مردان در بخش هوپ تاکرا

تیم ملی مردان ایران در رقابتهای جهانی سپک تاکرا توانست به مدال برنز در بخش هوپ تاکرا برسد و نخستین مدال خود را در این مسابقات معتبر کسب کند. تیم مردان ایران برای رسیدن به فینال با تایلند میزبان این مسابقات معتبر و قهرمان جهان پیکار کرد که در نهایت با حساب 690 بر 440 مغلوب این حریف قدرتمند خود شد و در نهایت به مدال برنز رضایت داد.

*دو شکست برای تیم ملی سپک تاکرای بانوان

تیم ملی سپک تاکرای بانوان کشورمان در ادامه مسابقات جهانی بانکوک در بخش رگو دو شکست را پذیرا شد. تیم ملی بانوان ایران که در نخستین دیدار خود در این چارچوب برابر تایوان پیروز شده بود در مصاف با ویتنام با حساب دو برصفر شکست خورد و سپس مقابل تیم سختکوش و قدرتمند لائوس تن به شکست داد. در این بازی تیم لائوس با حساب دو برصفر به برتری دست یافت.

*اعتراض رسمی ایران به قضاوت داور تایلندی

مسئولان انجمن سپک تاکرا و کادر فنی تیم ملی در جریان مسابقات جهانی که در بانکوک برگزار می شود نسبت به قضاوت داور تایلندی دیدار با چین معترض شدند و نامه کتبی اعتراض خود را به دبیرکل فدراسیون جهانی ارائه دادند. در جریان دیدار ایران با چین زمانی که کادر فنی تیم ملی کشورمان قصد تعویض بازیکن خود را داشت، داور تایلندی مانع از این تعویض شد که این مسئله اعتراض مربیان ما را به همراه داشت.

این اعتراض منجر به توقف 15 دقیقه ای مسابقه شد در حالی که تیم ایران در ست اول با نتیجه 21 بر 12 بر چین فائق آمده بود و در ست دوم نتیجه با حساب 12 بر 12 مساوی پیش می رفت که کادر فنی تیم ملی قصد تعویض مهرداد جعفری با وحید ابراهیمی را داشت که با ممانعت بی دلیل قاضی تایلندی همراه شد. بهر حال بعد از پایان این بازی اعتراض رسمی ایران به همراه فیلم کامل مسابقه تقدیم عبدالحلیم بن قادر دبیرکل فدراسیون جهانی شد.

نکته جالب توجه این بود که بعد از پایان رقابت ایران و چین داور تایلندی بازی به اشتباه فاحش خود که نتیجه این مسابقه را به سود چین تغییر داد، اعتراف کرد که دیگر ثمری برای تیم کشورمان نداشت. قرار است در جلسه فوق العاده امروز در بانکوک درباره اعتراض ایران تصمیم گیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز