سهمیه داران گرنداِسلم دنبال تاریخ سازی ؛

هفت نماینده کشورمان در چین روی شیاپ چانگ می روند

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۱:۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۵۰۹
هفت نماینده کشورمان در چین روی شیاپ چانگ می روند
نخستین سری از اولین دوره مسابقات گرنداسلم در حالی 9 دی برگزار می شود که مدتی است اردوی تیم های ملی تکواندوی ایران برای حضوری موفق در آن آغاز شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روزشمار نخستین دوره مسابقات گرنداسلم آغاز شده است، رقابت هایی که هفت نماینده از کشورمان جواز حضور در آن را به دست آورده اند.

این رقابت ها در چهار وزن المپیکی برگزار می شود که تیم مردان ایران در سه وزن و تیم بانوان در دو وزن روی شیاپ چانگ حاضر خواهند شد. امتیازات این مسابقات در راه کسب سهمیه به کمک هوگوپوشان می آید و همین موضوع اهمیت مسابقات را دوچندان می کند.

با توجه به اینکه زمان زیادی تا آغاز گرنداسلم نمانده، نگاهی خواهیم داشت به نمایندگان کشورمان که قرار است در این میدان حضور داشته باشند.

سونامی، در انتظار طوفان در چین

فرزان عاشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم ایران نیازی به معرفی ندارد. تکواندوکاری که در هر میدانی طوفان به پا می کند و از همین رو لقب سونامی را به او داده اند. لقبی که البته جهانی هم هست و همه او را با آن می شناسند.

فرزان در 5 آذر 1375 در تنکابن متولد شده است. او از شش سالگی برای پر کردن اوقات فراغتش به کلاس تکواندو رفت اما علاقه‌اش آنچنان به این ورزش زیاد شد که در اوج جوانی به تیم ملی بزرگسالان راه یافت. از وقتی فرزان استارت مدال آوری را در میادین زد همیشه یکی از پایه های اصلی تیم در مسابقات بود. به نوعی می توان گفت فرزان وزن 58- کیلوگرم را بیمه کرده است.

نکته جالب درباره فرزان این است که او در رده نوجوانان مدالی کسب نکرده اما با آمدنش به رده بزرگسالان به یک ستاره تبدیل شد و مدالی نماند که او در کارنامه اش نداشته باشد. فرزان با مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون طوفانی به پا کرد تا نشان دهد لقب سونامی که بعدها به او دادند، شایسته اش است.

فرزان دارنده سه مدال طلا، سه نقره و دو برنز در مسابقات گرندپری، طلای قهرمانی جهان، طلای قهرمانی آسیا، طلای بازی های آسیایی، طلای قهرمانی باشگاه های آسیا و برنز جام جهانی است. سونامی سهمیه گرنداِسلم را به واسطه صدرنشینی اش در رنکینگ وزن 58- کیلوگرم کسب کرده است.

جوان درخشان 58- کیلوگرم

ابراهیم صفری دیگر نماینده وزن 58- کیلوگرم ایران است که سهمیه مسابقات گرنداسلم را به دست آورده است.

ابراهیم از آن جوان هایی است که توانسته توانایی های خود را به خوبی به نمایش بگذارد. ابراهیم استارت مدال آوری خود برای تکواندو را از رده نونهالان آغاز کرده و حالا به دنبال آن است که زیر پا آوردن سکوی رده بزرگسالان را هم تجربه کند. صفری در انتخابی گرنداسلم مدال نقره گرفت تا راهی چین شود.

ابراهیم در کارنامه خود دو نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان و مدال طلای مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی آسیا را دارد.

یعقوبی، جوان پر امید

ابوالفضل یعقوبی دیگر جوان پرامید و البته پرمدال تکواندوی ایران در وزن 68- کیلوگرم است. یعقوبی هم سن و سال فرزان و متولد 7 دی 1375 در ساری است. ابوالفضل که از رده نوجوانان خود را به تیم ملی رساند، در این رده سنی طلای قهرمانی غرب آسیا 2011، طلای قهرمانی جهان 2012، نقره بازی های آسیایی 2013 و نقره قهرمانی آسیا 2013 را به دست آورده است.

یعقوبی در بزرگسالان برنز قهرمانی جهان، یک نقره و دو برنز از مسابقات گرندپری، نقره قهرمانی آسیا، دو طلا در قهرمانی باشگاه های آسیا و یک طلا هم در مسابقات ارتش های جهان به نام خود زده است. یعقوبی به جز مدال نقاط درخشان دیگری هم در کارنامه خود دارد و آن هم چیزی نیست جز شکست دادن بزرگان تکواندو از جمله الکسی دنیسنکو روسیه، جوادآچاپ از بلژیک و ثروت تزگل ازترکیه.

با این حال در کارنامه یعقوبی مدال تمام مسابقات دیده می شود و به نظر می رسد او از حالا جای مدال نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم را در کلکسیون مدال هایش باز کرده است. یعقوبی با نقره انتخابی گرنداسلم سهمیه مسابقات را به نام خود زد.

جوان ترین شاگرد بی باک

میرهاشم حسینی تکواندوکار اهل میانه و متولد 1377 است. به این ترتیب او عنوان جوان ترین شاگرد مهدی بی باک در میدان گرنداسلم را به خود اختصاص داده است. جوان رعنای تیم ملی تکواندو در حالی خود را آماده اعزام به مسابقات گرنداِسلم می کند که سال خوبی را پشت سر گذاشته است. او اردیبهشت در جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کرد و قهرمان شد، در تیر ماه راهی میدان جهانی شد و با نایب قهرمانی به کارش پایان داد. حسین درست دو ماه بعد در مسابقات دانشجویان جهان بر سکوی قهرمانی ایستاد تا ورودش به گرنداسلم طلایی باشد. میرهاشم در انتخابی گرنداسلم مدال برنز کسب کرده بود. طلای قهرمانی آسیا در رده نوجوانان و طلای قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان دیگر عناوین این هوگوپوش با آتیه کشورمان است.

مدال های مردانه سجاد

سجاد مردانی متولد 10 تیر 1367 از دل یک خانواده ورزشی و البته تکواندوکار بیرون آمده است و از 7 سالگی شروع به یادگیری تکواندو کرده است. علاقه سجاد به تکواندو تا اندازه ای است که به خاطر نداشتن حریف تمرینی در شهر محل سکونتش (مشکین شهر) سختی رفت و آمد به اصفهان را به جان خرید که در نهایت مزدش را هم گرفت. او سال 83 به عنوان نماینده اصفهان در قهرمانی کشور شرکت کرد و با ایستادن روی سکوی نخست مسابقات اولین مدالش را از تکواندو گرفت.

سجاد بعد از آن به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد و خودش را تا تیم بزرگسالان بالا کشید. او که در وزن 80+ کیلوگرم اغلب مشکل حریف تمرینی داشت، هیچ وقت از پا ننشست و همیشه یکی از امیدهای کسب مدال در میادین بین المللی بوده و هست. سجاد سال گذشته با کسب مدال طلای گرندپری خیلی زود نام خود را وارد لیست مسافران گرنداِسلم کرد.

بیشترین مدال های سجاد از مسابقات گرندپری گرفته شده است. او دو طلا، یک نقره و چهار برنز از این مسابقات کسب کرده است. همچنین نقره قهرمانی جهان، برنز قهرمانی آسیا، طلای قهرمانی باشگاه های آسیا و طلا و نقره قهرمانی ارتش های جهان دیگر مدال های مردانی است.

از طلای باکو تا سهمیه گرنداِسلم

ناهید کیانی یکی از دو نماینده بانوان ایران در مسابقات گرنداِسلم است. کیانی که متولد 10 مرداد 1377 است، انگیزه زیادی در نخستین دوره مسابقات گرنداسلم دارد. او همین امسال در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کرد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد. او که با مدال نقره انتخابی، بلیت چین را گرفت در حالی راهی گرنداسلم می شود که موفقیت از او دور نیست. کیانی مدال برنز قهرمانی آسیا 2016، برنز بازی های یونیورسیاد 2017، برنز قهرمانی نوجوانان جهان و طلای قهرمانی آُسیا نوجوانان را نیز در کارنامه دارد.

 

پوراسماعیل به دنبال مدال چهارم

مهرو کمرانی در تیم دو نفره اش یک شاگرد جوان دیگر هم دارد. زهرا پوراسماعیل که متولد 1379 است و سه مدال در رده سنی نوجوانان کسب کرده است. او در کارنامه درخشان خود سه مدال طلا در دو دوره مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی آسیا دارد.

پوراسماعیل که جواز حضور در گرنداِسلم را با حضور در مسابقات انتخابی به دست آورد، نایب قهرمانی این مسابقات را هم دارد.

آماده رقابت با بهترین ها

هفت نماینده تکواندوی ایران که ترکیبی جوان، پرتلاش و پرامید را تشکیل داده اند، با هدایت مهدی بی باک و مهرو کمرانی وارد مسابقات می شوند. میدانی که هم از نظر جوایز مالی و هم امتیازی اهمیت بسیار زیادی دارد و امید می رود این ترکیب در چهار سری مسابقات گرنداسلم مثل همیشه بدرخشد و اولین دوره مسابقات را با نام خود در تاریخ ثبت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز