دختران تکواندو مسابقات انتخابی پیش رو دارند

کمرانی: ۳ ثانیه غفلت، فینال را از کیانی گرفت

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۹:۳۱:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۸۱۴
کمرانی: ۳ ثانیه غفلت، فینال را از کیانی گرفت
سرمربی تیم ملی تکواندو زنان گفت: کیانی در این رقابت‌ها مبارزات خوبی را به نمایش گذاشت و شایستگی این را داشت که به فینال مسابقات گرنداِسلم راه پیدا کند اما با 3 ثانیه غفلت فینال را از دست داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان و در اوزان المپیکی به میزبانی «ووشی» چین برگزار می شود. این رقابت‌ها به صورت سری انجام می‌شود که زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی به عنوان دو نماینده دختران تکواندو ایران جواز حضور در این رقابت‌ها را داشتند. نمایندگان کشورمان شاید در این رقابت‌ها نتوانستند مدالی بدست آورند اما نباید موفقیت آنها را نادیده گرفت و تیم دو نفره دختران کشورمان در این مسابقات توانستند عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارند.

مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان با اشاره به رقابت‌های ناهید کیانی در این دوره از مسابقات گفت: ناهید در این رقابت‌ها مبارزات سنگینی را پشت سر گذاشت و در پیکار نخست توانست نماینده صربستان که نایب قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد با اختلافی زیاد به زانو در آورد. در دیدار دوم نیز تکنیک‌های خوبی را به نمایش گذاشت و تکواندوکار مدعی کره‌ای را مغلوب خودش کرد.

وی افزود: عملکرد کیانی در این رقابت‌ها تا دیدار سوم که به مصاف هوگوپوش صربستان رفت خیلی خوب بود. ناهید در این مبارزه تا پایان راند 3 با اختلاف امتیاز زیادی از این هوگوپوش جلو بود اما در ثانیه‌های پایانی با یک اخطار کار به تساوی کشید و اگر در راند طلایی 3 ثانیه غفلت نمی کرد می توانست به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

سرمربی جوان و خوش فکر کشورمان تصریح کرد: در دیدار رده بندی سعی کردیم ناهید را از نظر روحی حمایت کنیم اما متاسفانه نتیجه آنطور که در نظر داشتیم پیش نرفت. خیلی از نقاط ضعف کیانی برطرف شده و در این مدت پیشرفت چشمگیری داشته و تنها با اراده راسخ خودش در این جایگاه قرار گرفته است اما فکر می‌کنم احساسی بودن ناهید در زمین مبارزه دوباره کار دست او داد.

 

 

 

 

کمرانی با بیان اینکه کیانی تمام تلاشش را کرد تا مدال طلا کسب کند، افزود: ناهید در این مسابقات عملکرد از خوبی از خود نشان داد و توانست تمریناتی که پشت سر گذاشته به خوبی اجرا کند؛ شرمنده هستم که دست خالی از این میدان برگشتیم و مطئنم بچه‌ها نیز همین حس را دارند.

وی اینطور ادامه داد: ما در هر مسابقه‌ای با هدف اجرای بهترین مبارزات ظاهر می‌شویم. خدا را شکر دختران تکواندو روند رو به رشدی داشتند تا جاییکه حریفان المپیکی را خود را شکست می دهند امیدوارم بیش از پیش به این خود باوری برسند که می توانند هوگوپوشان قدرتمند جهان را شکست دهند.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: ما پس از این مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم؛ انشاا... یک دوره مسابقات انتخابی برگزار خواهیم کرد تا به نفراتی که نتوانستند سهمیه کسب کنند شانس مجدد بدهیم. نفرات اول تا سوم و تکواندوکارانی که سهمیه داشتند به دور دوم مسابقات انتخابی می روند تا انشاا... نفرات برتر به اردو راه پیدا کنند.

کمرانی در پایان تصریح کرد: پیش از مسابقات قهرمانی آسیا با موافقت فدراسیون در تورنمنت‌هایی با سطح فنی بالا شرکت خواهیم کرد تا بچه ها خود را با بزرگان دنیا محک بزنند. پس از آن هم در بازی‌های آسیایی که مردادماه برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم از این دو رویداد دست پر بازگردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز