آئین نامه نهایی برگزاری مسابقات مدارس و برنامه سال ۹۷ تصویب می‌شود؛

بابوئی: تعامل جدی با وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار دارد

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۱:۳۱:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۹۳۸
بابوئی: تعامل جدی با وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار دارد
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی از تصویب آئین نامه برگزاری المپیاد ورزشی مدارس خبر داد و گفت: استان های واجد شرایط برگزاری می توانند میزبانی این دوره را بر عهده بگیرند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین بابوئی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، از تعامل جدی و روز افزون این فدراسیون با وزارتخانه خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تعامل با وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در دستورکار جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی این فدراسیون برای رشد ورزش دانش آموزی استان ها، خاطرنشان کرد: پیشنهادی به عنوان طرح اولیه آماده و با حضور 6 نفر از مسئولان استانی ورزش دانش آموزی، از لحاظ فرهنگی، ورزشی و فنی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت پیشنویس آن آماده شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی ادامه داد: این پیش نویس را در کمیته فنی که هفده نفر از معاونین و هیات های استانی در آن دعوت بودند، بررسی کردیم که جمع بندی نهایی آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

بابوئی موضوعاتی نظیر استعدادیابی، قهرمانی، انتخاب تیم های دانش آموزی برای اعزام به رقابت های برون مرزی و نکات فرهنگی را از مهم ترین نکات مورد بررسی در این کمیته عنوان کرد که اگر مورد تائید قرار بگیرد به سراسر کشور ابلاغ می شود.

این مقام مسئول بررسی و تصویب نهایی آئین نامه برگزاری مسابقات و بررسی و تصویب آئین نامه انجمن های ورزشی دانش آموزی را دو دستور جلسه ای بیان کرد که در کمیته فنی مورد بحث قرار می گیرند.

وی در ادامه استعدادیابی از سنین پایه را مورد تاکید قرار داد و گفت: به همین منظور المپیاد ورزش دانش آموزی در دو فاز درون مدرسه ای و المپیاد سراسری کشور هر ساله برگزار می شود که این راهی موثر برای کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان است.

بابویی با بیان این که در المپیاد ورزشی مدارس تابستان گذشته نوزده هزار دانش آموز شرکت کردند، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت عظیم برای استعدادیابی، باید المپیادهای دانش آموزی با محوریت وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و کمک همه فدراسیون ها در راستای استعدادیابی و به منظور ورود نخبه های ورزشی به تیم های ملی برگزار شود.

رئیس فدراسیون ورزش های دانش آموزی همچنین تاکید کرد: با جدیت به دنبال ورود رشته های ملی و پرطرفدار مانند کشتی، وزنه برداری، دوچرخه سواری کوهپیمایی و... به المپیاد مدارس هستیم که این مهم نیازمند هم افزایی فدراسیون های مربوطه است.

وی در ادامه با اشاره به بیست رشته تحت پوشش فدراسیون دانش آموزی، گفت: فدراسیون های مختلف در رده های سنی فعالیت دارند و ما نیز 20 رشته را در رده پایه پوشش می دهیم که این نوعی موازی کاری است. به دنبال این هستیم تا به جای برگزاری این مسابقات جزیره ای، همه را متمرکز کنیم.

بابویی در پایان از اعزام دانش آموزان پسر مقطع متوسطه در رشته هندبال به مسابقات دوحه قطر خبر داد و افزود: با یاری مسئولان و دیگر فدراسیون ها در تلاشیم اعزام های برون مرزی بیشتری را برای کسب تجربه دانش آموزان و تقویت تیم ها در برنامه های خود داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز