نمایندگان پایتخت درخشیدند؛

دوومیدانی ایران زیر پای تهرانی‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۸:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۵۶۶
دوومیدانی ایران زیر پای تهرانی‌ها
تیم دوومیدانی مردان استان تهران نیز همانند تیم بانوان در رقابت های داخل سالن قهرمانی کشور به مقام نخست دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از قهرمانی تیم دوومیدانی بانوان استان تهران در رقابت های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن کشور که حکم انتخابی تیم ملی را برای حضور در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا را داشت، این بار تیم دوومیدانی مردان استان تهران نیز همانند تیم بانوان در رقابت های داخل سالن قهرمانی کشور به مقام نخست دست یافت. در این رقابت ها که طی روز 21 و 22 دی ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد بعد از تیم تهران، تیم های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، محمدمحسن ربانی قهرمان سابق آسیا هدایت تیم تهران را در این رقابت ها برعهده داشت کسی که هفته گذشته در مسابقات بانوان ضمن هدایت تیم بانوان دو ورزشکار او به نام های سپیده توکلی در پرش ارتفاع و مهسا میرزا طبیبی در پرش با نیزه موفق به ثبت رکورد جدید ملی شدند. 

نکته جالب توجه در این مورد اختلاف قابل توجه امتیاز تیمی به امتیاز بین تیم قهرمان با تیم هایی که در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند است که این اختلاف در بخش بانوان حدود 26 امتیاز و در بخش آقایان 17.5 امتیاز بود که این در جای خود می تواند حامل پیام های زیادی برای دوومیدانی باشد بدین معنا که فاصله دوومیدانی ما در استان های مختلف به گونه ای زیاد شده و این نتیجه تلنگری است برای مسئولین هیأت های استانی تا تدبیری برای کم کردن این فاصله بین تیم خود و استان قهرمان این رقابت ها یعنی تهران بیاندیشند.

البته در این بین نباید از غیبت چند ورزشکار نام آشنا و ملی پوش این رشته ورزشی در این رقابت ها چشم پوشی کرد که البته این غیبت با اجازه فدراسیون دوومیدانی بوده تا این ورزشکاران کسانی همچون (کیوان قنبرزاده- حسن تفتیان- رضا قاسمی- حسین کیهانی- علی خدیور و یکی دو چهره دیگر) بتوانند با آرامش خیال بهتری خود را برای حضوری مقتدرانه در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا که از روز 12 بهمن ماه در کشور عزیزمان برگزار خواهد شد آماده کنند.

 

نکته دیگری که در این مسابقات نظر خیلی از کارشناسان دوومیدانی را به خود جلب کرد نتیجه مطلوب دو ورزشکار نوجوان و جوان دوومیدانی کشورمان بود جایی که در ماده هفتگانه محمد معتمدنیا از استان تهرانَ که برای اولین بار بود در یک رقابت حاضر می شد و همچنین هدایت او برعهده یکی از مربیان خوب استان تهران یعنی امید عباس نیک نیز هست موفق شد در بین تمام ورزشکاران رده سنی بزرگسالان در جایگاه سوم قرار بگیرد این در حالی است که نمایش این ورزشکار به خصوص در ماده پرش با نیزه هفته گانه تحسین همگان را به دنبال داشت. 

امید می رود که با ادامه روند رو به رشد این نوجوان مستعد شاهد درخشش وی در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا که در سال آینده برگزار می شود باشیم. همچنین در ماده پرش طول علیرضا خالدی از استان خوزستان بود که با عملکردش همه را متعجب کرد او در حالی توانست با رکورد 7 متر و 38 سانتیمتر قهرمان این رقابت ها شود و رکورد ملی رده سنی جوانان را با همین رکورد نیز ارتقاء دهد که بزرگانی همچون محمد ارزنده رکورددار ماده پرش طول کشور و سبحان طاهرخانی قهرمان بازی های ساحلی آسیا نیز در این رقابت حضور داشتند و از این حیث کار او بسیار با ارزش و قابل تحسین است.

در مورد دیگر باید به متوسط بودن سطح آمادگی برای برگزاری این رقابت ها اشاره کرد به خصوص اشکالاتی که در بحث داوری دیده می شد. امیدواریم در زمان باقیمانده تا آغاز رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا با تدبیر مسئولین به آمادگی صددرصدی در این موضوع نیز برسیم تا بتوانیم به گونه ای شایسته میزبان کشورهای حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا باشیم.

در پایان لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که دوومیدانی ما به خصوص در بخش استانی نیازمند توجه بیش از پیش ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون دوومیدانی به هیأت های آنهاست تا این هیأت ها هم بتوانند با در اختیار داشتن بودجه و امکانات و شرایط لازم ورزشکاران خود را هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان مورد حمایت قرار دهند تا اینکه شاهد این موضوع باشیم که سطح کیفی ورزشکاران دوومیدانی افزایش یابد که به طور قطع نتیجه این توجهات و پیشرفت ها به سود مجموعه دوومیدانی کشور خواهد بود. 

کاری که به نظر می رسد که هیأت دوومیدانی استان تهران با حضور مسئولین جدید در آن آغاز شده و امیدواریم این امر روز به روز بهتر و باکیفیت بیشتر به پیش برود. 

نویسنده: طاهر کاظمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز