نگارش نرم افزاری برای ثبت تمامی وضعیت رکابزنان در مسابقات؛

سلگی: تیم ملی تلفیقی از جوانان و بزرگسالان است/ آدم سفارش پذیری نیستم

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۶:۳۰:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۱۲۹
سلگی: تیم ملی تلفیقی از جوانان و بزرگسالان است/ آدم سفارش پذیری نیستم
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری ایران ملاک ارزیابی رکابزنان برای دعوت به اردوها و رقابتهای قهرمانی آسیا را تشریح و تاکید کرد: آدم سفارش پذیری نیستم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری طی گفتگویی ضمن اعلام آخرین برنامه اردونشینان در خصوص برخی مسائل توضیحاتی داد.

متن این گفتگو به شرح ذیل است:

هم اکنون رکابزنان در تمامی رده ها و بخش ها اردوهای خود را در کیش و اهواز دنبال می کنند. قرار است تیم سرعتی ایران ۱۵ روز جلوتر راهی مالزی شود تا یک اردوی تدارکاتی را در پیست چوبی این کشور برپا کند. در ادامه یک هفته زودتر رکابزنان نیمه استقامت جوان به مالزی می روند. رقابتهای قهرمانی جاده آسیا از ۱۷ بهمن در میانمار برگزار می شود و هشت نفر از اعضای کادر فنی و رکابزنان استقامتی بعد از این دیدارها به طور مستقیم از میانمار به مالزی خواهند رفت.

وی افزود: ترکیب تیم هنوز قطعی نشده است. اردوهای انتخابی در همه بخش ها در حال برگزاری است و در هفته های آینده، رکابزنان اعزامی معلوم می شوند. البته باید رکابزنان بخش پیست و جاده در اردوها یک بار دیگر ارزیابی شوند تا مواد و رشته های آنها در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود. ۹۰ درصد ترکیب تیم سرعتی خود را می دانیم که باز هم تاکید می کنم باید منتظر پایان اردوها باشیم.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در پاسخ به این سئوال که نحوه انتخاب رکابزنان برای دعوت به اردوها چگونه است؟ گفت: شرایط برای دعوت شدن به اردو برای همه یکسان است. نتایج مسابقات، وضعیت حضورشان در هر مرحله از رقابتها، سابقه گذشته ورزشکار، مسائل فنی و حتی مسائل اخلاقی ملاک ارزیابی یک دوچرخه سوار برای دعوت به اردوهای تیم ملی است.

وی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته پیرامون نحوه انتخاب رکابزنان دعوتی به اردوها نیز تاکید کرد: یک ورزشکار باید برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش کند. در بحث دعوت شدن به اردوهای تیم ملی برخی متوسل به این و آن می شوند که به فدراسیون سفارش شوند. در حالیکه باید به این افراد گفت می بایست تلاش کنند و با قدرت و محکم در رقابتها حاضر شده و در نهایت آن قدر قوی شوند که از نظر فنی به اردوهای انتخابی دعوت شوند نه اینکه با توسل و سفارش به اردوها بیایند.

سلگی با بیان اینکه من آدم سفارش پذیر و تلفنی نیستم، تصریح کرد: برای دعوت فردی به اردوها نه سفارش قبول می کنم نه تلفنی می پذیرم. رکابزن نمی تواند با تماس رئیس هیات و آشناها به اردوهای تیم ملی بیاید. این مسئله خط قرمز من است. باید تاکید کنم که درهای ورود به تیم ملی باز است و اگر رکابزنان توقع دارند که در تیم ملی باشند باید تلاش کنند و از آن سو گذشته خود را ببینند و برای آینده بهتر کوشش کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش از این فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرده بود که قرار است مانند رنکینگ های جهانی، شاهد اعلام جدول رنکینگ رکابزنان در داخل کشور باشیم اما این رده بندی در این مدت اعلام نشده و دلیل آن چیست؟ گفت: ما در بحث داخلی رنکینگ داریم. وقتی رکابزنی در رده دوم ماده اومنیوم قرار دارد مطمئنا یک نفر بالاتر از وی هست و زمانیکه تنها یک نفر قرار است در این ماده به اردو بیاید نمی توانیم نفر دوم را در هم تیم داشته باشیم مگر اینکه برای نفر برتر مشکلی پیش آمده باشد.

وی که سابقه مربیگری در دوچرخه سواری را نیز دارد، ادامه داد: ما تلفیقی از رکابزنان جوان که می توانند به تیم کمک کنند و نفرات بزرگسال که تجربه دارند را در تیم داریم. هدف ما از حضور جوانان پشتوانه سازی برای آینده تیم ملی است. در برخی مواقع یک رکابزن می تواند هم در بخش استقامت خوب باشد و هم در بخش نیمه استقامت و می تواند به طور مشترک در هر دو بخش کمک خوبی به دوچرخه سواری کند و به همین واسطه به اردو دعوت می شود.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری پیرامون انتقاداتی که امکان دارد رکابزنان خط خورده از عدم اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا بیان کنند، گفت: قبل از اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا امکان دارد برخی از رکابزنان از تیم خط بخورند. امیدوارم هر کسی که انتقاد می کند سنجیده و منطقی باشد. در صورت انتقاد غیر منصفانه و غیر فنی شاید مجبور به ارائه مستندات و مطرح کردن بعضی مسائل و موارد باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: نرم افزاری برای ثبت تمامی وضعیت رکابزنان در مسابقات مختلف قهرمانی کشور و لیگ و داخل و خارج کشور در حال نگارش است. هر کسی هر مقامی بیاورد امتیازش در آن ثبت می شود. این نرم افزار ویژه که در آینده اطلاعاتش می تواند ملاک خوبی برای ارزیابی رکابزنان و حتی انتخاب نفرات تیم ملی باشد تا پایان سال در اختیار فدراسیون قرار گرفته و از آن استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز