عبدالحمید احمدی:

دهه فجر زمان مناسبی است تا دستاوردهای خود را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم/ باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در ورزش استفاده شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۰:۲۶:۰۴
کد خبر: ۶۶۳۳۳۲
دهه فجر زمان مناسبی است تا دستاوردهای خود را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم/ باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در ورزش استفاده شود
معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: مردم از ورزش کشور خیلی توقع دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه مبارک فجر، گفت: از همه دوستانی که در این جلسه حضور یافتند تشکر می‌کنم، در این ۳۹ سال گذشته در حوزه ورزش بسیار قابل توجه بودیم و زیر ساخت هایی حوزه ورزش‌های قهرمانی شرایط مناسبی پیدا کرده است. ورزشکاران ایرانی توانستند در رقابت‌های مختلف به افتخارات بسیاری دست یابند و در رویداد قهرمانی بانوان هم دستاوردهای خوبی به دست آمد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش کارنامه بسیار درخشانی دارد. دهه فجر زمان مناسبی است تا دستاوردهای  موجود را به جامعه و مردم اطلاع رسانی کنیم. مردم از حوزه ورزش خیلی توقع دارند. ورزش حوزه اجتماعی و مردمی است که مخاطب برنامه‌های  ورزشی کل جامعه هستند به همین دلیل حضور گسترده مردم پیش بینی و برنامه ریزی شود.

احمدی با اشاره به اینکه مخاطب برنامه‌های ورزشی درحوزه گسترده مردمی، است، افزود: نقش اداره کل استان‌ها درستاد دهه فجر بسیار مهم است. اداره کل استان‌های ورزشی خط مقدم برنامه های دهه فجر هستند. اداره کل‌ها علاوه بر  برنامه‌های خود باید برنامه فدراسیون ها را هم پیگیری کنند. این ادارات کل هستند که برنامه بیشتری را به دوش می کشند و نقش ممتازی در برگزاری آن دارند.

وی با تاکید بر  اینکه تاکنون علیرغم تنگناها و مزایایی که وجود دارد برنامه تدوین شد، بیان کرد:  امسال هم بر اساس خط مشی ها و اولویت ها عنوان شده برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار می شود. استان‌هایی که رویداد  بین المللی ورزشی میزبان هستند کار بیشتری دارند زیرا باید بر اساس تراز بین‌المللی کار کنند تا شرایط میزبانی را مهیا کنند.

احمدی یاداور شد: هماهنگی درون دستگاهی و هم هماهنگی برون دستگاهی اعم ازرسانه و امنیت بازی‌ها بسیار مهم است. با هوشمندی کامل مدیریت‌های لازم ایجاد  شود تا با کوچکترین حاشیه خدشه‌ای در میزبانی ایجاد نشود. یک اشتباه می‌تواند زحمات کلی چند ماهه فدراسیون از بین برود، پیش بینی لازم در همه جوانب صورت بگیرد و وظایف و تقسیم کار انجام داده شده باشد.

احمدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی از ظرفیت و فرهنگ کشورمان باشد، اضافه کرد: حضور ورزشکاران تیم‌های شرکت کننده دراین مسابقات می‌تواند اتفاق خوبی باشد. در رویداد ملی میزبانی و شایستگی خوبی داشته باشیم. باید در رویدادهای بین المللی و ملی دو پیوست فرهنگی-اجتماعی و رسانه ای ملاحظات فرهنگی و اجتماعی در این رویداد پیش بینی کنیم. مطمئن  هستم حاشیه را به حداقل خواهیم رساند. براساس برآورد حوزه فرهنگی و برنامه ورزشی در مجموع استان‌ها 1هزار و 578 برنامه است. تعداد برنامه فرهنگی 751 برنامه است. باید از ظرفیت های فرهنگی و هنری در ورزش هم استفاده شود به خصوص در رویدادهای بین المللی. دهه مبارک فجر با دهه فاطمیه همزمانی دارد و باید در نحوه برگزاری دقت کرد.

وی بیان کرد: برنامه های ما رنگ و بوی سیاسی و جناح بندی نگیرد تا عده ای از برنامه‌های دهه مبارک فجر سو استفاده کنند. برنامه این مناسبت ها برای مردم انجام می شود و می‌خواهیم کار فرهنگی و ورزشی انجام دهیم. تجلیل از خانواده شهدا با رعایت کرامت مورد توجه قرار گیرد. در برنامه ورزشی با آمورش و پرورش هماهنگی لازم انجام شود تا جوانان و نوجوان برنامه مشارکت داشته باشند به عنوان تماشاگر حضور یابند.مسابقات با حضور این قشر شور و نشاط پیدا می‌کند. شرایط برای حضور خانواده مهیا شود زیرا حضور آنها به فضای فرهنگی برنامه ها کمک می کنند.در ایجاد فضاسازی محیطی چشم  باتوجه به اقتصاد، به مسائلی  بومی گرایی توجه شود و برگزاری  مسابقات ورزشی به زد و خورد ختم نشود. 

احمدی در پایان گفت: در راهپیمایی ۲۲بهمن مشارکت خوب را ایجاد کنیم و شرایطی ایجاد شود تا جوانان و ورزشکاران درراهپیمایی حضور یابند. جامعه ورزش حضور موثری داشته باشند و هیات‌های ورزشی برای حضور ورزشکاران در راهپیمایی هماهنگ باشند تا حضور ورزشکاران پررنگ تر شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز