عملکرد ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش؛

کمیته ملی المپیک به فردی مدیر و مدبر نیاز دارد/ بار اصلی ورزش قهرمانی باید از دوش وزارت ورزش و جوانان برداشته شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۷:۳۸
کد خبر: ۶۴۸۹۰۷
کمیته ملی المپیک به فردی مدیر و مدبر نیاز دارد/ بار اصلی ورزش قهرمانی باید از دوش وزارت ورزش و جوانان برداشته شود
کمیته ملی المپیک باید نهادی مستقل از وزارت ورزش و جوانان بتواند درخصوص ورزش قهرمانی و مدال‌گیری اقدام کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امروزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های جوامع بشری را ورزش تشکیل می‌دهد و این موضوع آنقدر اهمیت پیدا کرده که همه دولت‌ها سرمایه‌گذاری کلانی را در این خصوص انجام می‌دهند. در وهله اول توجه به ورزش همگانی است که سلامتی را برای هر کشوری در پی دارد و در مرحله بعد ورزش قهرمانی است که نشاط، انگیزه و طراوت را به جامعه می‌بخشد. توجه به این دو مقوله اثرات مثبتی را قطعا به بار خواهد آورد و یکی از فاکتورهای موفقیت هر جامعه‌ای به حساب می‌آید.

هر اندازه که جامعه‌ به موضوع ورزش وارد شود و دولت سرمایه‌گذاری کند، بالطبع نتایج بهتری نیز در پی خواهد داشت. در کشور ایران ورزش از سالیان گذشته مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفت و توجه کافی به آن نشد و مشکل اساسی درخصوص تخصیص بودجه به حوزه ورزش بود که باعث شد رشته‌های مختلف با کمبودهای زیادی همراه باشند. یکی از اتفاقات مهم در دولت تدبیر و امید توجه به جامعه ورزش بود و در طول چهار سال گذشته به واقع ورزش کشور هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی با تغییرات شگرفی همراه بود. وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید توانست وظایف محوله را انجام دهد و با وجود مشکلات اقتصادی که دولت در این مدت داشت از نظر تعداد مدال‌گیری و رکوردشکنی اتفاقات چشم‌گیری در کشورمان رخ داد.

در کنار وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی ورزش در کشور است، کمیته ملی المپیک بیشترین بار مسئولیت و فعالیت را در حوزه قهرمانی دارد. با توجه به اینکه به انتخابات کمیته ملی المپیک در کشورمان نزدیک می‌شویم و در دی‌ماه این انتخابات مهم برگزار خواهد شد، روسای فدراسیون‌های ورزشی و دیگر اعضای مجمع کمیته ملی المپیک وظیفه سختی در انتخاب ریاست جدید این کمیته دارند و افرادی نیز که کاندیدا می‌شوند باید برنامه‌ خوب و جامعی برای گسترش و پیشرفت ورزش قهرمانی داشته باشند.

در اکثر کشورها بار اصلی ورزش قهرمانی بر دوش کمیته ملی المپیک است و برنامه‌ریزی برای مسابقات مهم مانند المپیک، رقابت‌های جهانی و قاره‌ای را انجام می‌دهد و باید سعی کنیم در کشور ما نیز این موضوع نهادینه شود.

وظیفه اصلی و تمرکز وزارت ورزش باید روی زیرساخت‌ها و کارهای زیربنایی باشد و از لحاظ بودجه‌ و امکانات بستر را برای پیشرفت ورزش مهیا سازد. کمیته ملی المپیک نیز به عنوان نهادی مستقل از وزارت ورزش و جوانان باید بتواند درخصوص ورزش قهرمانی و مدال‌گیری اقدام کند.

نکته مهم در انتخاب رییس کمیته ملی المپیک این است شخصی که در این پست قرار می‌گیرد باید از هر لحاظ مدیر و مدبر باشد و بتواند در شرایط حساس بهترین‌ تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهد. وقتی مسئولیت‌ها به کمیته ملی المپیک واگذار می‌شود این کمیته در قبال فعالیت‌های انجام شده باید پاسخگو باشد و نباید همه توقعات از وزارت ورزش باشد.

ورزش حوزه بسیار گسترده‌ای است و قطعا هرچه گستره مسئولیت‌ها برای این وزارتخانه بیشتر باشد مشکلات و کمبودهایی به وجود خواهد آمد. شخص انتخابی اگر از هر لحاظ واجد شرایط باشد می‌تواند به خوبی کمیته ملی المپیک را مدیریت کند. مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در فرصت باقی مانده تا این انتخابات با فکر و تمرکز باید کسی را انتخاب کند که ورزش کشور را به سوی پله‌های ترقی سوق دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز