تلاش ما رفع تنش ها وبرگزاری انتخاباتی سالم است؛

هاشمی: تعامل ما با وزارت در بالاترین سطح قرار دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۵:۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۱۱۳۰
هاشمی: تعامل ما با وزارت در بالاترین سطح قرار دارد
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید به این نکته که تعامل ما با وزارت ورزش و جوانان در بالاترین سطح قرار دارد، گفت: این نشأت گرفته از منافع ملی و بخش اعظم آن مدیون تدبیر دکتر سلطانی فر است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی ظهر امروز در نشست خبری خود، ورزش کشور را نیازمند وفاق و همدلی دانست و تاکید کرد: نباید رفتارهای شخصی برمنافع ملی ترجیح داده شود که البته این دلیلی برای عدم نگاه کارشناسی نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به دو رویداد بزرگ سال آینده، این دو رویداد را شاخص ارزیابی ورزش کشورعنوان و خاطر نشان کرد: حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی یکی از اتفاقات مهم ورزشی است که امیدواریم با تدابیر فدراسیون و برنامه ریزی مناسب تیم ملی حضور موفقی داشته باشد چرا که مردم ما فوتبال را دوست و توقع برد دارند.

*همدلی مجموعه ورزش موفقیت کاروان ایران در جاکارتا را به دنبال دارد

وی همچنین بازی‌های آسیایی جاکارتا را مورد توجه قرار داد و افزود: رقبای ما خوب کار می‌کنند و سرمایه‌گذاری آنها قابل مقایسه با ما نیست، اما ما هم ورزشکاران و کادر فنی خوبی داریم. میزبان این بازی‌ها قابل مقایسه با کره و چین نیست. اندونزی نتوانسته این رویداد را در یک شهر برگزار کند. همین موضوع کار مدیریت کاروان را نیز سخت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: از طرفی تغییر برخی اوزان که ما امکان کسب مدال به خصوص طلا داشتیم کار ما را سخت می‌کند؛ این موضوع در جلسات ستاد بررسی و بحث شده است اما آنچه می‌تواند کاستی‌ها را پوشش دهد همدلی مجموعه ورزشی کشور است. هر چقدر هماهنگی بیشتر باشد، موفقیت کاروان بیشتر خواهد بود.

*تعامل ما با وزارت ورزش و جوانان در بالاترین سطح است

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به اینکه تعامل کمیته با وزارت در این دوره در بالاترین سطح قرار دارد، گفت: در هیچ مقطع زمانی این گونه نبوده که نشأت گرفته از منافع ملی و بخش اعظم آن مدیون تدبیر دکتر سلطانی فر است.

وی همچنین با بیان این که با توجه به برگزاری انتخابات و رویدادهای چند رشته‌ای که کمیته متولی آن است نیاز به تعامل بیشتری داریم، افزود: با این سطح از هماهنگی به دنبال انتخاباتی سالم و آزاد هستیم. نباید فراموش کرد که همیشه در زمان انتخابات تنش بوده اما تلاش ما این است که تنش را کم کنیم. نه روحیه ما به این صورت است که در صدد تقابل باشیم و نه وزارت ورزش و جوانان؛ شاید آدم‌ها جابجا شوند که این طبیعی است اما تعامل بیشتر نفع ورزش کشور را به دنبال دارد.

*انتخابات کمیته طبق اساس نامه گذشته برگزار می شود

رئیس کمیته المپیک با بیان اینکه دوره هیات اجرایی و هیات رئیسه ۴ ساله است و طبق قانون یکی روز هم نمی توانیم اضافه بمانیم گفت: ما ۵ روز زودتر انتخابات را برگزار می کنیم. هیچ دوره ای این گونه نبوده است؛ در زمان تعیین زمان انتخابات هماهنگ بودیم تا روز آن با برگزاری هیات دولت یکی نباشد و وزیر ورزش هم بتواند در انتخابات حضور داشته باشد.

کیومرث هاشمی بخشی از صحبت های خود را به نامه استعلامی که همزمان برای مجلس و کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده بود تا از مسئولان مربوطه برای برگزاری انتخابات طبق اساسنامه مصوب ۱۳۹۲ اظهارنظر بگیرد، اختصاص داد.

وی با بیان اینکه در مورد برگزاری انتخابات از سازمان بازرسی هم استعلام لازم گرفته شده، تصریح کرد: آئین نامه ای که انتخابات چهار سال پیش براساس آن اعلام شد شبهاتی زیادی داشت؛ این اشکالات برطرف شده و طی چند روز آینده به طور رسمی اعلام می شود.

*انتخابات کارشناسان خبره بدون حتی یک رای مخالف انجام شد

هاشمی در بخشی از نشست امروز در رابطه با انتخاب کارشناسان خبره مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک که با انتقادات زیادی همراه بود گفت: انتخاب کارشناسان با حساب و کتاب و بدون حتی یک رأی مخالف انجام شد به هر حال ظرفیت محدود بود. خیلی ها بودند که می توانستند جز این کارشناسان باشند اما این انتخاب به هر حال سلیقه ای است. به افراد معترض حق می دهم چون کارشناس هستند اما به هر حال منخبین براساس معیارهایی حضور داشتند.

وی با تأکید بر این که برای وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش باید حقی قائل شد، در مورد ابهامات موجود درباره انتخاب خزانه دار نیز توضیح داد و خاطرنشان کرد: انتخابات ما براساس اساسنامه فعلی برگزار می شود؛ طبق این اساسنامه نیز خزانه دار باید انتخاب شود نه انتصاب. حال این که بعدها اساسنامه جدید مصوب شود و این که تکلیف خزانه دار در آن صورت چه خواهد شد موضوعی است که هیئت اجرایی باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

* هیأت اجرایی هنوز رحیمی را سرپرست کاروان می‌داند

هاشمی درباره اینکه اصغر رحیمی از سرپرستی کاروان ایران انصراف داده، گفت: او از همکاران خوب ماست که سال‌ها در کاروان‌های مختلف بوده اما ما هم محدودیت‌هایی داشتیم. بیشترین بها به رحیمی در این دوره داده شده است. هیأت اجرایی هم او را به عنوان سرپرست انتخاب کرد و از نظر ما او همچنان سرپرست است. حالا او ناراحت است اما این ناراحتی‌ها رفع می‌شود. رحیمی یک سرمایه است و ما از او حمایت می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز