سیما صدیقی:

کارگروهی برای بررسی مشکلات والیبال بانوان تشکیل شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۳:۵۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۰۵۸۵
کارگروهی برای بررسی مشکلات والیبال بانوان تشکیل شود
مربی بین المللی و کارشناس والیبال پیشنهاد داد که کارگروهی با حضور مربیان و بازیکنان با تجربه والیبال بانوان تشکیل تا مشکلات را مشخص و برای برطرف کردن آنها راهکار معرفی کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیما صدیقی درباره انتخاب احمد ضیایی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال و برنامه های پیش روی این رشته ورزشی گفت: به یقین اگر روند رو به رشد والیبال در مدیریت جدید ادامه یابد، همه خانواده والیبال نیز خوشحال می شوند.

وی با بیان اینکه والیبال مردان ایران در سال های اخیر فراز و نشیب داشته است، تصریح کرد: در مجموع والیبال مردان در این سال ها روند رو به رشد داشته که نشان از داشتن برنامه ریزی درست است و تغییر در عملکرد تیم های ملی و رده های سنی (فراز و نشیب) در ورزش طبیعی است. برحی ضعف ها وجود دارد که مدیریت جدید با بررسی و رفع آنها می تواند شرایط بهتری برای والیبال مردان فراهم سازد.

مربی بین المللی والیبال ایران با یادآوری همکاری خوب مربیان ایرانی و خارجی در تیم های مردان گفت: در تعامل آنان فرمت اصلی تغییر نکرده است، اما در والیبال بانوان اینگونه نبوده است.

وی با طرح این سئوال که چرا در چند سال اخیر نفرات متعددی به عنوان نایب رئیس بانوان معرفی شدند؟ گفت: رئیس جدید فدراسیون اگر بتواند علت اینکه نایب رئیس های فدراسیون طولانی مدت کار نکردند را مشخص کند، می تواند برای آینده والیبال بانوان نیز برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

صدیقی پیشنهاد داد که برای والیبال بانوان کارگروهی با حضور مربیان و بازیکنان با تجربه تشکیل تا مشکلات را مشخص و برای برطرف کردن آنها راهکار معرفی کنند.

مربی لیگ برتر والیبال بانوان تاکید کرد: والیبال بانوان خیلی آشفته است. در سالهای اخیر هر فردی که مسئولیت داشته بر اساس نظرات شخصی خود عمل کرده و از روش های متفاوتی برای رشد و توسعه والیبال بانوان استفاده شده است. فدراسیون نیز تا کنون بررسی نکرده که این تغییرات به چه دلیل بوده و کدام روش بهتر بوده است. به عنوان مثال مایدا برای چی آمد؟ و برای چی رفت؟

وی ادامه داد: اگر در والیبال بانوان بدون برنامه مشخص حرکت کنیم، در سال های آینده به مراتب مشکلات بیشتر می شود.

این کارشناس والیبال در ادامه به نبود حامیان مالی در والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: مهمترین دلیل نبود حامیان، مشکلات تبلیغاتی برای حامیان در ورزش بانوان است، اما فدراسیون والیبال می تواند با با استفاده از راهکارهای دیگر این مشکل را برطرف کند.

صدیقی همچنین به ضرورت جوانگرایی در تشکیلات اداری و اجرایی فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: در آموزش این اقدام شده و جواب داده است و اگر در دیگر کمیته ها انجام شود و از نفرات با انگیزه و با تجربه استفاده شود، قطعا شرایط بهتری در این رشته ورزشی حکمفرما خواهد شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال روز پنج شنبه هفتم دیماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد و دکتر احمد ضیایی با اکثریت آرا (43 از 44 رای) به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد.

نظر شما