هفته‌ای حساس در لیگ دسته یک والیبال؛

جدال برای کسب سهمیه پلی‌آف

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۳:۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۰۷۹
جدال برای کسب سهمیه پلی‌آف
هفته دوازدهم لیگ دست یک روز چهارشنبه 20 دیماه در حالی با 7 دیدار پیگیری می شود که چندین تیم در صورت پیروزی برابر حریفان صعودشان به مرحله پلی آف قطعی می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هفته پنجم دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یک مردان جام شهید «محسن حججی» روز چهارشنبه 20 دیماه با هفت دیدار در شهرهای ارومیه، بابلسر، مهاباد، کرمان، اردکان و تهران (دو دیدار) پیگیری می شود.

در گروه یک این رقابت ها تیم راه یاب ملل که با هشت برد و 25 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، میهمان مقاومت مهاباد است. نماینده مهاباد با سه برد و 10 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد و در صورتی که راه یاب ملل در این مسابقه خارج از خانه به پیروزی دست یابد، صعودش به مرحله پلی آف قطعی می شود.

دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود راه یاب شده بود و این هفته نماینده مهاباد در اندیشه جبران بازی دور رفت است. البته مقاومت مهاباد دیگر امیدی برای کسب سهمیه مرحله پلی آف ندارد و سه بازی دیگر در لیگ دسته یک امسال دارد.

تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه نیز که با هشت برد و 22 امتیاز در رتبه دوم جدول این گروه قرار دارد، این هفته میزبان بیمه رازی نور است که با یک برد و دو امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. پیروزی در این دیدار نیز حکم صعود قطعی نماینده ارومیه به مرحله پلی آف را به همراه دارد و از سوی دیگر تیم بیمه رازی نور نیز امیدش برای کسب سهمیه از بین رفته است. به همین دلیل تیم ارومیه امید زیادی به کسب پیروزی در این مسابقه دارد. مسابقه رفت دو تیم سه بر دو به سود بیمه رازی شد و جوانان ارومیه در این مسابقه به دنبال جبران این نتیجه نیز هستند.

تیم ملوان تهران که با 4 برد و 10 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد و هنوز برای حضور در مرحله پلی آف امید دارد، این هفته در شهر تهران میزبان شهرداری قزوین خواهد بود. ملوان برای حضور در مرحله پلی آف باید در سه دیدار باقی مانده دور مقدماتی فاتح میدان باشد و اگر در مسابقه با نماینده قزوین نتیجه را واگذار کند دیگر امیدی به صعود نخواهد داشت. تیم شهردای قزوین در حال حاضر با هفت برد و 20 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد و دیدار رفت دو تیم نیز سه بر یک به سود شهرداری قزوین شد.

در چهارمین دیدار هفته دوازدهم لیگ دسته یک تیم های توپکاه بابلسر و کاله جوان در شهرآورد استان مازندان و در شهر بابلسر به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی در این مسابقه برای دو تیم اهمیت زیادی دارد. این مسابقه مهمترین دیدار گروه یک محسوب می شود زیرا کاله جوان (هفت برد و 19 امتیاز) و توپکاه بابلسر (شش برد و 21 امتیاز) در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند و فاتح این دیدار رتبه چهارمی اش در پایان هفته دوازدهم قطعی می شود.

البته تیم توپکاه در صورت پیروزی برابر کاله جوان در بازی خانگی و شکست تیم شهرداری قزوین برابر ملوان، به رتبه سوم جدول نیز صعود می کند. دیدار رفت دو تیم کاله جوان و توپکاه بابلسر سه بر دو به سود کاله شد و به نظر می رسد که این تیم این هفته در بازی خارج از خانه میدان سختی برابر توپکاه داشته باشد.

در گروه دوم لیگ دسته یک و در هفته دوازدهم سه دیدار برگزار می شود که در نخستین مسابقه این گروه تیم های شهروند اراک و عقاب نهاجا در تهران به مصاف یکدیگر می روند. شهروند اراک با هفت پیروزی و 22 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و عقاب نها با سه برد و 8 امتیاز در جایگاه ششم است. مسابقه دور رفت دو تیم سه بر یک به سود اراکی ها شد و بازیکنان عقاب در این مسابقه به دنبال جبران نتیجه دور رفت در بازی خانگی هستند.

تیم صنایع اردکان که با 6 برد و 19 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد و یک بازی نسبت به تیم صدرنشین کمتر انجام داده است، این هفته در اردکان میزبان پالایش نفت تهران است. نفتی ها با 5 برد و 16 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند و شکست در این مسابقه شرایطشان را برای صعود سخت می کند چون لاستیک بارز کرمان با پنج برد و 14 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به پالایش در جایگاه پنجم است. مسابقه دور رفت دو تیم اردکان و پالایش سه بر صفر به سود نماینده آبادان شد و اردکانی ها این هفته به دنبال جبران این نتیجه هستند.

تیم های لاستیک بارز کرمان و کریمه قم در آخرین مسابقه هفته پنجم دور برگشت لیگ دسته یک در کرمان به مصاف یکدیگر می روند. نماینده کرمان با پنج برد و 14 امتیاز در رتبه پنجم است و برای صعود به مرحله پلی آف محکوم به شکست تیم کریمه قم است که در انتهای جدول این گروه قرار دارد و دیگر امیدی به صعود نیز ندارد. تیم گل گهر سیرجان که با شش برد و 17 امتیاز در رتبه سوم گروه دوم لیگ دسته یک قرار دارد، این هفته استراحت دارد.

برنامه کامل هفته دوازدهم لیگ دسته یک به قرار زیر است:

گروه یک:

ارومیه، ساعت 15: شهرداری جوان ارومیه – بیمه رازی نور

مهاباد، ساعت 15: مقاومت مهاباد – راه یاب ملل مریوان

بابلسر، ساعت 16: توپکاه بابلسر – کاله جوان

تهران، ساعت 16: ملوان تهران – شهرداری قزوین

گروه دوم:

کرمان، ساعت 16: لاستیک بارز کرمان – کریمه قم

تهران، ساعت 16: عقاب نهاجا – شهروند اراک

اردکان، ساعت 16: صنایع اردکان – پالایش نفت آبادان   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز