ورزش ایران در مسیر پیشرفت؛

انتخابات آزاد و قانونی فدراسیون‌ها، ثمره دولت تدبیر و امید/ سلطانی‌فر به وعده خود عمل کرد

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۴۱۸
انتخابات آزاد و قانونی فدراسیون‌ها، ثمره دولت تدبیر و امید/ سلطانی‌فر به وعده خود عمل کرد
وزارت ورزش و جوانان از ماه‌های پایانی سال 95 تا به الان با برگزاری هجده مجمع انتخاباتی تکلیف فدراسیون‌هایی که مهلت قانونی و چهار ساله آنها به پایان رسیده بود و یا اینکه با سرپرست اداره می‌شدند را مشخص کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از فاکتورهای موفقیت در ورزش حضور مدیران توانمند و لایق است که بتوانند با استفاده و بهره‌گیری از بهترین ظرفیت‌های موجود مسیر پیشرفت ورزش را هموار سازند. ورزش ایران از گذشته همواره با چالش‌های بسیار زیادی همراه بود و همین امر باعث شد که ورزش کشورمان نتواند رشد و پیشرفت لازم را داشته باشد.

اتفاق مهمی که در کشور رخ داد این بود که از ابتدای دولت یازدهم و با توجه به اهمیتی که دکتر روحانی برای ورزش قائل بود و انتخاب فرد اصلح برای وزارت ورزش و جوانان راه روشنی برای ورزش ترسیم شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در همه زمینه‌ها توانستیم به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنیم. ولی با این وجود هنوز یک مشکل بزرگ در بدنه ورزش وجود داشت و این بود که بسیاری از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شدند و همین امر باعث به وجود آوردن حاشیه‌هایی شده بود. دکتر سلطانی‌فر از نیمه دوم سال 95 با حکم دکتر روحانی و رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر کرسی وزارت ورزش و جوانان نشست و طبق آن چیزی که در برنامه‌های اجرایی خود در مجلس شورای اسلامی قرائت کرده بود توانست خیلی زود ثبات را به فدراسیون‌ها بازگرداند و یکی از اولویت‌های کاری خود را بر مبنای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها گذاشت. زمان کمی در اختیار سلطانی‌فر بود که بتواند در واپسین ماه‌های دولت یازدهم برنامه‌ خود را اجرایی کند ولی با عزم راسخی که در این امر نشان داد موجب شد که نمایندگان مجلس در ابتدای دولت دوازدهم بازهم به او اعتماد کنند و با رای بالا او را روانه وزارت ورزش و جوانان کنند.

وزارت ورزش و جوانان از ماه‌های پایانی سال 95 تا به الان با برگزاری هجده مجمع انتخاباتی تکلیف فدراسیون‌هایی که مهلت قانونی و چهار ساله آنها به پایان رسیده بود و یا اینکه با سرپرست اداره می‌شدند را مشخص کرد. بسکتبال، کشتی، تکواندو، والیبال، ورزش‌های سه‌گانه، کوهنوردی، کبدی، بوکس، شنا- شیرجه و واترپلو، نجات غریق، چوگان، نابینایان، تیراندازی، هاکی، اسکیت، ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، هندبال و ژیمناستیک فدراسیون‌هایی بودند که در این مدت مجامع انتخاباتی آنها برگزار و در نهایت رییس جدید بر کرسی خود نشست. نکته حائز اهمیت در این انتخابات نحوه برگزاری مجامع بود که با دقت نظری که دکتر سلطانی‌فر و زیرمجموعه ایشان داشتند شاهد برگزاری انتخاباتی آزاد و بدون اعمال نفوذ بودیم. هرچند که بعضی از افراد و رسانه‌ها خواستند که برگزار شدن مجامع انتخاباتی را مهندسی شده قلمداد کنند، ولی در همه انتخاباتی که برگزار شد وزارت ورزش هیچ‌گونه دخالتی نداشت و تک‌تک اعضای مجامع این حق را داشتند که رای مورد نظر خود را درون صندوق بیاندازند.

 نیمی از فدراسیون‌هایی که در این مدت مجامع انتخاباتی آنها برگزار شده جزو فدراسیون‌های المپیکی ما هستند و افرادی نیز که انتخاب شدند اولا با رای حداکثری روانه فدراسیون خود شدند و در ثانی عملکرد مثبت آنها در ورزش آنقدر مشخص و مدیریت توانمندی داشته‌اند که باعث انتخاب آنها شود. انتخاب افرادی همچون رسول خادم و محمد پولادگر برای فدراسیون‌های کشتی و تکواندو که در زمان حضورشان در این فدراسیون‌ها عملکرد موفقی داشته‌اند نشان از قانونمند بودن و انتخاب درست اعضای مجمع دارد. با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا نداریم و همچنین باید برنامه‌ریزی دقیقی را برای حضور در المپیک 2020 توکیو انجام دهیم، مشخص شدن تکلیف فدراسیون‌ها بهترین اتفاقی بود که باید رخ می‌داد. قطعا رییس انتخابی جدید می‌تواند با آرامش به انجام امور اجرایی فدراسیون بپردازد و برنامه‌ خود را عملی کند. نکته مهم دیگر این است که هر رییس فدراسیون بعد از 24 ساعت حکم ریاست خود را از دکتر سلطانی‌فر دریافت کرد و دیگر همچون گذشته نیست که روسای فدراسیون‌ها بعد از گذشت چندماه حکم خود را دریافت کنند. همین امر باعث می‌شود رییس انتخابی جدید از روز اول استقلال لازم برای انجام امور را داشته باشد و کادر اجرایی خود را انتخاب کند.

نظر شما