بانوان در بانکوک فراتر از انتظار ظاهر شدند؛

علیپور: سپک‌تاکرا نشان داد که پتانسیل حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۵۰۹۶۳
علیپور: سپک‌تاکرا نشان داد که پتانسیل حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد
رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: خوشبختانه تیم های ملی مردان و بانوان کشورمان در مسابقات جهانی بانکوک عملکردی رضایت بخش داشتند و ثابت کردند که پتانیسل و شایستگی حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا را دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد علیپور اظهار داشت: طی سالهای اخیر انجمن سپک تاکرا به سبب برنامه محوری و تعامل بسیار خوب با استانها توانست این رشته جذاب و پرطرفدار را در مسیر موفقیت قرار دهد که این فرایند با کسب چهار مدال در رقابتهای جهانی تایلند همراه بود.

وی افزود: برای نخستین بار در مسابقات چهارنفره شرکت کردیم که توانستیم در این بخش تیم خوب هند را ببریم و از مالزی یکی از قدرت های بزرگ سپک تاکرای جهان یک گیم بگیریم . همچنین در بازی با چین قربانی اشتباه محرز داور تایلندی شدیم وگرنه چینی ها را هم می توانستیم شکست دهیم.

علیپور ضمن ابراز خشنودی از بیلان تیم ملی بانوان گفت: ملی پوشان بانوان ما در بانکوک واقعا فراتر از انتظار ظاهر شدند و بنده از نزدیک شاهد بودم که با چه روحیه و اراده ای به میدان می آمدند.

البته تیم های ملی ما نسبت به گذشته جوانتر شده و به اعتقاد بنده ، زحمات انجمن و همچنین تلاش وافر استانها در این توفیق ها نقش اساسی بازی کرد ضمن اینکه جا دارد از کادر فنی تیم های ملی مردان و بانوان و همچنین رسانه ها تشکر ویژه داشته باشم که در انعکاس اخبار واقعا سنگ تمام گذاشتند.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص مذاکره اخیر خود با یک مربی مجرب خارجی برای استخدام وی تصریح کرد : با این مربی مذاکرات خوبی داشتیم و در صورتی که با حضور سپک تاکرا در بازیهای اسیایی جاکارتا موافقت شود قطعا وی را جذب خواهیم کرد ولی تا آن زمان به دلایلی از نام و کشور این مربی خود داری می کنیم.

علیپورکه ریاست فدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه را برعهده دارد ، حضور نمایندگان ایران در اجلاس جهانی در بانکوک را مثمرثمر دانست و گفت : ایران مرکزیت کشورهای اسیای میانه را برعهده دار و تلاشهای ما برای بسط و گسترش سپک تاکرا در 9 کشور منطقه در این نشست با رضایت مندی مسوولان فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا مواجه شد . البته ما بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم که قراقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان را نیز به این جمع اضافه کنیم.

وی ادامه داد : انتخاب سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرای کشورمان به عنوان قائم مقام فدراسیون جهانی و انتخاب مجدد علی فولادی در هیات رییسه این فدراسیون نیز برای ما اهمیت زیادی داشت. ما برای موفقیت های بیشتر نیاز حیاتی به داشتن کرسیهای مهم داریم و این دستاورد تازه را باید بفال نیک بگیریم.

ضمن اینکه ایران برای نخستین بار میزبان جام جهانی سپک تاکرا شده ودکتر چاکاران رییس فدراسیون جهانی در این خصوص و همچنین تمامی برنامه های ما قدردانی کرد . البته قرار است بزودی تاریخ دقیق برگزاری جام جهانی را بزودی اعلام کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از سپک تاکرا ، از کمیته های سپک تاکرای استانها و روسای هیات های انجمن های ورزشی در چهار گوشه کشور که تعامل خوبی با انجمن این رشته دارند تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که سپک تاکرا بتواند بیش از پیش به سمت اعتلا و موفقیت گام بردارد.

نظر شما
پرونده ویژه