سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان خبر داد؛

شناسایی چهره‌های جدید در خلال بازی‌های مقدماتی لیگ

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۰:۰۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۰۳۵۷
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان درخصوص حضورش در رقابتهای مقدماتی لیگ والیبال نشسته بانوان صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سلیمانی گفت: اتفاق خوبی بود که توانستم همزمان با برگزاری دو دوره از مسابقات مقدماتی که به میزبانی اهواز و مشهد بود، از نزدیک دیدارها را دنبال و عملکرد بازیکنان، اعم از ملی پوشان و سایر ورزشکاران را رصد کنم.ایرادات تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان در حین مسابقات به آنها تذکر داده شد و اینکه می دیدم در بازی های بعد اصلاح شده و به این مسائل دقت می کنند برای من بسیار جای خوشحالی دارد که تا این اندازه ورزشکاران دنبال تغییرات و بهبود شرایطشان هستند.

سرمربی تیم ملی افزود: این مساله در خصوص مربیان هم بود و اگرچه همه ی این عزیزان توانمند هستند اما با در میان گذاشتن یک سری نکات به این کمک می شود که در آینده هم کارخودشان در استان ها و هم کار ما در تیم ملی راحت تر باشد.

وی تصریح کرد: از نکات جالب این بود که تعدادی از بازیکنان تیم ملی که در اردو شرایط خوبی نداشتند، عملکرد بسیار بهتری در مسابقات لیگ به نمایش گذاشتند و این مساله نشان دهنده ی این است که همه بازیکنان این مساله را دریافته اند که حاشیه ی امنی برای هیچ کس وجود ندارد و چه ورزشکاران باسابقه و چه ورزشکاران جوان مادامی که عملکرد خوبی دارند در تیم هستند و باید همیشه شرایط مطلوب خود را حفظ کنند.

سلیمانی خبر داد: نزدیک به 5 ورزشکار جدید نیز برای ذخیره تیم ملی انتخاب شده که به تدریج به اردوها دعوت می شوند و در مجموع باید گفت که اردوی بعدی با نزدیک به 20 درصد تغییر در ترکیب بازیکنان برگزار خواهد شد. البته در مورد بازیکنان جدید مساله ی کلاس بندی هم وجود دارد و با توجه به تغییراتی که ایجاد شده، حتی بازیکنان قدیمی هم باید مجددا کلاس بندی شوند.

سرمربی تیم ملی گفت: در مسابقات لیگ شاهد این بودم که ورزشکاران جوان زیادی به والیبال نشسته روی آورده اند و خوشحالم که این حجم از استقبال وجود دارد. باید روی این افراد جدید سرمایه گذاری کرد و همان طور که قبلا گفتم ورزشکاران جوانی که سال های قبل استعداد یابی کردیم، حالا به صورت فیکس در تیم هستند و این شرایط باید مدام تکرار شود و نیروهای جوان به تیم تزریق شوند و پشتوانه سازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استعداد یابی می توان به فعالیت های خوبی که در استان ها صورت می گیرد نیز اشاره کرد؛ به عنوان مثال خراسان رضوی حتی در سنین 9 سال هم ورزشکارانی را وارد این رشته کرده که اگرچه جای کار زیادی وجود دارد اما در آینده بازدهی آن بسیار مطلوب خواهد بود. حتی شنیده ام که در اصفهان هشت تیم در بخش بانوان تشکیل شده و این تیم ها بین خود مسابقات برگزار می کنند و این اقدام بسیار ارزشمند است و حتما در فرصتی که این رقابت ها برگزار شود از نزدیک آن ها را دنبال خواهم کرد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان برای رقابت های جهانی هلند و بازی های پاراآسیایی جاکارتا، آماده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز