به خاطر پول از تیم ملی نرفتم؛

نکونام: استقلالی ام اما از بی‌احترامی نمی‌گذرم/ بهتر است من را مقابل مردم قرار ندهند

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۰:۳۴:۴۸
کد خبر: ۶۵۷۸۸۴
نکونام: استقلالی ام اما از بی‌احترامی نمی‌گذرم/ بهتر است من را مقابل مردم قرار ندهند
سرمربی خونه به خونه می‌گوید معروف بودن یا نبودن بازیکنانش در زمین برای او اهمیتی ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جواد نکونام در تمرین تیم فوتبال خونه به خونه و در جمع خبرنگاران، گفت‌: در حال‌ حاضر در تهران و در اردوی آماده سازی هستیم. به طور کلی شرایط تیم خوب است. در حال‌ تمرین هستیم تا برای بازی با مس رفسنجان آماده شویم. با توجه به این که تیم امید ما قهرمان کشور شده بود سیاست باشگاه استفاده از بازیکنان تیم امید باشگاه بود. میانگین سنی ما پایین است. به نظر من اسامی در زمین فوتبال بازی نمی‌کنند و شهرت بازیکن اهمیتی برای من ندارد. بازیکنان من کیفیت خوبی دارند و همه آنها برای من معروف هستند. تمرکز ما در حال‌ حاضر روی لیگ است و زمانی که به مسابقات جام حذفی نزدیک شدیم، تلاش می‌کنیم که در آن جا هم موفق شویم. هر چند که تا این جای کار هم خیلی خوب عمل کردیم.

سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه در خصوص وضعیت تیمش در جام حذفی، بیان‌ کرد: تیم استقلال خوزستان شرایط خوبی دارد و این بازی در زمین آنها برگزار می‌شود. وقتی توانستیم دو تیم لیگ برتری را در جام حذفی حذف کنیم، قطعا به فینال و قهرمانی هم فکر می‌کنیم اما شرایط بسیار سخت است. من نمی‌خواهم مشکلات لیگ برتر و لیگ یک را با هم مقایسه کنم. در لیگ یک به غیر از یک بازی، داوران قضاوت خوبی را در بازی‌های ما انجام دادند. فرقی هم نمی‌کرد که ما ببریم، ببازیم یا مساوی کنیم، به نظرم داوری‌ها عالی بوده است. نکته امیدوار کننده این است که تمام داورانی که در لیگ یک سوت می‌زنند در سطح لیگ برتر هستند. من فکر می‌کنم که آینده داوری ما خیلی روشن است. 

او در خصوص تغییرات پی در پی مربیان در فوتبال هم گفت: به نظر من ساده‌ترین کار، تغییر مربی است. باید صبر و تحمل مسئولان بالا برود. فوتبال ایران را نمی‌توان با فوتبال اروپا مقایسه کرد. آنها وقتی می‌خواهند یک مربی را برای تیمشان انتخاب کنند، شناخت کاملی از توانایی‌های او دارند. بوروسیادورتموند از اول فصل در بسیاری از بازی‌ها نتایج بدی گرفت اما باز هم مدیریت باشگاه از سرمربی حمایت کردند و زمانی که شرایط بسیار بد شد مربی را تغییر دادند. تغییر مربی در اروپا برعکس ایران در آخرین مرحله اتفاق می‌افتد.

نکونام در مورد اظهار نظر کارلوس کی‌روش مبنی بر این که بازیکنان ایرانی توانایی بیش از ۶۰ ‌دقیقه دویدن را ندارند، خاطرنشان کرد: من بازیکن ملی‌پوش ندارم که بخواهم در مورد آنها نظر دهم ولی آمادگی بازیکنان در جام جهانی حرف اول را می‌زند.

مربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال درخصوص نحوه خروجش از تیم‌ ‌ملی هم، گفت‌: هر کسی که می‌گوید من به خاطر پول از تیم‌ ‌ملی رفته‌ام، صحبت کند تا جوابش را بدهم. دوست ندارم در خصوص آن اتفاقات صحبت کنم. من زمانی بازیکن و مربی تیم‌ ‌ملی بودم و برای فوتبال کشورم زحمت کشیدم. در حال‌ حاضر هم برای تیم‌ ‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

نکونام در پاسخ به این پرسش که آیا برای رفتن به تیم تراکتورسازی تبریز و جانشینی گل‌محمدی با او صحبتی شده است یا خیر؟ بیان‌ کرد: با من صحبتی نشده است. تبریز از لحاظ تماشاگر و علاقمندی فوتبال از پتانسیل‌ بالایی برخوردار است و هواداران روی تیم‌شان تعصب دارند. وقتی قبل از شروع فصل با من صحبت کردند، با تمام وجود دوست داشتم به آن جا بروم، چون شهر تبریز را بسیار دوست دارم ولی در حال‌ حاضر هیچ صحبتی با من نشده است و تمام تمرکزم بر روی تیم خودم یعنی خونه به خونه است.

سرمربی خونه به خونه درباره وضعیت تیمش، گفت‌: از روز اول گفتم که بازی به بازی پیش می‌رویم. در لیگ یک امسال به نظر من هفت مدعی صعود به لیگ برتر وجود دارد و تیم صعود کننده نیز از الان مشخص نیست. شرایط برای صعود بسیار سخت است. حذف لیگ برتری‌ها به دست تیم‌های لیگ یک گواه قدرت لیگ یک است. تیم‌های بزرگی همچون ذوب آهن و تراکتورسازی از جام حذفی حذف شدند و تیم خون به خونه هنوز در جام حذفی است. امیدوارم که در پایان فصل ما تیم صعود کننده به لیگ برتر باشیم.ما سه بازیکن جدید را جذب کرده‌ایم و فکر می‌کنم که یک بازیکن دیگر را هم جذب کنیم.

نکونام درمورد مدعیان قهرمانی در لیگ برتر، اظهار کرد: به نظر من استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی هستند. امسال از قدرت تراکتورسازی نمی‌توان به راحتی عبور کرد. شرایط سپاهان هم روز به روز بهتر می‌شود. سپاهان از لحاظ کیفیت بازیکن در حد قهرمانی لیگ برتر است. نمی‌توان در حال‌ حاضر با قطعیت گفت‌ که چه تیمی قهرمان می‌شود. امیدوارم که استقلال به پیشرفتش ادامه‌ دهد و فاصله‌اش را با صدر جدول رده‌بندی کمتر کند. پیشرفت استقلال و پرسپولیس در پیشرفت فوتبال ایران تاثیر مثبت می‌گذارد.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران درخصوص طلبش از این تیم، گفت‌: من نامه زدم ولی جوابی دریافت نکردم. بعد از آن به کمیته‌ انضباطی شکایت کردم. اگر روزی برسد که نامه‌ای از AFC یا فیفا در خصوص طلب من و محرومیت احتمالی استقلال به دست باشگاه برسد و مسئولان باشگاه بخواهند مرا در مقابل مردم قرار دهند، من هم بلدم که چگونه با آنها برخورد کنم. من مذاکرات بسیاری با مسئولان استقلال انجام داده‌ام تا مسالمت آمیز این موضوع حل و فصل شود.

او ‌اضافه کرد: درخواست اولیه من این بود که باشگاه فقط مالیات من را پرداخت کنند و من مابقی طلبم را ببخشم ولی آنها حتی این خواسته من را نیز انجام ندادند. به همین دلیل من تمام طلبم را از استقلال می‌گیرم. من بازیکن استقلال بودم اما این دلیل نمی‌شود که از بی احترامی مسئولان باشگاه بگذرم. به من بی احترامی شده و من این موضوع را پیگیری می‌کنم. مسئولان باشگاه اهمیتی به پرداخت طلب بازیکنان استقلال نمی‌دهند و عوض آن مصاحبه می‌کنند که فلان بازیکن و فلان مربی می‌خواهد استقلال را محروم کند. ما فقط می‌خواهیم حقمان را دریافت کنیم و مقابل این بی احترامی‌ها را بگیریم. منظورم از بی احترامی این است که کسی از راه برسد و مدیرعامل باشگاه شود و جواب پیامک و ایمیل جواد نکونام با این همه سابقه را ندهد. هر کسی باید جای خودش باشد و مردم باید متوجه شوند که مدیرانی که به این باشگاه می‌آیند دلشان برای استقلال نمی‌سوزد. همه مدیران باشگاه تیم را با بدهی تحویل مدیر بعدی می‌دهند.

او درخصوص اظهارنظر افتخاری، مدیرعامل استقلال مبنی بر این که زمانی که نکونام به فوتبال آمد، من سرپرست تیم‌ ‌ملی بودم، گفت‌: من که این موضوع را به یاد ندارم. البته خیلی‌ها در فوتبال آمده و رفته‌اند. مهم این است که اسم‌تان به نیکی باقی بماند.

نکونام درخصوص برخی مشکلات در لیگ یک هم بیان‌ کرد:  توجه به لیگ یک کمتر از لیگ برتر است. با توجه به آن چیزی که من شنیده‌ام شرایط لیگ امسال نسبت به گذشته بهتر شده و امیدوارم که این پیشرفت ادامه‌ داشته باشد.

بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی درخصوص قرعه ایران در جام جهانی گفت‌: پرتغال و ‌اسپانیا مدعی جام جهانی هستند و شرایط بسیار سخت است. آرزوی همه ما ایرانیان صعود به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

نکونام در پایان درخصوص مشکلاتی که در مسیر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی وجود دارد، گفت‌: هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم و فقط باید امیدوار باشیم که شرایط استقلال و پرسپولیس بهتر شود تا در نهایت شرایط فوتبال ملی ما پیشرفت کند.

نظر شما