مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان دارای معلولیت:

مدال‌آوری جوانان در بازی‌های پاراآسیایی ۱۰۰ درصد مطابق با پیش‌بینی ها شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۰:۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۵۰۸۵۱
مدال‌آوری جوانان در بازی‌های پاراآسیایی ۱۰۰ درصد مطابق با پیش‌بینی ها شد
مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان دارای معلولیت گفت: مدال آوری جوانان در بازی های پاراآسیایی 100 درصد مطابق با پیش بینی ها شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدمحمدرضا میرشفیعی، دبیر انجمن وزنه برداری و مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان دارای معلولیت، در خصوص عملکرد تیم جوانان در سومین دوره بازی های پاراآسیایی اظهار کرد: پیش از برگزاری بازی های پاراآسیایی جوانان از انجمن خواسته شده بود در خصوص مدال هایی که ممکن است توسط ملی پوشان بدست یک پیش بینی ارائه دهد. آنچه که پیش از مسابقات متصور بودیم کسب 5 طلا، 2 نقره و 3 برنز بود که خوشبختانه بعد از مسابقات هم این پیش بینی 100 درصد محقق شد و دقیقا همین 10 مدال با همین کیفیت بدست آمد.

میرشفیعی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات اولین تجربه ی برون مرزی ملی پوشان بود، شروع رقابت های هر کدام را با وزنه های سبک گرفتیم تا با شرایط هماهنگ شوند و پس از آن به تدریج به رکوردهای خودشان برسند. از این رو خوشبختانه در مجموع رقابت 11 نماینده کشورمان تنها 5 حرکت خطا به ثبت رسید و هیچ وزنه برداری از ایران اوت نشد.

مربی تیم ملی جوانان تصریح کرد: در مجموع از عملکرد ملی پوشان رضایت داریم و خوشبختانه دو ملی پوش کشورمان، علیرضا ایزدی در دسته 49 کیلوگرم و محسن بختیار در دسته 54 کیلوگرم، توانستند علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد جوانان آسیا را نیز جابجا کنند و نیز توانستیم در مجموع رقابت های بخش دختران و پسران به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم و این اتفاق در حالی افتاد که نماینده ای در بخش دختران نداشتیم.

وی افزود: رویکرد انجمن بر پشتوانه سازی برای تیم ملی است و به بخش جوانان اهمیت ویژه ای می دهیم. با توجه به اینکه ملی پوشان تیم بزرگسالان به تدریج از ورزش حرفه ای و قهرمانی دور می شوند، نیاز هست که سرمایه گذاری خوبی برای جوانان صورت گیرد و البته این هدف گذاری برای بازی های پارالمپیک 2024 جواب خواهد داد.

میرشفیعی گفت: برای سال آینده سه رویداد مهم را پیش رو داریم، مسابقات بین المللی ژاپن، بازی های پاراآسیایی جاکارتا و بازی های فزاع که اردوهای تیم ملی به همین منظور به زودی آغاز خواهند شد. تعدادی از ملی پوشان تیم جوانان در این اردوها حضور خواهند یافت و چنانچه بتوانند رکوردهای مورد نظر کادر فنی را به ثبت برسانند قطعا از آن ها برای مسابقات پیش رو استفاده خواهد شد.

تیم ملی وزنه برداری ایران در سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان با 11 وزنه بردار جوان حضور یافت و توانست به 5 نشان طلا، 2 نقره و 3 برنز دست یابد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را نیز به نام خود ثبت کرد.

نظر شما