یک روز با دختران ملی‌پوش فوتبال؛

شور و نشاط در ساق‌های آینده‌سازان/ بانوان ایران به آینده امید دارند

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۲۹:۳۱
کد خبر: ۶۶۳۳۸۵
شور و نشاط در ساق‌های آینده‌سازان/ بانوان ایران به آینده امید دارند
تیم ملی فوتبال زیر 15 سال بانوان از 21 تا 25 دی با حضور 25 بازیکن در مرکز ملی فوتبال تمرینات خود را برگزار کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال و فوتسال بانوان از جمله رشته های ورزشی است که این روزها بانوان کشورمان توانسته اند با ارائه عملکردی مطلوب در عرصه های مختلف ورزشی نگاه ها را به سمت خود جلب کنند. همین چندماه گذشته بود که تیم ملی فوتسال ایتالیا جهت انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان به ایران سفر کرد و در نهایت باز این بانوان ورزشکارمان بودند که با شکست تیم ملی قدرتمند ایتالیا در هر دو بازی توانایی های خود به نمایش گذاشتند.

بررسی جایگاه زنان در فوتبال امروزه به یکی از بحث های داغ رسانه ها تبدیل شده تا جایی که حتی بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها علاوه بر موضوع مورد بررسی رسانه ها به اظهارنظرهای مقامات دولتی در این خصوص منجر شده است.برای بررسی بیشتر وضعیت فوتبال و شرایط موجود یک روز به همراه عکاس و با همکاری فدراسیون راهی محل تمرین تیم فوتبال زیر 15 سال بانوان شدیم تا از نزدیک در کنار ملی پوشان شاهد تلاش ها و انگیزه آنان از سنین پایین برای رشد و پیشرفت این ورزش پر زرق و برق باشیم.

زمانی که به محل اردوی ملی پوشان رسیدیم بازیکنان زیر نظر کادر فنی، معصومعه جهانچی سرمربی و نیلوفر اردلان مربی تیم در حال انجام حرکات کششی و گرم کردن خود بودند. ملی پوشان پس از گرم کردن به دو گروه تقسیم شده و پس از کار با توپ به بازی درون تیمی پرداختند.همچنین در گوشه دیگر زمین 4 دروازه بان زیر نظر مهدیه مولایی به صورت اختصاصی تمرینات خود را پیگیری می کردند.

بازی درون تیمی در نیمه اول با نتیجه 1-1 به پایان رسید. بازیکنان یک به یک و کمی خسته به سمت نیمکت حرکت می کنند تا کمی از این خستگی را با خوردن شکلاتی که فیزیوتراپ تیم بین دخترها پخش می کرد از تن خارج کنند. بعد از کمی استراحت نیمه دوم بازی شروع می شود و تعدادی از بازیکنان تعویض می شوند تا بازیکنان دیگر نیز زیر نظر جهانچی آنالیز شوند، در نهایت بازی درون تیمی با نتیجه 2-2 به پایان می رسد و بچه ها کم کم به سمت هتل محل اقامت خود حرکت می کنند تا برای بازگشت به شهر خود آماده شوند.

گفتنی است،تیم ملی فوتبال زیر 15 سال بانوان از 21  تا 25 دی ماه با حضور 25 بازیکن در مرکز ملی فوتبال زیر نظر معصومعه جهانچی سرمربی تیم اردوی آمادگی خود را پشت سر گذاشتند.

نویسنده: فریبا جلیل خانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز